Tohle je nové Subaru Forester. Nová platforma přinesla i větší kufr

Na autosalonu v New Yorku odhalila japonská značka Subaru novou generaci modelu Forester.

Nový "lesník" od japonské automobilky Subaru zůstává věrný svým tradicím. Současně ale také zákazníkům přinese nové technologie i větší vnitřní prostor. To se týká i často kritizovaného zavazadelníku.

Oficiální údaje zatím zmiňují pouze objem nákladového prostoru při sklopených zadních sedačkách. V tomto případě se jedná o poměrně impozantních 2,4 m3. V porovnání s končící generací je to o šedesát litrů více. Navíc se dovnitř budou lépe dostávat rozměrnější předměty. To díky rozšíření pátých dveří o nezanedbatelných 13,5 centimetru. Navíc opěradla druhé řady se teď dají složit do naprosté roviny.

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Test Subaru Forester XT MY16: Změna, která potěší

Prodloužený rozvor o 3 centimetry přinesl zlepšení prostoru pro nohy zadních cestujících dokonce o 3,5 centimetru. Představitelé značky navíc tvrdí, že lepší parametry jsou i všech ostatních měřitelných veličinách v oblasti kabiny. Tedy jak pro hlavy či ramena.

Subaru přitom samozřejmě zůstalo věrné svým tradičním hodnotám, mezi které patří i schopnost terénní jízdy. Světlá výška u novinky dosahuje dvaadvaceti centimetrů a dodávat se stále bude symetrický pohon všech kol.

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Myslivecky zelené Subaru Forester je oslavou padesátého výročí boxeru

Pro americký trh bude k dispozici čtyřválcový boxer s objemem 2,5 litru v nové specifikaci. Výkon narostl o 12 amerických koní na 182. Standardem bude převodovka CVT. U nás počítejme spíše s atmosférickým dvoulitrem, a pokud to emise dovolí, tak i s přeplňovanou verzí XT.

V kabině byla klasická páka parkovací brzdy nahrazena tlačítkem elektrické brzdy, nová je i konstrukce sedadel. Ve výbavě nyní budou moci být i vyhřívané zadní sedačky i wifi hotspot. Standardem je centrální dotykový displej s úhlopříčkou 6,5 palce, vyšší výbavy pak mají namontovanou osmipalcovou obrazovku.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Samozřejmě se rozšířila rovněž bezpečnostní výbava. Standardem jsou bezpečnostní asistenční systémy související e systémem podpory řidiče EyeSight. Jde tedy například o adaptivní tempomat, nouzové brzdění a udržování vozu v příslušném jízdním pruhu.

V USA se bude vůz nabízet ve čtyřech výbavových stupních - Premium, Sport, Limited a Touring. Pro Sport je připravený speciální designový paket, který obsahuje například černě lakovanou mřížku chladiče, osmnáctipalcová kola s unikátním vzhledem, oranžové prvky na střešních ližinách a oranžové prošití v tmavě šedém interiéru.

Ceny zatím značka neodtajnila. Stejně tak není zatím nic známo o tom, kdy a v jaké specifikaci se tento model objeví na evropském trhu.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků