Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Američané se mohou těšit na limitovanou edici STI 209, která se představila na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu.

Pro Subaru je tento vůz dalším krokem v evoluci nejrychlejších modelů, které nám jsou na domácím trhu již téměř rok zapovězeny. Jmenuje se STI S209 a jde o první vůz Subaru Tecnica International S-line, který se bude prodávat v Americe. Rychlá Subaru jsou totiž, společně s celou japonskou scénou, v USA poslední dobou velmi populární, ale majitelé řeší nákup podobných limitovaných vozů většinou importem.

Speciální edice stojí na obyčejném WRX STI, je ale ve všech ohledech lepší. Přepracován je nejen podvozek a motor, ale i interiér a exteriér. Vůz poznáte na první pohled díky dodatečným předním a zadním nárazníkům, karbonové střeše, zadnímu křídlu z karbonu a 19palcovým kovaným kolům BBS. Vůz je striktně nabízen pouze ve dvou barevných kombinacích. Modrá barva karoserie s tmavě šedými koly a perleťově bílá se zlatými koly.

Nový Forester ve verzi STI. Do Evropy se s ním Subaru zřejmě nechystá

Nový Forester ve verzi STI. Do Evropy se s ním Subaru zřejmě nechystá

Čtyřválec typu boxer o objemu 2,5 litru má kované písty a ojnice pro větší výdrž. Díky většímu turbu a nasávacímu systému nyní produkuje 341 koňských sil, které se projevují typickým Subaru zvukem skrze nové výfukové potrubí. Víc toho o výkonu zatím nevíme. Víme ale, že nádrž na šedesát litrů vyprázdníte opravdu rychle.

Při nastavování podvozku se technici nechali inspirovat rekordní jízdou na Nürburgringu se speciálem Type RA NBR. Model tak obsahuje komponenty jako tlumiče Bilstein a brzdy Brembo s vrtanými kotouči. Technicky vzato ani nejde o Subaru, kvůli spoustě modifikací jej Japonci kvůli homologaci zaregistrovali raději jako STI, než jako Subaru.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru STI 209 je, pokud nepočítáme Cosworth CS400, momentálně nejrychlejším Subaru v sériové produkci. Američané se mohou začít pomalu těšit na konec letošního roku, kdy by mělo Subaru začít vozy dodávat. Cenu výrobce zveřejní později v tomto roce, společně i s kompletní specifikací. Američtí zájemci si ale musí pospíšit, mají jich pro ně pouze 200. Ti ostatní se musí spokojit s obyčejným WRX.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků