Torsus Terrastorm je zřejmě nejdrsnější dodávka ze Slovenska. Původ maskuje

Značka původem z Ukrajiny představuje svou novou terénní dodávku, která se nezalekne zjevně ničeho.

Po prvotních upoutávkách již Torsus naplno představuje svou off-road dodávku Terrastorm. Vozidla této značky, která pochází z Ukrajiny, vyrábí na Slovensku a globální centrálu má u nás v Praze, jste už možná zahlédli. Po terénních mikrobusech Praetorian (poslední foto v galerii) však nyní značka míří i do kategorie dodávek.

Vylepšená Lada 4x4 přijela do ČR. Stále žije, emise splňuje, uvnitř si polepšila

Vylepšená Lada 4x4 přijela do ČR. Stále žije, emise splňuje, uvnitř si polepšila

Novinka Terrastorm je tedy v podstatě upraveným Volkswagenem Crafter na off-road. Od VW totiž využívá základ, a to včetně pohonu všech kol 4Motion a dvoulitrových dieselů o síle 140 koní (103 kW) a 340 N.m nebo 176 koní (130 kW) a 410 N.m, které spojuje s manuální šestistupňovou nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.

K pohybu v terénu však přináší Terrastorm dostatečně zvýšený podvozek s tlumiči Bilstein (vpředu), vzadu s pomocnými listovými pery, vyztužené šasi, pořádné off-road pneumatiky BF Goodrich All Terrain a nechybí ani uzamykatelný zadní diferenciál. Motor, chladič, převodovka, zadní náprava, DPF filter a nádrže pro palivo i AdBlue jsou zakrytované 5mm plechem z Duralu.

Motocykl, skútr a koloběžka v jednom? Češi s touto šíleností bodují i ve světě

Motocykl, skútr a koloběžka v jednom? Češi s touto šíleností bodují i ve světě

Světlá výška terénní dodávky nyní čítá 290 mm, přičemž brodit se může až v hloubce 690 mm (s příplatkovým „Deep Wave“ paketem až 820 mm). Dále Torsus osazuje dodávky svým robustním předním nárazníkem, doplněným o naviják, bočními schůdky a také ochranným lakováním spodní části karoserie proti poškrábání.

Všechno výše zmíněné je součástí výchozí specifikace TT1 Coach, vyšší řada TT2 Nomad dále přidá i klasický přední trubkový nárazník, ochranné mřížky osvětlení vzadu, střešní zahrádku se světelnou rampou, plnohodnotné rezervní kolo a žebřík pro přístup na střechu. V závislosti na zvolené konfiguraci interiéru pak zvládne Terrastorm v civilní verzi uvézt 9 až 20 pasažérů.

Ruský Tinger Track téměř nic nezastaví. Koupíte ho i v ČR, stojí jako běžné SUV

Ruský Tinger Track téměř nic nezastaví. Koupíte ho i v ČR, stojí jako běžné SUV

Torsus nicméně nabízí Terrastorm i jako užitkové vozidlo pro všechna možná využití. V galerii je tak k zahlédnutí jak klasická dodávka pro převoz nákladu, tak plně vybavená ambulance. Společnost jednoduše míří na všechna odvětví, kde by se mohla dodávka s terénními schopnostmi hodit. Konečné zaměření už je na zákazníkovi.

Cenovky Terrastormu budou začínat na částce 57.461 eur (asi 1,5 milionu korun). První vozy poputují k zájemcům ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků