Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Američané se mohou těšit na limitovanou edici STI 209, která se představila na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Pro Subaru je tento vůz dalším krokem v evoluci nejrychlejších modelů, které nám jsou na domácím trhu již téměř rok zapovězeny. Jmenuje se STI S209 a jde o první vůz Subaru Tecnica International S-line, který se bude prodávat v Americe. Rychlá Subaru jsou totiž, společně s celou japonskou scénou, v USA poslední dobou velmi populární, ale majitelé řeší nákup podobných limitovaných vozů většinou importem.

Speciální edice stojí na obyčejném WRX STI, je ale ve všech ohledech lepší. Přepracován je nejen podvozek a motor, ale i interiér a exteriér. Vůz poznáte na první pohled díky dodatečným předním a zadním nárazníkům, karbonové střeše, zadnímu křídlu z karbonu a 19palcovým kovaným kolům BBS. Vůz je striktně nabízen pouze ve dvou barevných kombinacích. Modrá barva karoserie s tmavě šedými koly a perleťově bílá se zlatými koly.

Nový Forester ve verzi STI. Do Evropy se s ním Subaru zřejmě nechystá

Nový Forester ve verzi STI. Do Evropy se s ním Subaru zřejmě nechystá

Čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru má kované písty a ojnice pro větší výdrž. Díky většímu turbu a nasávacímu systému nyní produkuje 341 koňských sil, které se projevují typickým Subaru zvukem skrze nové výfukové potrubí. Víc toho o výkonu zatím nevíme. Víme ale, že nádrž na šedesát litrů vyprázdníte opravdu rychle.

Při nastavování podvozku se technici nechali inspirovat rekordní jízdou na Nürburgringu se speciálem Type RA NBR. Model tak obsahuje komponenty jako tlumiče Bilstein a brzdy Brembo s vrtanými kotouči. Technicky vzato ani nejde o Subaru, kvůli spoustě modifikací jej Japonci kvůli homologaci zaregistrovali raději jako STI, než jako Subaru.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru STI 209 je, pokud nepočítáme Cosworth CS400, momentálně nejrychlejším Subaru v sériové produkci. Američané se mohou začít pomalu těšit na konec letošního roku, kdy by mělo Subaru začít vozy dodávat. Cenu výrobce zveřejní později v tomto roce, společně i s kompletní specifikací. Američtí zájemci si ale musí pospíšit, mají jich pro ně pouze 200. Ti ostatní se musí spokojit s obyčejným WRX.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

včera | Jan Mička | 47 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků