Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Porsche pokračuje ve svém video seriálu Top 5 a nyní nám předvádí pětici nejdráž prodaných vozů z historie automobilky.

Tématem nejnovějšího videa Top 5 od Porsche jsou vůbec nejdražší vozy německé automobilky, které kdy opustily aukční síň. Vůbec přitom není překvapením, že mezi pětkou nejdražších modelů se vlastně objevují ty vůbec nejlepší z dějin stuttgartského výrobce.

Na pátém místě se ukazuje asi nejbrutálnější verze slavného závoďáku 917 ze 70. let. Verze 917/30 Spyder určená pro zámořský šampionát Can-Am přišla s přeplňovaným, vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o výkonu kolem 1200 koní a maximální rychlostí 365 km/h. Je zcela pochopitelné, že za jeden z exemplářů neměl v minulosti někdo problém zaplatit rovné 3 miliony dolarů (asi 68,4 milionu korun).

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Čtvrtou příčku obsazuje vůbec první Porsche speciálně postavené k účasti v motorsportu – model 550 A Spyder z 50 let. Nízká hmotnost, agilnost a patnáctistovka o výkonu 135 koní stačily k tomu, aby si malé Porsche vyšláplo i na mnohem silnější konkurenci. Ke všemu nesmrtelně jednoduchý a krásný design. Jeden z kousků se vydražil za 5.170.000 dolarů (asi 118 milionů korun).

Pak zde máme na třetím místě opravdový závoďák na silnice, a to homologační verzi Porsche 911 GT1 ve specifikaci Strassenversion z konce 90. let. Uprostřed se nachází 3,2 litrový twin-turbo plochý šestiválec o výkonu 600 koní. Vcelku nedávno se jeden exemplář ze série 20 kusů prodal za 5.665.000 dolarů (asi 129 milionů korun).

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Na druhém místě se nachází další titán vytrvalostních závodů a hlavně 24hodinky na Le Mans z 80. let. Porsche 956 z bájné skupiny C, za jehož volantem Stefan Bellof před 35 lety stanovil teprve nedávno pokořený rekord německého Nürburgringu. A pochopitelně nelze opomenout onen nespočet vítězství v závodech. Přeplňovaný plochý šestiválec zde produkoval přes 600 koní a dokázal placku ve známých barvách Rothmans rozjet přes 360 km/h. Hodnota? Šasi 003 se prodalo za 10.120.000 dolarů (asi 230 milionů korun).

První příčku nakonec zastává definitivní legenda automobilky Porsche a její účasti v motorsportu celkově. Model 917K (Kurzheck – krátká záď) ze 70. let, zpopularizovaný nejen mistrovskými výkony na Le Mans, ale také Stevem McQueenem v jeho stejnojmenném filmu. Šestistovka koní, řvoucí atmosférický dvanáctiválec uprostřed, ikonické zbarvení Gulf a nepřekonatelná aura jednoho z nejvýznamnějších závodních vozů historie. Zaplacených 14.080.000 dolarů (asi 321 milionů korun) se zdá jako férová částka.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků