Tohle WRX STI je splněný sen fanouška Subaru. Ale na silnice nemůže

Subaru a rallye, to k sobě prostě patří, přestože je tahle japonská automobilka vidět spíše na závodních okruzích. Kdybyste si ale chtěli splnit sen o speciálu postaveném na základech současného WRX STI, máte možnost. Bohužel jsou zde dvě poměrně významná „ale“. Za prvé budete muset do Austrálie a za druhé nebudete smět vyrazit do běžného provozu.

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Subaru WRX STI NBR Challenge: 340 koní pro okruhové závody

Australské zastoupení představilo WRX STi NR4, což je vůz připravený pro různé šampionáty. K dispozici je řada variant a několik nastavení tak, aby bylo možné splnit přání zákazníků od amatérů až po profesionály. Vůz na fotkách představuje variantu pro amatérské závodníky.

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

Zajímavým je ovšem motor, který je právě důvodem, proč nebudete moci vyrazit do provozu. Zatímco sériová verze WRX STI používá starší přeplňovaný boxer o objemu 2,5 litru, pod kapotou NR4 je nová přeplňovaná jednotka, která má objem dvou litrů a výkon 224 kW (304 k). Svezení to zajisté nebude vůbec špatné. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků