Tohle je nové Subaru Forester. Nová platforma přinesla i větší kufr

Na autosalonu v New Yorku odhalila japonská značka Subaru novou generaci modelu Forester.

Nový "lesník" od japonské automobilky Subaru zůstává věrný svým tradicím. Současně ale také zákazníkům přinese nové technologie i větší vnitřní prostor. To se týká i často kritizovaného zavazadelníku.

Oficiální údaje zatím zmiňují pouze objem nákladového prostoru při sklopených zadních sedačkách. V tomto případě se jedná o poměrně impozantních 2,4 m3. V porovnání s končící generací je to o šedesát litrů více. Navíc se dovnitř budou lépe dostávat rozměrnější předměty. To díky rozšíření pátých dveří o nezanedbatelných 13,5 centimetru. Navíc opěradla druhé řady se teď dají složit do naprosté roviny.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Prodloužený rozvor o 3 centimetry přinesl zlepšení prostoru pro nohy zadních cestujících dokonce o 3,5 centimetru. Představitelé značky navíc tvrdí, že lepší parametry jsou i všech ostatních měřitelných veličinách v oblasti kabiny. Tedy jak pro hlavy či ramena.

Subaru přitom samozřejmě zůstalo věrné svým tradičním hodnotám, mezi které patří i schopnost terénní jízdy. Světlá výška u novinky dosahuje dvaadvaceti centimetrů a dodávat se stále bude symetrický pohon všech kol.

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Pro americký trh bude k dispozici čtyřválcový boxer s objemem 2,5 litru v nové specifikaci. Výkon narostl o 12 amerických koní na 182. Standardem bude převodovka CVT. U nás počítejme spíše s atmosférickým dvoulitrem, a pokud to emise dovolí, tak i s přeplňovanou verzí XT.

V kabině byla klasická páka parkovací brzdy nahrazena tlačítkem elektrické brzdy, nová je i konstrukce sedadel. Ve výbavě nyní budou moci být i vyhřívané zadní sedačky i wifi hotspot. Standardem je centrální dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce, vyšší výbavy pak mají namontovanou osmipalcovou obrazovku.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Samozřejmě se rozšířila rovněž bezpečnostní výbava. Standardem jsou bezpečnostní asistenční systémy související e systémem podpory řidiče EyeSight. Jde tedy například o adaptivní tempomat, nouzové brzdění a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu.

V USA se bude vůz nabízet ve čtyřech výbavových stupních - Premium, Sport, Limited a Touring. Pro Sport je připravený speciální designový paket, který obsahuje například černě lakovanou mřížku chladiče, osmnáctipalcová kola s unikátním vzhledem, oranžové prvky na střešních ližinách a oranžové prošití v tmavě šedém interiéru.

Ceny zatím značka neodtajnila. Stejně tak není zatím nic známo o tom, kdy a v jaké specifikaci se tento model objeví na evropském trhu.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

včera | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků