Tohle je nové Subaru Forester. Nová platforma přinesla i větší kufr

Na autosalonu v New Yorku odhalila japonská značka Subaru novou generaci modelu Forester.

Nový "lesník" od japonské automobilky Subaru zůstává věrný svým tradicím. Současně ale také zákazníkům přinese nové technologie i větší vnitřní prostor. To se týká i často kritizovaného zavazadelníku.

Oficiální údaje zatím zmiňují pouze objem nákladového prostoru při sklopených zadních sedačkách. V tomto případě se jedná o poměrně impozantních 2,4 m3. V porovnání s končící generací je to o šedesát litrů více. Navíc se dovnitř budou lépe dostávat rozměrnější předměty. To díky rozšíření pátých dveří o nezanedbatelných 13,5 centimetru. Navíc opěradla druhé řady se teď dají složit do naprosté roviny.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Prodloužený rozvor o 3 centimetry přinesl zlepšení prostoru pro nohy zadních cestujících dokonce o 3,5 centimetru. Představitelé značky navíc tvrdí, že lepší parametry jsou i všech ostatních měřitelných veličinách v oblasti kabiny. Tedy jak pro hlavy či ramena.

Subaru přitom samozřejmě zůstalo věrné svým tradičním hodnotám, mezi které patří i schopnost terénní jízdy. Světlá výška u novinky dosahuje dvaadvaceti centimetrů a dodávat se stále bude symetrický pohon všech kol.

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Pro americký trh bude k dispozici čtyřválcový boxer s objemem 2,5 litru v nové specifikaci. Výkon narostl o 12 amerických koní na 182. Standardem bude převodovka CVT. U nás počítejme spíše s atmosférickým dvoulitrem, a pokud to emise dovolí, tak i s přeplňovanou verzí XT.

V kabině byla klasická páka parkovací brzdy nahrazena tlačítkem elektrické brzdy, nová je i konstrukce sedadel. Ve výbavě nyní budou moci být i vyhřívané zadní sedačky i wifi hotspot. Standardem je centrální dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce, vyšší výbavy pak mají namontovanou osmipalcovou obrazovku.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Samozřejmě se rozšířila rovněž bezpečnostní výbava. Standardem jsou bezpečnostní asistenční systémy související e systémem podpory řidiče EyeSight. Jde tedy například o adaptivní tempomat, nouzové brzdění a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu.

V USA se bude vůz nabízet ve čtyřech výbavových stupních - Premium, Sport, Limited a Touring. Pro Sport je připravený speciální designový paket, který obsahuje například černě lakovanou mřížku chladiče, osmnáctipalcová kola s unikátním vzhledem, oranžové prvky na střešních ližinách a oranžové prošití v tmavě šedém interiéru.

Ceny zatím značka neodtajnila. Stejně tak není zatím nic známo o tom, kdy a v jaké specifikaci se tento model objeví na evropském trhu.

TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků