Ťok: Obávám se, že kontroly dieselových motorů VW budou muset být povinné i v České republice

Servisní akce pro majitele automobilů koncernu VW s dotčenými dieselovými motory budou muset být povinné zřejmě i v České republice. Vyplynulo to z jednání českého ministra dopravy Dana Ťoka se šéfem vyšetřovací komise německého ministerstva dopravy a státním tajemníkem Michaelem Odenwaldem a ředitelem úřadu KBA Ekhardem Zinkem.

"V Německu budou muset zřejmě od příštího jara všechny automobily s dotčenými motory koncernu VW postupně na povinnou prohlídku. Stejný postup chtějí sladit v rámci Evropské unie. Po dnešní schůzce mám proto obavu, že auta s dotčenými dieselovými motory budou muset na povinnou svolávací akci i v České republice," říká po jednání ministr dopravy Dan Ťok.

Ohledně svolávacích akcí pro automobily koncernu VW bude muset podle ministra Ťoka Česká republika postupovat v Evropě jednotně. "Musíme v tomto ohledu postupovat v souladu s ostatními, proto chci ještě sladit podobu svolávacích akcí se všemi zeměmi Visegrádské skupiny, které nyní Česká republika předsedá," dodává český ministr. 

Kontroly by mohly začít až v průběhu příštího roku. Přesné detaily možné svolávací akce i další podrobnosti budou teprve otázkou dalšího jednání koncernu VW s německým ministerstvem dopravy, KBA a s ostatními evropskými autoritami.

"Je to poměrně velký počet řidičů, je to administrativně velmi náročné. Škoda Auto i Volkswagen musí být připraveni na to, jak celý postup udělat a jak případně budou majitelům aut povinnou prohlídku kompenzovat. V Německu chtějí povinné servisní prohlídky udělat při příležitosti jiné servisní kontroly těchto automobilů, aby majitele aut co nejméně obtěžovali. Stejně i my budeme chtít, aby to české majitele aut co nejméně bolelo a výrobce jim to nějak kompenzoval," říká ministr.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků