Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Prototyp Porsche C88 vznikl před dvaceti lety na objednávku čínské vlády. Tehdejší šéf Porsche se kvůli němu dokonce učil čínsky.

V roce 1994 vyzvala komunistická vláda Čínské lidové republiky 20 automobilek z „kapitalistického“ světa, aby navrhly koncept malého rodinného automobilu pro čínský trh. Mezi osmi, které zareagovaly, bylo i Porsche.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C88 byl malý sedan s motorem o objemu 1,1 l

Značka z Zuffenhausenu byla tehdy ještě malým výrobcem sportovních aut, který měl dost starostí sám se sebou. Přesto se projektu ujala a během pouhých čtyř měsíců vyvinula Porsche C88 China Car. 

Číslovka v modelovém označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočtenou cenu 88 000 v tehdejších čínských jüanech. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem 1,1 l se šestnáctiventilovou technikou.

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Výkon 67 koní a točivý moment 105 Nm stačily ke zrychlení 0-100 km/h za 16 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti 165 km/h. Porsche C88 totiž vážilo jen 980 kilogramů. Na délce 405 cm přitom nabízelo prostor až pětici cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska měla na svou dobu velmi progresivní tvary

Koncept C88 představil na pekingském autosalonu v roce 1995 Wendelin Wiedeking. Celou řeč se prý naučil zpaměti v mandarínské čínštině! 

Ani to mu ale nepomohlo. Centrální vláda o rok později později projekt opustila. A Wiedeking neuspěl ani se snahou prodat projekt některé z indických automobilek. C88 dnes odpočívá v zuffenhausenském muzeu a Porsche vyvíjí pro čínský trh docela jiné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků