Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Legendární konstruktér Gordon Murray představuje další ze svých elektromobilů. Tentokrát jde o jen 850 kg těžký sportovní vůz.

Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1. V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již nyní je zde další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Murraye tento prototyp figuruje pod kódovým označením T.32 a jde o dvoumístný sportovní automobil, jenž vzniknul během pouhých devíti měsíců. Využívá nosné struktury karoserie vyrobené technologií Toray z uhlíkových kompozitů, z nichž je vyrobena také deformační zóna přídě. Elektrická pohonná soustava vychází ze systému používaného u jistého užitkového elektromobilu, ale Gordon Murray ji výrazně vylepšil a přizpůsobil potřebám nového použití. Vůz AR.1 je svojí povahou blízký například Lotusu Elise. Jeho pohotovostní hmotnost činí 850 kg (z toho 240 kg připadá na akumulátory), což je údajně o nějakých 400 kg méně než u konkurenční Tesly Roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu skromných 64 koní (47 kW) a točivého momentu 180 Nm, který je dostupný hned při rozjezdu. Napájen je z li-ionového akumulátoru 16 kWh, jenž lze do plna dobít za šest hodin. Žádné oslnivé dynamické parametry ale nečekejte. Toray Teewave zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 147 km/h a na jedno nabití ujede přibližně 186 km/h. Přednostmi tohoto prototypu mají být kromě lehké stavby také nízko uložené těžiště a špičkové jízdní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků