Top Gear Survey: Britové jsou spokojeni se škodovkami

V dalším ročníku ankety Top Gear Survey 2004 potvrdila Škoda svou oblíbenost u britských řidičů. Výsledky jsou podobné jako v roce 2003, trochu se jen promíchalo pořadí. Ve svých kategoriích vede např. Honda Jazz, Škoda Octavia nebo Porsche 911.
Top Gear Survey: Britové jsou spokojeni se škodovkami

Britský Topgear zveřejnil v listopadu výsledky dalšího ročníku rozsáhlého průzkumu Top Gear Survey 2004, v němž čtenáři a příznivci časopisu vyjadřovali zkušenosti se svým osobním automobilem. Tvrzení respondentů ověřovala společnost Experian, která pomohla sestavit žebříček 142 automobilů 34 různých značek. Ti do svého hodnocení promítli především spolehlivost, jízdní komfort, ale také služby prodejce. 

Prvních deset míst:

  1. Honda S2000 - 94
  2. Jaguar XJ series - 93.6
  3. Lexus IS 200 - 93.1
  4. Honda Jazz - 92.2
  5. Škoda Octavia - 91.7
  6. Toyota Yaris - 90.6
  7. Toyota RAV4 (New) - 90.4
  8. Mazda 6 - 90.2
  9. Škoda Fabia - 90.1
  10. Honda CR-V - 88.9

Posledních deset míst:

  133. Fiat Stilo - 73.7
  134. Renault Megane - 73.6
  135. Citroen Xsara - 73.5
  136. Peugeot 206 - 73.5
  137. Citroen Saxo - 73.4
  138. Fiat Bravo - 70.7
  139. Renault Espace - 70.6
  140. Renault Laguna - 70.3
  141. Peugeot 307 - 69.8
  142. Mercedes M-Class - 69.8

Vítězové jednotlivých kategorií:

  • Malá auta: Honda Jazz
  • Kompatní auta: Mazda 323
  • Střední třída: Škoda Octavia
  • Luxusní auta: Jaguar XJ
  • MPV: Mazda Premacy
  • SUV: Toyota RAV4
  • Sportovní auta: Honda S2000
  • Supersporty: Porsche 911

Deset nejméně spolehlivých aut:

  133. Citroen C3
  134. VW Polo (nová generace)
  135. Citroen Xsara
  136. Citroen C5
  137. Fiat Stilo
  138. Renault Megane (nová generace)
  139. Mercedes M-Class
  140. Peugeot 307
  141. Renault Laguna
  142. Renault Espace

Koupili byste si stejné auto znovu? (prvních deset)

  • Jaguar XJ (100 %)
  • Honda S2000 (99 %)
  • Subaru Forester (99 %)
  • Honda Jazz (98 %)
  • Škoda Fabia (98 %)
  • Škoda Octavia (97 %)
  • Seat Toledo (97 %)
  • Honda CR-V (96 %)
  • BMW 5-Series (96 %)
  • BMW Z3 (96 %)

Koupili byste si stejné auto znovu? (posledních deset)

  • Rover 25 (59 %)
  • Fiat Punto (59 %)
  • Fiat Stilo (59 %)
  • Peugeot 206 (58 %)
  • MG TF (56 %)
  • Renault Laguna (55 %)
  • MGF (53 %)
  • Peugeot 307 (53 %)
  • Fiat Bravo (48 %)  
  • Citroen Saxo (43 %)

A konečně řazení dle spolehlivosti výrobců:

  1. Lexus (92.8 %)
  2. Škoda (91.1 %)
  3. Mazda (89.5 %)
  4. Honda (88.9 %)
  5. Toyota (88.5 %)
  6. Porsche (87.7%)
  7. Mini (87.4 %)
  8. Subaru (87.3 %)
  9. BMW (87.15 %)
  10. Hyundai (85.3 %)
  11. MCC Smart (85.2 %)
  12. Jaguar (84.8 %)
  13. Audi (84.4 %)
  14. Volvo (84.3 %)
  15. Lotus (84.1 %)
  16. Suzuki (83.1 %)
  17. Saab (82.9 %)
  18. Seat (82.3 %)
  19. Chrysler (82.3 %)
  20. Nissan (81.6 %)
  21. Ford (81.2 %)
  22. Mitsubishi (80.4 %)
  23. Rover (80.4 %)
  24. Vauxhall (80.0 %)
  25. Volkswagen (79.7 %)
  26. Alfa Romeo (79.2 %)
  27. Jeep (79.1 %)
  28. Daewoo (78.7 %)
  29. Mercedes (76.8 %)
  30. Land Rover (76.7 %)
  31. Citroen (76.4 %)
  32. Renault (75.2 %)
  33. Fiat (74.8 %)
  34. Peugeot (73.1 %)

Výsledky předchozího ročníku, kde se mimochodem Škoda rovněž umístila na předních pozicích, najdete ve starším článku.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků