Toto čarokrásné Ferrari 250 SWB Revival stojí přes milion dolarů. Přesto je za pakatel

Restomody jsou oproti původním vozům častokrát dražší. V případě tohoto vzácného Ferrari jde však o výhodnou nabídku.

Jakékoliv Ferrari s označením 250 je extrémně vzácné, drahé a krásné. Různé verze z této rodiny plnokrevníků trhají aukční rekordy, otáčí hlavy všech generací a ikonická verze GTO byla oficiálně prohlášena za umění. Vlastnit jeden z těchto automobilů už tedy není jen pro bohaté, ale spíše výsadou těch nejlepších z nejlepších.

Možná znáte britskou společnost GTO Engineering, která se na vozy Ferrari specializuje už dlouho. Umí je servisovat, restaurovat, prodávat, ale i stavět motory. Aktuálně si u této firmy můžete koupit právě Ferrari 250. Nejde však o originál, novinka 250 SWB Revival je zcela nově postavené auto.

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Singer má francouzskou konkurenci. Ateliers Diva používá materiály z formule

Zkušení mistři měli k dispozici původní podrobné výkresy a hlavně zkušenosti se servisováním a restaurováním těchto vzácných vozidel. Nic jim tedy nebránilo v tom, aby je začali znovu stavět. Ferrari 250 SWB Revival se snaží co nejvíce přiblížit původnímu vozu. Za roušku absolutní kopie se ale schovávat nechce.

Ručně postavený trubkový rám a ručně obráběné plechy karoserie sedí. Přesnou předlohou vozu pak byla specifikace 250 GT SWB Berlinetta Competizione (vzniklo 74 kusů). To je ovšem pouze základní představa. Společnost připraví vůz každému zákazníkovi na míru. Někdo s ním totiž chce jezdit každý den, někdo o víkendech a někdo třeba jezdit rallye.

Ferrari F40 vs. 488 Pista: Jak vypadá 30 let vývoje? Tiff Needell názorně ukáže

Ferrari F40 vs. 488 Pista: Jak vypadá 30 let vývoje? Tiff Needell názorně ukáže

Vpředu je dvanáctiválcový motor Colombo vlastní produkce se třemi karburátory, který je k mání ve třech kubaturách - 3.0, 3.5 a 4.0. Výkon jde od 280 koní nahoru. Standardem je čtyřstupňový manuál, na přání pak pětistupňový. Pro skříň převodovky zvolili konstruktéři vlastní architekturu, aby bylo řazení přesnější.

Jiný je i podvozek, u kterého se vsadilo na modernější řešení, které je stabilnější a komfortnější. Uvnitř je možné vůz vybavit klimatizací, satelitní navigací, USB porty či audiosoustavou. Aktuálně je již 30 vozů prodaných. Jeden kousek se staví 12 až 18 měsíců a vyjde vás na více než 22 milionů korun. Je to ale akceptovatelná cena. Původní vůz by vás vyšel až desetkrát dráž.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků