Tohle Volvo má 2400 koní, 6000 Nm a chce být nejrychlejší na světě

Volvo sice u osobních automobilů sází už výhradně na čtyřválcové motory, případně na nový tříválec vyráběný v Číně, ale tato automobilka stále umí udělat velmi výkonný agregát s větším počtem válců. Jeden takový se představí v upraveném tahači, který má ambice být nejrychlejším na světě.

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Srovnávací test: Audi Q7 3.0 TDI quattro vs. Volvo XC90 D5 AWD

Speciálně postavený tahač se jmenuje Iron Knight a jeho základní parametry jsou opravdu působivé. Volvo vzalo řadový šestiválec D13, který si v mnoha různých verzích můžete pořídit do běžně prodávaných tahačů této značky, a ten důkladně upravilo. Motor dostal vodou chlazený mezichladič a rovnou čtyři turbodmychadla, plus samozřejmě upravenou elektroniku. 

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Volvo věří, že autonomní systém budou řidiči zapínat jen na dálnici

Výsledek má parametry 1765 kW (2400 koní) a 6000 Nm, přičemž vůz samotný váží přibližně 4,5 tuny. S motorem pak spolupracuje dvouspojková převodovka I-Shift Dual Clutch. 

Jak to celé dopadne, respektive jak rychlý Iron Knight nakonec bude, na to si musíme ještě chvíli počkat. Volvo svůj expresní tahač představí v akci 24. srpna. Případní zájemci mohou vše sledovat prostřednictvím kanálu Volvo Trucks na YouTube. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků