Robert Hahn, německý designér, ale koncem loňského roku navrhl nového člena rodiny elektromobilů Daimler, Smart EQ4. Robert Hahn

Robert Hahn, německý designér, ale koncem loňského roku navrhl nového člena rodiny elektromobilů Daimler, Smart EQ4. | Robert Hahn

Myšlenka tohoto vozu je nabídnout dostupnější alternativu Tesle Model 3 Robert Hahn

Myšlenka tohoto vozu je nabídnout dostupnější alternativu Tesle Model 3 | Robert Hahn

Elektromobil by navíc měl využívat pokročilou technologii Mercedesu, aby nabídnul prémiové prostředí. Robert Hahn

Elektromobil by navíc měl využívat pokročilou technologii Mercedesu, aby nabídnul prémiové prostředí. | Robert Hahn

Tato studie se už moc neslučuje s filozofií Smartu, na délku měří 4,45 metru. Design vozu je navržený tak, aby do kabiny přinesl co nejvíce světla. Robert Hahn

Tato studie se už moc neslučuje s filozofií Smartu, na délku měří 4,45 metru. Design vozu je navržený tak, aby do kabiny přinesl co nejvíce světla. | Robert Hahn

Vzhledem k větším rozměrům má dokonce použitelný zavazadelník (410 litrů) a bohatý prostor pro pět cestujících. Robert Hahn

Vzhledem k větším rozměrům má dokonce použitelný zavazadelník (410 litrů) a bohatý prostor pro pět cestujících. | Robert Hahn

Navíc má využívat 80 kWh baterii, která s malým vozem ujede až 500 km na jedno nabití. Robert Hahn

Navíc má využívat 80 kWh baterii, která s malým vozem ujede až 500 km na jedno nabití. | Robert Hahn

Zajímavá jsou i dynamická čísla, kdy zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,9 sekundy a maximální rychlost má činit 200 km/h. Robert Hahn

Zajímavá jsou i dynamická čísla, kdy zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,9 sekundy a maximální rychlost má činit 200 km/h. | Robert Hahn

Zdali se právě díváme na nového člena rodiny Smart zatím jen těžko určit. Budoucnost této divize je prozatím nejasná. Robert Hahn

Zdali se právě díváme na nového člena rodiny Smart zatím jen těžko určit. Budoucnost této divize je prozatím nejasná. | Robert Hahn

Myšlenka tohoto vozu je nabídnout dostupnější alternativu Tesle Model 3 Robert Hahn
Elektromobil by navíc měl využívat pokročilou technologii Mercedesu, aby nabídnul prémiové prostředí. Robert Hahn
Tato studie se už moc neslučuje s filozofií Smartu, na délku měří 4,45 metru. Design vozu je navržený tak, aby do kabiny přinesl co nejvíce světla. Robert Hahn
Vzhledem k větším rozměrům má dokonce použitelný zavazadelník (410 litrů) a bohatý prostor pro pět cestujících. Robert Hahn
8
Fotogalerie

Toto by mohl být nový Smart. Budoucnost je však stále nejasná

Malý elektromobil by vznikl jako evropský konkurent nejlevnější Tesly. Není to už ale zbytečné?

Budoucnost automobilky Smart nevypadá moc růžově. Renault už totiž nechce pokračovat v produkci modelu ForFour společně s Twingem a menší model vozu je ohrožen samotným Daimlerem, který tento projekt v roce 1998 stvořil.

Mercedes totiž podle všeho plánuje vykopnout další nový model, který bude menším derivátem třídy A a zařadí se do segmentu B, aby zde mohl potrápit Audi A1 a Mini. Tím pádem by už Smart nebyl potřeba a jeho existence by tak skončila se současnou generací. To by mohlo nastat v roce 2026.

Robert Hahn, německý designér, ale koncem loňského roku navrhl nového člena rodiny elektromobilů Daimler, Smart EQ4. Myšlenka tohoto vozu je nabídnout dostupnější alternativu Tesly Model 3. Elektromobil by navíc měl využívat pokročilou technologii Mercedesu, aby nabídnul prémiové prostředí.

Tato studie se už moc neslučuje s filozofií Smartu, na délku měří 4,45 metru. Design vozu je navržený tak, aby do kabiny přinesl co nejvíce světla. Vzhledem k větším rozměrům má dokonce použitelný zavazadelník (410 litrů) a prostor pro pět cestujících.

Navíc má využívat 80 kWh baterii, která s malým vozem ujede až 500 km na jedno nabití. Zajímavá jsou i dynamická čísla, kdy zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,9 sekundy a maximální rychlost má činit 200 km/h.

Zdali se právě díváme na nového člena rodiny Smart, zatím jen těžko určit. Budoucnost této divize je prozatím nejasná. Všechny současné modely Smartu se navíc již jako elektromobily nabízí a nosí dokonce označení EQ. Udělá Mercedes vlastní takový model, nebo jej přenechá Smartu a možná ho tak zachrání? 

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud