Toray Teewave: další Murrayův elektrosporťák

Legendární konstruktér Gordon Murray představuje další ze svých elektromobilů. Tentokrát jde o jen 850 kg těžký sportovní vůz.

Zřejmě nikomu z milovníků automobilů nebude jméno Gordona Murraye neznámé, pod jeho vedením vznikl například slavný supersport McLaren F1. V posledních letech se však soustředí na vývoj a výrobu elektromobilů, z poslední doby si vzpomeneme třeba na zajímavé městské minivozy T.25 a T.27. Posledně zmíněný model se světu představil teprve letos v červnu, ale již nyní je zde další kousek. Nese jméno Toray Teewave AR.1 a vznikl ve spolupráci Gordonovy firmy Gordon Murray Design Limited a společnosti Toray Industries Inc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Murraye tento prototyp figuruje pod kódovým označením T.32 a jde o dvoumístný sportovní automobil, jenž vzniknul během pouhých devíti měsíců. Využívá nosné struktury karoserie vyrobené technologií Toray z uhlíkových kompozitů, z nichž je vyrobena také deformační zóna přídě. Elektrická pohonná soustava vychází ze systému používaného u jistého užitkového elektromobilu, ale Gordon Murray ji výrazně vylepšil a přizpůsobil potřebám nového použití. Vůz AR.1 je svojí povahou blízký například Lotusu Elise. Jeho pohotovostní hmotnost činí 850 kg (z toho 240 kg připadá na akumulátory), což je údajně o nějakých 400 kg méně než u konkurenční Tesly Roadster.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Použitý elektromotor dosahuje nejvyššího výkonu skromných 64 koní (47 kW) a točivého momentu 180 Nm, který je dostupný hned při rozjezdu. Napájen je z li-ionového akumulátoru 16 kWh, jenž lze do plna dobít za šest hodin. Žádné oslnivé dynamické parametry ale nečekejte. Toray Teewave zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,4 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 147 km/h a na jedno nabití ujede přibližně 186 km/h. Přednostmi tohoto prototypu mají být kromě lehké stavby také nízko uložené těžiště a špičkové jízdní vlastnosti.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský