Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Ministerstvo dopravy také zatím příliš nepokročilo v přípravě nového systému autoškol.
Ťok vzdal úpravu bodového systému. Pravidlo dvakrát a dost se odkládá

Byla to jen nafouknutá bublina. Zapomeňte. Tak nějak vyznívá současné prohlášení ministra Ťoka, který se nechal slyšet, že zpřísnění bodového systému se za jeho působení v této vládě konat nebude.

V novém systému by měl být v zásadě zaveden systém dvakrát a dost. Tedy ten, kdo dvakrát pojede s alkoholem v krvi, dvakrát projede křižovatku na červenou nebo o hodně překročí maximální povolenou rychlost, nasbírá dvanáct bodů a ihned přijde o řidičské oprávnění. Stejně se tak poměrně dramaticky měly zvýšit maximálně udělované pokuty. Teoreticky by dopravní přestupek mohl "stát" až 75 tisíc korun.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Návrh nového systému chce ministr, podle svého vyjádření pro Českou televizi, předat až svému nástupci. Změny přitom jeho úřad chystal čtrnáct měsíců a dokonce k úpravám nechal vyjádřit i veřejnost.

Ministr se zřejmě poněkud zalekl negativních reakcí. Vyplývá to i z jeho prohlášení. "Nechci tady šikanovat běžné řidiče, kteří občas udělají nějaký přestupek. To se stane pravděpodobně někdy každému. Já tady chci trestat piráty silnic. Bohužel většina lidí se vystrašila tím, že chci trestat všechny," řekl.

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Po dálnicích se 150 km/h jezdit nebude. Ministr Ťok žádné úseky neschválí

Z toho, že nová vláda se může změnou zákona zabývat nejdříve začátkem příštího roku, a pak ještě musí přijít parlamentní proces, je jasné, že nový bodový systém nemůže začít platit dříve než v roce 2019.

Velmi pomalu také na ministerstvu dopravy postupuje také příprava autoškolského zákona. Ten by mohl přinést například takzvaný "řidičák na zkoušku". Toto opatření se přitom velmi osvědčilo v Rakousko, kde žáci autoškol musí zdokonalovat své řidičské schopnosti na polygonech i po několika měsících své řidičské praxe. "Je prokázáno, že toto opatření velmi rychle snížilo nehody mladých řidičů o třicet procent," sdělil nám na výcvikovém polygonu v rakouském Pachfurthu jeden ze zdejších instruktorů.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků