Tohle vaše obyčejné SUV neumí, Nissan Qashqai od SVM jede přes 380 km/h

Jistě že je to marnivost, ale hodně zábavná. V Severn Valley Motorsport se zkrátka rozhodli, že postaví ten nejrychlejší crossover na světě, tak použili motor z GT-R o výkonu 2000 koní.

Víte, které SUV dosud neslo titul oficiálně nejrychlejšího SUV na světě? Byla to Toyota Land Cruiser, která dostala tovární tuning v podobě dvakrát přeplňovaného benzínového osmiválce s kovanými vnitřnostmi. Japonský koncern dokázal vymáčknou ze svého vozu 2000 koní, které jejich mastodontovi umožnilo loni dosáhnout maximální rychlost až 370,1 km/h. Jeden by řekl, že tak bizarní titul chvíli vydrží, opak je ale pravdou.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

O změnu v historických análech se postaral britský úpravce Severn Valley Motorsport, který se specializuje na pohonné jednotky Nissanu GT-R a několik hodně rychlých aut již postavil. Z jeho dílny pochází Qashqai s 1100 koňmi, který později doplnil stejný model s výkonem navýšeným na 1500 koní, a jak se zdá, pořád jim to bylo málo.

Takže se v SVM pustili do dalších úprav přeplňovaného vidlicového šestiválce, hledali se jeho rezervy a výsledkem byl Nissan Qashqai s výkonem rovných 2000 koní. A protože takový vykuchaný vůz váží i s těžším motorem a mohutnou bezpečnostní klecí pořád méně než osmiválcový Land Cruiser, spektakulární představení na sebe nenechalo dlouho čekat.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Videosnímek z rekordní jízdy zatím k dispozici nemáme, SVM slibuje, že ho brzy zveřejní, každopádně ve sprintu se jejich stroj rozjel na neuvěřitelných 237,8 mil v hodině, což po přepočtu dělá 382,62 kilometrů v hodině.

Aby toho nebylo málo, ve Severn Valley Motorsport říkají, že vidí značné rezervy v použití pneumatik Michelin o šířce 285 mm. Na sociální síti již naznačili, že vylepšení obutí a další úpravy auta by je mohly posunout ještě dál. Ptáte se, kam konkrétně? Napsáno bylo 252 mil/h, tedy přes 405 km/h.

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků