Tohle není vtip: Povinné ručení by mělo platit i pro dětská autíčka!

Dětská elektroautíčka na silnicích nepotkáte. Evropská komise přesto chce, aby za ně majitelé platili povinné ručení!

Když si s nadsázkou říkáte, že už jste viděli, slyšeli nebo zažili úplně vše, obvykle přijde něco, co vaše tvrzení vrátí k ledu. V našich končinách to za poslední dobu byla třeba úprava státní hymny nebo designu dresů národních hokejistů. Z těch zmizí státní znak a budou vypadat jako logo náklaďáků Scania. Absurdity nekončí. Právě naopak!

Napadlo by vás ještě před časem, že když svému dítěti pořídíte elektroautíčko, budete za něj muset platit povinní ručení? Asi ne, Evropská komise však toto skutečně chce zavést! Tedy ne „natvrdo“, z definice úpravy motorové směrnice Evropské unie to však vyplývá. Informovala o tom Česká asociace pojišťoven.

EU chce další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

EU chce další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Úpravou směrnice má dojít ke zlepšení ochrany obětí dopravních nehod a práv pojistníků. Podle Evropské komise mají být kryta všechna motorová vozidla určená primárně pro přepravu bez ohledu na jejich charakter či zda jsou provozována na pozemních komunikacích nebo soukromém pozemku.

Cílem úpravy směrnice zřejmě bylo „uvalit“ povinné ručení na elektrokola a segwaye, což lze snadno pochopit. Elektroautíčko provozované klidně i u vás na zahradě však zahrnuje také. Snad pro případ, že by rozdováděné dítě nabouralo do zahradní pergoly? A kdyby nakonec došlo ke kolizi se zaparkovaným autem, jak mu pomalý kus plastu (vozítka se pohybují pomaleji než je rychlost chůze) s elektromotorem může ublížit?

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Státy EU věděly o Dieselgate ještě před odhalením skandálu v USA

Připouštím, že existují různé velikosti těchto hraček, už proto ale nelze motorová vozidla házet do jednoho pytle. A další věc: umíte si představit, jak by vypadala běžná policejní kontrola? Třeba takto: „Pane řidiči, předložte doklad o zaplacení povinného ručení. A pak honem spát!“

„Povinné ručení by se nově mělo vztahovat nejen na segwaye a elektrokola, která reálně mohou působit vážnější škody, ale i na elektroautíčka pro děti nebo různá podomácku vyrobená vozítka. Za český trh usilujeme o řešení, jež nám umožní tuto povinnost vyjmout nebo alespoň zmírnit,“ uvádí Jan Matoušek, výkonný ředitel České asociace pojišťoven. Návrhem se má zabývat Evropská komise a Rada Evropské unie.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků