Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Prototyp Porsche C88 vznikl před dvaceti lety na objednávku čínské vlády. Tehdejší šéf Porsche se kvůli němu dokonce učil čínsky.

V roce 1994 vyzvala komunistická vláda Čínské lidové republiky 20 automobilek z „kapitalistického“ světa, aby navrhly koncept malého rodinného automobilu pro čínský trh. Mezi osmi, které zareagovaly, bylo i Porsche.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C88 byl malý sedan s motorem o objemu 1,1 l

Značka z Zuffenhausenu byla tehdy ještě malým výrobcem sportovních aut, který měl dost starostí sám se sebou. Přesto se projektu ujala a během pouhých čtyř měsíců vyvinula Porsche C88 China Car. 

Číslovka v modelovém označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočtenou cenu 88 000 v tehdejších čínských jüanech. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem 1,1 l se šestnáctiventilovou technikou.

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Výkon 67 koní a točivý moment 105 Nm stačily ke zrychlení 0-100 km/h za 16 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti 165 km/h. Porsche C88 totiž vážilo jen 980 kilogramů. Na délce 405 cm přitom nabízelo prostor až pětici cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska měla na svou dobu velmi progresivní tvary

Koncept C88 představil na pekingském autosalonu v roce 1995 Wendelin Wiedeking. Celou řeč se prý naučil zpaměti v mandarínské čínštině! 

Ani to mu ale nepomohlo. Centrální vláda o rok později později projekt opustila. A Wiedeking neuspěl ani se snahou prodat projekt některé z indických automobilek. C88 dnes odpočívá v zuffenhausenském muzeu a Porsche vyvíjí pro čínský trh docela jiné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků