Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Legendární konstruktér Gordon Murray představuje další ze svých elektromobilů. Tentokrát jde o jen 850 kg těžký sportovní vůz.

Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1. V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již nyní je zde další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Murraye tento prototyp figuruje pod kódovým označením T.32 a jde o dvoumístný sportovní automobil, jenž vzniknul během pouhých devíti měsíců. Využívá nosné struktury karoserie vyrobené technologií Toray z uhlíkových kompozitů, z nichž je vyrobena také deformační zóna přídě. Elektrická pohonná soustava vychází ze systému používaného u jistého užitkového elektromobilu, ale Gordon Murray ji výrazně vylepšil a přizpůsobil potřebám nového použití. Vůz AR.1 je svojí povahou blízký například Lotusu Elise. Jeho pohotovostní hmotnost činí 850 kg (z toho 240 kg připadá na akumulátory), což je údajně o nějakých 400 kg méně než u konkurenční Tesly Roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu skromných 64 koní (47 kW) a točivého momentu 180 Nm, který je dostupný hned při rozjezdu. Napájen je z li-ionového akumulátoru 16 kWh, jenž lze do plna dobít za šest hodin. Žádné oslnivé dynamické parametry ale nečekejte. Toray Teewave zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 147 km/h a na jedno nabití ujede přibližně 186 km/h. Přednostmi tohoto prototypu mají být kromě lehké stavby také nízko uložené těžiště a špičkové jízdní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků