Tohle je nové Subaru Forester. Nová platforma přinesla i větší kufr

Na autosalonu v New Yorku odhalila japonská značka Subaru novou generaci modelu Forester.

Nový "lesník" od japonské automobilky Subaru zůstává věrný svým tradicím. Současně ale také zákazníkům přinese nové technologie i větší vnitřní prostor. To se týká i často kritizovaného zavazadelníku.

Oficiální údaje zatím zmiňují pouze objem nákladového prostoru při sklopených zadních sedačkách. V tomto případě se jedná o poměrně impozantních 2,4 m3. V porovnání s končící generací je to o šedesát litrů více. Navíc se dovnitř budou lépe dostávat rozměrnější předměty. To díky rozšíření pátých dveří o nezanedbatelných 13,5 centimetru. Navíc opěradla druhé řady se teď dají složit do naprosté roviny.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Prodloužený rozvor o 3 centimetry přinesl zlepšení prostoru pro nohy zadních cestujících dokonce o 3,5 centimetru. Představitelé značky navíc tvrdí, že lepší parametry jsou i všech ostatních měřitelných veličinách v oblasti kabiny. Tedy jak pro hlavy či ramena.

Subaru přitom samozřejmě zůstalo věrné svým tradičním hodnotám, mezi které patří i schopnost terénní jízdy. Světlá výška u novinky dosahuje dvaadvaceti centimetrů a dodávat se stále bude symetrický pohon všech kol.

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Pro americký trh bude k dispozici čtyřválcový boxer s objemem 2,5 litru v nové specifikaci. Výkon narostl o 12 amerických koní na 182. Standardem bude převodovka CVT. U nás počítejme spíše s atmosférickým dvoulitrem, a pokud to emise dovolí, tak i s přeplňovanou verzí XT.

V kabině byla klasická páka parkovací brzdy nahrazena tlačítkem elektrické brzdy, nová je i konstrukce sedadel. Ve výbavě nyní budou moci být i vyhřívané zadní sedačky i wifi hotspot. Standardem je centrální dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce, vyšší výbavy pak mají namontovanou osmipalcovou obrazovku.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Samozřejmě se rozšířila rovněž bezpečnostní výbava. Standardem jsou bezpečnostní asistenční systémy související e systémem podpory řidiče EyeSight. Jde tedy například o adaptivní tempomat, nouzové brzdění a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu.

V USA se bude vůz nabízet ve čtyřech výbavových stupních - Premium, Sport, Limited a Touring. Pro Sport je připravený speciální designový paket, který obsahuje například černě lakovanou mřížku chladiče, osmnáctipalcová kola s unikátním vzhledem, oranžové prvky na střešních ližinách a oranžové prošití v tmavě šedém interiéru.

Ceny zatím značka neodtajnila. Stejně tak není zatím nic známo o tom, kdy a v jaké specifikaci se tento model objeví na evropském trhu.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků