Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Ministerstvo dopravy také zatím příliš nepokročilo v přípravě nového systému autoškol.
Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Byla to jen nafouknutá bublina. Zapomeňte. Tak nějak vyznívá současné prohlášení ministra Ťoka, který se nechal slyšet, že zpřísnění bodového systému se za jeho působení v této vládě konat nebude.

V novém systému by měl být v zásadě zaveden systém dvakrát a dost. Tedy ten, kdo dvakrát pojede s alkoholem v krvi, dvakrát projede křižovatku na červenou nebo o hodně překročí maximální povolenou rychlost, nasbírá dvanáct bodů a ihned přijde o řidičské oprávnění. Stejně se tak poměrně dramaticky měly zvýšit maximálně udělované pokuty. Teoreticky by dopravní přestupek mohl "stát" až 75 tisíc korun.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Návrh nového systému chce ministr, podle svého vyjádření pro Českou televizi, předat až svému nástupci. Změny přitom jeho úřad chystal čtrnáct měsíců a dokonce k úpravám nechal vyjádřit i veřejnost.

Ministr se zřejmě poněkud zalekl negativních reakcí. Vyplývá to i z jeho prohlášení. "Nechci tady šikanovat běžné řidiče, kteří občas udělají nějaký přestupek. To se stane pravděpodobně někdy každému. Já tady chci trestat piráty silnic. Bohužel většina lidí se vystrašila tím, že chci trestat všechny," řekl.

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Z toho, že nová vláda se může změnou zákona zabývat nejdříve začátkem příštího roku, a pak ještě musí přijít parlamentní proces, je jasné, že nový bodový systém nemůže začít platit dříve než v roce 2019.

Velmi pomalu také na ministerstvu dopravy postupuje také příprava autoškolského zákona. Ten by mohl přinést například takzvaný "řidičák na zkoušku". Toto opatření se přitom velmi osvědčilo v Rakousko, kde žáci autoškol musí zdokonalovat své řidičské schopnosti na polygonech i po několika měsících své řidičské praxe. "Je prokázáno, že toto opatření velmi rychle snížilo nehody mladých řidičů o třicet procent," sdělil nám na výcvikovém polygonu v rakouském Pachfurthu jeden ze zdejších instruktorů.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků