Design je spíše evolucí než revolucí /Subaru Forester

Design je spíše evolucí než revolucí /Subaru Forester

Terénní schopnosti zůstaly /Subaru Forester

Terénní schopnosti zůstaly /Subaru Forester

Cestujícím se určitě bude líbit větší vnitřní prostor /Subaru Forester

Cestujícím se určitě bude líbit větší vnitřní prostor /Subaru Forester

Předpokládáme, že ani po stránce jízdních vlastností nebude nic hůře než dříve /Subaru Forester

Předpokládáme, že ani po stránce jízdních vlastností nebude nic hůře než dříve /Subaru Forester

Střecha se svažuje jen velmi pozvolna /Subaru Forester

Střecha se svažuje jen velmi pozvolna /Subaru Forester

Dveře zavazadlového prostoru jsou teď o dost širší /Subaru Forester

Dveře zavazadlového prostoru jsou teď o dost širší /Subaru Forester

Zadní světla jsou zajímavě "vykousnuté" /Subaru Forester

Zadní světla jsou zajímavě "vykousnuté" /Subaru Forester

Prostor pro zavazadla je větší /Subaru Forester

Prostor pro zavazadla je větší /Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

/Subaru Forester

Terénní schopnosti zůstaly /Subaru Forester
Cestujícím se určitě bude líbit větší vnitřní prostor /Subaru Forester
Předpokládáme, že ani po stránce jízdních vlastností nebude nic hůře než dříve /Subaru Forester
Střecha se svažuje jen velmi pozvolna /Subaru Forester
19
Fotogalerie

Tohle je nové Subaru Forester. Nová platforma přinesla i větší kufr

Na autosalonu v New Yorku odhalila japonská značka Subaru novou generaci modelu Forester.

Nový "lesník" od japonské automobilky Subaru zůstává věrný svým tradicím. Současně ale také zákazníkům přinese nové technologie i větší vnitřní prostor. To se týká i často kritizovaného zavazadelníku.

Oficiální údaje zatím zmiňují pouze objem nákladového prostoru při sklopených zadních sedačkách. V tomto případě se jedná o poměrně impozantních 2,4 m3. V porovnání s končící generací je to o šedesát litrů více. Navíc se dovnitř budou lépe dostávat rozměrnější předměty. To díky rozšíření pátých dveří o nezanedbatelných 13,5 centimetru. Navíc opěradla druhé řady se teď dají složit do naprosté roviny.

Prodloužený rozvor o 3 centimetry přinesl zlepšení prostoru pro nohy zadních cestujících dokonce o 3,5 centimetru. Představitelé značky navíc tvrdí, že lepší parametry jsou i všech ostatních měřitelných veličinách v oblasti kabiny. Tedy jak pro hlavy či ramena.

Subaru přitom samozřejmě zůstalo věrné svým tradičním hodnotám, mezi které patří i schopnost terénní jízdy. Světlá výška u novinky dosahuje dvaadvaceti centimetrů a dodávat se stále bude symetrický pohon všech kol.

Pro americký trh bude k dispozici čtyřválcový boxer s objemem 2,5 litru v nové specifikaci. Výkon narostl o 12 amerických koní na 182. Standardem bude převodovka CVT. U nás počítejme spíše s atmosférickým dvoulitrem, a pokud to emise dovolí, tak i s přeplňovanou verzí XT.

V kabině byla klasická páka parkovací brzdy nahrazena tlačítkem elektrické brzdy, nová je i konstrukce sedadel. Ve výbavě nyní budou moci být i vyhřívané zadní sedačky i wifi hotspot. Standardem je centrální dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce, vyšší výbavy pak mají namontovanou osmipalcovou obrazovku.

Samozřejmě se rozšířila rovněž bezpečnostní výbava. Standardem jsou bezpečnostní asistenční systémy související e systémem podpory řidiče EyeSight. Jde tedy například o adaptivní tempomat, nouzové brzdění a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu.

V USA se bude vůz nabízet ve čtyřech výbavových stupních - Premium, Sport, Limited a Touring. Pro Sport je připravený speciální designový paket, který obsahuje například černě lakovanou mřížku chladiče, osmnáctipalcová kola s unikátním vzhledem, oranžové prvky na střešních ližinách a oranžové prošití v tmavě šedém interiéru.

Ceny zatím značka neodtajnila. Stejně tak není zatím nic známo o tom, kdy a v jaké specifikaci se tento model objeví na evropském trhu.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud