Tohle je návrat skutečné legendy! Brabham BT62 je z rodu šampiona F1

Nový supersport BT62 je už druhým pokusem o návrat jména Brabham. Závodní novinka dostala atmosférický motor 5.4 V8 o výkonu 710 koní a neváží ani tunu.

Vzpomenete si ještě na Brabham BT92 z roku 2008? Z nadějně vypadajícího návratu slavného jména se nakonec vyklubala německá tuningová firma, která chtěla prodávat upravená BMW a využít k tomu věhlas třínásobného mistra světa ve formuli 1 a australskou legendu Jacka Brabhama.

Jméno Brabham se vrací. Nová značka chce stavět vozy na silnice i okruhy

Jméno Brabham se vrací. Nová značka chce stavět vozy na silnice i okruhy

Zatímco si všichni mysleli, že Brabham Racing má posvěcení přímo od samotného Jacka, ten na svých oficiálních stránkách tehdy prohlásil, že s uvedenou společností a jejími výrobky nemá nic společného a zvažoval podat žalobu.

Jack Brabham mezitím v roce 2014 zemřel, ale jeho odkaz a tentokrát pravý, pořád žije. Jmenuje se BT62, vypadá tak trochu jako mix Fordu GT, Lamborghini a Ferrari, každopádně tentokrát za automobilovou novinkou stojí Jackův syn David a jeho firma Brabham Automotive.

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

McLaren Senna oficiálně. Nástupce legendárního F1 stojí 22 milionů

Jejich vůz je čistý okruhový speciál, homologaci pro běžné silnice – alespoň prozatím – nemá a jeho parametry jsou vskutku úctyhodné. Model BT62 je poháněný atmosférickým (!) vidlicovým osmiválcem o objemu 5,4 litru, který produkuje parádních 710 koní a maximální točivý moment 667 newtonmetrů.

Spojte tohle s hmotností pouhých 972 kg, aerodynamikou schopnou vytvořit přítlak až 1200 kg a máme tady celokarbonový stroj, který by byl teoreticky schopen jezdit koly vzhůru.

Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Ferrari 488 Pista oficiálně: Na stovce je za 2,85 sekundy!

Pokud jde o dynamiku, v tuto chvíli vám konkrétními čísly sloužit nemůžeme, nepochybujeme ale, že bude u vozu s výkonovou hmotností 730 koní na tunu jedním slovem fantastická. Tomu nepochybně dopomůžou také hladké slicky od Michelinu, zatímco rychlost budou krotit karbon-keramické brzdy.

Jestli se z Brabhamu jednou stane plnohodnotný konkurent automobilů značky McLarenu či Ferrari, můžeme momentálně jen hádat, každopádně BT62 jde do malosériové výroby a bude se ucházet o své první zákazníky. Nová manufaktura již oznámila, že má v plánu vyrobit pouze 70 kousků, přičemž prvních 35 bude v barvách závodních vozů Jacka Brabhama. A cena? Ta je astronomická. Oficiálně milion liber, tedy v přepočtu něco málo přes 29 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků