Tohle je úplně poslední exemplář BMW i8. V Lipsku již oficiálně ukončili produkci

Produkce hybridního sporťáku od BMW oficiálně končí. Z výrobní linky sjel poslední kus.

Už na začátku letošního roku bylo oznámeno, že produkce BMW i8 bude na jaře ukončena. Se zásahem pandemie do produkce automobilky však poslední kousek hybridního sporťáku sjel z výrobní linky závodu BMW v Lipsku až nyní.

Přesněji se jedná o Roadster v modrém odstínu Portimao Blue, který si v rámci poslední vysoce personalizované série 18 kusů objednal zákazník z Německa. Produkce i8 tak končí po šesti letech od uvedení. Od roku 2014 vyrobilo BMW na 20.500 exemplářů.

Minitest BMW i8 Roadster: Moje sbohem autu, které nikdy nemělo konkurenci

Minitest BMW i8 Roadster: Moje sbohem autu, které nikdy nemělo konkurenci

S modernizací BMW i8 jsme se měli možnost projet dva roky nazpět a nedávno v dubnu jsme se s ním rozloučili po svém. Prodejní čísla modelu v posledních letech nicméně ukazovala, že o karbonový sporťák s hybridním tříválcem, výkonem 275 kW (374 koní) a cenou od 3,8 milionu korun již upadal zájem.

Výrobní milník 20.000 kusů překonalo BMW v prosinci 2019. U nás v Česku se od uvedení do prodeje registrovalo celkem 87 vozů, kupé i roadsterů dohromady. 

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Alpina si pohrála s novým BMW 5. Pětky z Buchloe hravě překonají 300 km/h!

Ačkoliv přímého nástupce i8 bychom se podle šéfa vývoje BMW Klause Frölicha neměli dočkat, myšlenku nízkého sportovního kupé či roadsteru automobilka nezahazuje. Ostatně loňský koncept Vision M Next měl představovat právě tento směr, a to opět s hybridní technikou uvnitř.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků