Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Ministerstvo dopravy také zatím příliš nepokročilo v přípravě nového systému autoškol.
Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Byla to jen nafouknutá bublina. Zapomeňte. Tak nějak vyznívá současné prohlášení ministra Ťoka, který se nechal slyšet, že zpřísnění bodového systému se za jeho působení v této vládě konat nebude.

V novém systému by měl být v zásadě zaveden systém dvakrát a dost. Tedy ten, kdo dvakrát pojede s alkoholem v krvi, dvakrát projede křižovatku na červenou nebo o hodně překročí maximální povolenou rychlost, nasbírá dvanáct bodů a ihned přijde o řidičské oprávnění. Stejně se tak poměrně dramaticky měly zvýšit maximálně udělované pokuty. Teoreticky by dopravní přestupek mohl "stát" až 75 tisíc korun.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Návrh nového systému chce ministr, podle svého vyjádření pro Českou televizi, předat až svému nástupci. Změny přitom jeho úřad chystal čtrnáct měsíců a dokonce k úpravám nechal vyjádřit i veřejnost.

Ministr se zřejmě poněkud zalekl negativních reakcí. Vyplývá to i z jeho prohlášení. "Nechci tady šikanovat běžné řidiče, kteří občas udělají nějaký přestupek. To se stane pravděpodobně někdy každému. Já tady chci trestat piráty silnic. Bohužel většina lidí se vystrašila tím, že chci trestat všechny," řekl.

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Z toho, že nová vláda se může změnou zákona zabývat nejdříve začátkem příštího roku, a pak ještě musí přijít parlamentní proces, je jasné, že nový bodový systém nemůže začít platit dříve než v roce 2019.

Velmi pomalu také na ministerstvu dopravy postupuje také příprava autoškolského zákona. Ten by mohl přinést například takzvaný "řidičák na zkoušku". Toto opatření se přitom velmi osvědčilo v Rakousko, kde žáci autoškol musí zdokonalovat své řidičské schopnosti na polygonech i po několika měsících své řidičské praxe. "Je prokázáno, že toto opatření velmi rychle snížilo nehody mladých řidičů o třicet procent," sdělil nám na výcvikovém polygonu v rakouském Pachfurthu jeden ze zdejších instruktorů.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků