Tohle je návrat skutečné legendy! Brabham BT62 je z rodu šampiona F1

Nový supersport BT62 je už druhým pokusem o návrat jména Brabham. Závodní novinka dostala atmosférický motor 5.4 V8 o výkonu 710 koní a neváží ani tunu.

Vzpomenete si ještě na Brabham BT92 z roku 2008? Z nadějně vypadajícího návratu slavného jména se nakonec vyklubala německá tuningová firma, která chtěla prodávat upravená BMW a využít k tomu věhlas třínásobného mistra světa ve formuli 1 a australskou legendu Jacka Brabhama.

Jméno Brabham se vrací. Nová značka chce stavět vozy na silnice i okruhy

Jméno Brabham se vrací. Nová značka chce stavět vozy na silnice i okruhy

Zatímco si všichni mysleli, že Brabham Racing má posvěcení přímo od samotného Jacka, ten na svých oficiálních stránkách tehdy prohlásil, že s uvedenou společností a jejími výrobky nemá nic společného a zvažoval podat žalobu.

Jack Brabham mezitím v roce 2014 zemřel, ale jeho odkaz a tentokrát pravý, pořád žije. Jmenuje se BT62, vypadá tak trochu jako mix Fordu GT, Lamborghini a Ferrari, každopádně tentokrát za automobilovou novinkou stojí Jackův syn David a jeho firma Brabham Automotive.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Jejich vůz je čistý okruhový speciál, homologaci pro běžné silnice – alespoň prozatím – nemá a jeho parametry jsou vskutku úctyhodné. Model BT62 je poháněný atmosférickým (!) vidlicovým osmiválcem o objemu 5,4 litru, který produkuje parádních 710 koní a maximální točivý moment 667 newtonmetrů.

Spojte tohle s hmotností pouhých 972 kg, aerodynamikou schopnou vytvořit přítlak až 1200 kg a máme tady celokarbonový stroj, který by byl teoreticky schopen jezdit koly vzhůru.

Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Pokud jde o dynamiku, v tuto chvíli vám konkrétními čísly sloužit nemůžeme, nepochybujeme ale, že bude u vozu s výkonovou hmotností 730 koní na tunu jedním slovem fantastická. Tomu nepochybně dopomůžou také hladké slicky od Michelinu, zatímco rychlost budou krotit karbon-keramické brzdy.

Jestli se z Brabhamu jednou stane plnohodnotný konkurent automobilů značky McLarenu či Ferrari, můžeme momentálně jen hádat, každopádně BT62 jde do malosériové výroby a bude se ucházet o své první zákazníky. Nová manufaktura již oznámila, že má v plánu vyrobit pouze 70 kousků, přičemž prvních 35 bude v barvách závodních vozů Jacka Brabhama. A cena? Ta je astronomická. Oficiálně milion liber, tedy v přepočtu něco málo přes 29 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků