Tohle Ferrari je v Praze k mání za 10,6 milionu Kč. Proč stojí tolik?

Pokud si chcete pořídit automobil jako investici, můžete se podívat po veteránech, případně sporťácích, kterých se vyrobilo jenom pár. Jeden takový je nyní na prodej v Praze.

Možná si říkáte, proč za tak velkou bombu považuji Ferrari 599 GTB Fiorano, když šlo v letech 2006 až 2012 o docela normální gran turismo? Důvod je prostý – během šesti let produkce se vyrobilo pouze 30 kusů s manuální šestistupňovou převodovkou, která již dnes ve sportovních automobilech v podstatě vymírá. Vždyť právě Fiorano bylo posledním sériově vyrobeným Ferrari, které se dalo s manuálem pořídit, tedy alespoň pomineme dva kousky otevřené Californie, které jsou už dnes kdoví kde.

FERAT2: Unikátní český motocykl

FERAT2: Unikátní český motocykl

Vůz, který vidíte na fotografiích, je na prodej v oficiálním pražském dealerství Ferrari a stojí 10.611.000 Kč. Dealer vysokou cenu správně opodstatňuje tím, že jde o jeden z pouhých deseti kousků určených pro evropský trh, zbytek skončil v USA. Jenom pro srovnání – ve Scuderii Praha byste našli ještě jedno Fiorano, ovšem s poloautomatickou převodovkou Ferrari SuperFast. A jeho cena? Pouhých 3,6 milionu korun. Přitom oba vozy byste od sebe rozeznali až po nahlédnutí do interiéru…

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Exkluzivní Ferrari 599 GTB Fiorano s manuální převodovkou bylo uvedeno do provozu 7. srpna 2007, má najeto 9.800 kilometrů a je v bezvadném stavu. Ve výbavě nechybí bluetooth, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, CD přehrávač nebo palubní počítač, původní majitel si pak připlatil třeba za dvacetipalcová kola, karbon-keramické brzdy, červené brzdové třmeny, sedadla Daytona nebo žlutý otáčkoměr. Tohle auto navíc dále poroste na ceně – vždyť v době uvedení na trh se Fiorano prodávalo za 6,1 milionu korun a dnes je cena kousku na fotografiích skoro dvojnásobná!

Unikátní Maserati Boomerang se o víkendu prodalo za 89 milionů

Unikátní Maserati Boomerang se o víkendu prodalo za 89 milionů

Tenhle vůz je zkrátka perfektní investice a budoucí majitel by byl blázen, kdyby s ním jezdil každý den a bezhlavě točil kilometry v centrech velkých měst. Pod kapotou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5999 kubických centimetrů, výkon je 456 kW a točivý moment má 608 N.m. Stará dobrá točivá atmosféra! Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 335 km/h.

Ferrari 599 GTB Fiorano manual - technická data a česká cena
Motor V12
Zdvihový objem [cm3] 5999
Největší výkon [kW] 456
Točivý moment [N.m] 608
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 335
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 21,3
Suchá hmotnost [kg] 1690
Délka [mm] 4665
Šířka [mm] 1935
Výška [mm] 1336
Rozvor [mm] 2750
Objem zavazadelníku [l] 320
Objem palivové nádrže [l] 105
Cena [Kč] 10.611.000
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 773 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků