Tohle je 5 nejdráž prodaných vozů z historie Porsche. Tipnete si první místo?

Porsche pokračuje ve svém video seriálu Top 5 a nyní nám předvádí pětici nejdráž prodaných vozů z historie automobilky.

Tématem nejnovějšího videa Top 5 od Porsche jsou vůbec nejdražší vozy německé automobilky, které kdy opustily aukční síň. Vůbec přitom není překvapením, že mezi pětkou nejdražších modelů se vlastně objevují ty vůbec nejlepší z dějin stuttgartského výrobce.

Na pátém místě se ukazuje asi nejbrutálnější verze slavného závoďáku 917 ze 70. let. Verze 917/30 Spyder určená pro zámořský šampionát Can-Am přišla s přeplňovaným, vzduchem chlazeným dvanáctiválcem o výkonu kolem 1200 koní a maximální rychlostí 365 km/h. Je zcela pochopitelné, že za jeden z exemplářů neměl v minulosti někdo problém zaplatit rovné 3 miliony dolarů (asi 68,4 milionu korun).

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Hybridní Porsche 911 má ještě čas. Přijede nejdříve s modernizací nové generace

Čtvrtou příčku obsazuje vůbec první Porsche speciálně postavené k účasti v motorsportu – model 550 A Spyder z 50 let. Nízká hmotnost, agilnost a patnáctistovka o výkonu 135 koní stačily k tomu, aby si malé Porsche vyšláplo i na mnohem silnější konkurenci. Ke všemu nesmrtelně jednoduchý a krásný design. Jeden z kousků se vydražil za 5.170.000 dolarů (asi 118 milionů korun).

Pak zde máme na třetím místě opravdový závoďák na silnice, a to homologační verzi Porsche 911 GT1 ve specifikaci Strassenversion z konce 90. let. Uprostřed se nachází 3,2 litrový twin-turbo plochý šestiválec o výkonu 600 koní. Vcelku nedávno se jeden exemplář ze série 20 kusů prodal za 5.665.000 dolarů (asi 129 milionů korun).

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Plochý šestnáctiválec v Porsche 917? I s tímto chtěli Němci vyhrávat

Na druhém místě se nachází další titán vytrvalostních závodů a hlavně 24hodinky na Le Mans z 80. let. Porsche 956 z bájné skupiny C, za jehož volantem Stefan Bellof před 35 lety stanovil teprve nedávno pokořený rekord německého Nürburgringu. A pochopitelně nelze opomenout onen nespočet vítězství v závodech. Přeplňovaný plochý šestiválec zde produkoval přes 600 koní a dokázal placku ve známých barvách Rothmans rozjet přes 360 km/h. Hodnota? Šasi 003 se prodalo za 10.120.000 dolarů (asi 230 milionů korun).

První příčku nakonec zastává definitivní legenda automobilky Porsche a její účasti v motorsportu celkově. Model 917K (Kurzheck – krátká záď) ze 70. let, zpopularizovaný nejen mistrovskými výkony na Le Mans, ale také Stevem McQueenem v jeho stejnojmenném filmu. Šestistovka koní, řvoucí atmosférický dvanáctiválec uprostřed, ikonické zbarvení Gulf a nepřekonatelná aura jednoho z nejvýznamnějších závodních vozů historie. Zaplacených 14.080.000 dolarů (asi 321 milionů korun) se zdá jako férová částka.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 130 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků