Tohle je koncept levného Porsche pro Čínu. Opravdu!

Prototyp Porsche C88 vznikl před dvaceti lety na objednávku čínské vlády. Tehdejší šéf Porsche se kvůli němu dokonce učil čínsky.

V roce 1994 vyzvala komunistická vláda Čínské lidové republiky 20 automobilek z „kapitalistického“ světa, aby navrhly koncept malého rodinného automobilu pro čínský trh. Mezi osmi, které zareagovaly, bylo i Porsche.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C88 byl malý sedan s motorem o objemu 1,1 l

Značka z Zuffenhausenu byla tehdy ještě malým výrobcem sportovních aut, který měl dost starostí sám se sebou. Přesto se projektu ujala a během pouhých čtyř měsíců vyvinula Porsche C88 China Car. 

Číslovka v modelovém označení neznamená Heil Hitler, ale odkazuje na vypočtenou cenu 88 000 v tehdejších čínských jüanech. Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem 1,1 l se šestnáctiventilovou technikou.

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

U příplatků se nejvíc rozšoupnou zákazníci Porsche Cayenne

Výkon 67 koní a točivý moment 105 Nm stačily ke zrychlení 0-100 km/h za 16 sekund a dosažení nejvyšší rychlosti 165 km/h. Porsche C88 totiž vážilo jen 980 kilogramů. Na délce 405 cm přitom nabízelo prostor až pětici cestujících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska měla na svou dobu velmi progresivní tvary

Koncept C88 představil na pekingském autosalonu v roce 1995 Wendelin Wiedeking. Celou řeč se prý naučil zpaměti v mandarínské čínštině! 

Ani to mu ale nepomohlo. Centrální vláda o rok později později projekt opustila. A Wiedeking neuspěl ani se snahou prodat projekt některé z indických automobilek. C88 dnes odpočívá v zuffenhausenském muzeu a Porsche vyvíjí pro čínský trh docela jiné modely.

Zdroj: CarNewsChina via Jalopnik

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků