Toto by mohl být nový Smart. Budoucnost je však stále nejasná

Malý elektromobil by vznikl jako evropský konkurent nejlevnější Tesly. Není to už ale zbytečné?

Budoucnost automobilky Smart nevypadá moc růžově. Renault už totiž nechce pokračovat v produkci modelu ForFour společně s Twingem a menší model vozu je ohrožen samotným Daimlerem, který tento projekt v roce 1998 stvořil.

Mercedes totiž podle všeho plánuje vykopnout další nový model, který bude menším derivátem třídy A a zařadí se do segmentu B, aby zde mohl potrápit Audi A1 a Mini. Tím pádem by už Smart nebyl potřeba a jeho existence by tak skončila se současnou generací. To by mohlo nastat v roce 2026.

Blíží se konec značky Smart? Mercedes možná minivozy nahradí vlastními

Blíží se konec značky Smart? Mercedes možná minivozy nahradí vlastními

Robert Hahn, německý designér, ale koncem loňského roku navrhl nového člena rodiny elektromobilů Daimler, Smart EQ4. Myšlenka tohoto vozu je nabídnout dostupnější alternativu Tesly Model 3. Elektromobil by navíc měl využívat pokročilou technologii Mercedesu, aby nabídnul prémiové prostředí.

Tato studie se už moc neslučuje s filozofií Smartu, na délku měří 4,45 metru. Design vozu je navržený tak, aby do kabiny přinesl co nejvíce světla. Vzhledem k větším rozměrům má dokonce použitelný zavazadelník (410 litrů) a prostor pro pět cestujících.

Smarty EQ nebudou jen v edici Brabus. A rovněž ve verzi cabrio

Smarty EQ nebudou jen v edici Brabus. A rovněž ve verzi cabrio

Navíc má využívat 80 kWh baterii, která s malým vozem ujede až 500 km na jedno nabití. Zajímavá jsou i dynamická čísla, kdy zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,9 sekundy a maximální rychlost má činit 200 km/h.

Zdali se právě díváme na nového člena rodiny Smart, zatím jen těžko určit. Budoucnost této divize je prozatím nejasná. Všechny současné modely Smartu se navíc již jako elektromobily nabízí a nosí dokonce označení EQ. Udělá Mercedes vlastní takový model, nebo jej přenechá Smartu a možná ho tak zachrání? 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků