Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Porsche pokračuje ve svém video seriálu Top 5 a nyní nám předvádí pětici nejdráž prodaných vozů z historie automobilky.

Tématem nejnovějšího videa Top 5 od Porsche jsou vůbec nejdražší vozy německé automobilky, které kdy opustily aukční síň. Vůbec přitom není překvapením, že mezi pětkou nejdražších modelů se vlastně objevují ty vůbec nejlepší z dějin stuttgartského výrobce.

Na pátém místě se ukazuje asi nejbrutálnější verze slavného závoďáku 917 ze 70. let. Verze 917/30 Spyder určená pro zámořský šampionát Can-Am přišla s přeplňovaným, vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o výkonu kolem 1200 koní a maximální rychlostí 365 km/h. Je zcela pochopitelné, že za jeden z exemplářů neměl v minulosti někdo problém zaplatit rovné 3 miliony dolarů (asi 68,4 milionu korun).

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Čtvrtou příčku obsazuje vůbec první Porsche speciálně postavené k účasti v motorsportu – model 550 A Spyder z 50 let. Nízká hmotnost, agilnost a patnáctistovka o výkonu 135 koní stačily k tomu, aby si malé Porsche vyšláplo i na mnohem silnější konkurenci. Ke všemu nesmrtelně jednoduchý a krásný design. Jeden z kousků se vydražil za 5.170.000 dolarů (asi 118 milionů korun).

Pak zde máme na třetím místě opravdový závoďák na silnice, a to homologační verzi Porsche 911 GT1 ve specifikaci Strassenversion z konce 90. let. Uprostřed se nachází 3,2 litrový twin-turbo plochý šestiválec o výkonu 600 koní. Vcelku nedávno se jeden exemplář ze série 20 kusů prodal za 5.665.000 dolarů (asi 129 milionů korun).

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Na druhém místě se nachází další titán vytrvalostních závodů a hlavně 24hodinky na Le Mans z 80. let. Porsche 956 z bájné skupiny C, za jehož volantem Stefan Bellof před 35 lety stanovil teprve nedávno pokořený rekord německého Nürburgringu. A pochopitelně nelze opomenout onen nespočet vítězství v závodech. Přeplňovaný plochý šestiválec zde produkoval přes 600 koní a dokázal placku ve známých barvách Rothmans rozjet přes 360 km/h. Hodnota? Šasi 003 se prodalo za 10.120.000 dolarů (asi 230 milionů korun).

První příčku nakonec zastává definitivní legenda automobilky Porsche a její účasti v motorsportu celkově. Model 917K (Kurzheck – krátká záď) ze 70. let, zpopularizovaný nejen mistrovskými výkony na Le Mans, ale také Stevem McQueenem v jeho stejnojmenném filmu. Šestistovka koní, řvoucí atmosférický dvanáctiválec uprostřed, ikonické zbarvení Gulf a nepřekonatelná aura jednoho z nejvýznamnějších závodních vozů historie. Zaplacených 14.080.000 dolarů (asi 321 milionů korun) se zdá jako férová částka.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků