Tohle Ferrari je v Praze k mání za 10,6 milionu Kč. Proč stojí tolik?

Pokud si chcete pořídit automobil jako investici, můžete se podívat po veteránech, případně sporťácích, kterých se vyrobilo jenom pár. Jeden takový je nyní na prodej v Praze.

Možná si říkáte, proč za tak velkou bombu považuji Ferrari 599 GTB Fiorano, když šlo v letech 2006 až 2012 o docela normální gran turismo? Důvod je prostý – během šesti let produkce se vyrobilo pouze 30 kusů s manuální šestistupňovou převodovkou, která již dnes ve sportovních automobilech v podstatě vymírá. Vždyť právě Fiorano bylo posledním sériově vyrobeným Ferrari, které se dalo s manuálem pořídit, tedy alespoň pomineme dva kousky otevřené Californie, které jsou už dnes kdoví kde.

FERAT2: Unikátní český motocykl

FERAT2: Unikátní český motocykl

Vůz, který vidíte na fotografiích, je na prodej v oficiálním pražském dealerství Ferrari a stojí 10.611.000 Kč. Dealer vysokou cenu správně opodstatňuje tím, že jde o jeden z pouhých deseti kousků určených pro evropský trh, zbytek skončil v USA. Jenom pro srovnání – ve Scuderii Praha byste našli ještě jedno Fiorano, ovšem s poloautomatickou převodovkou Ferrari SuperFast. A jeho cena? Pouhých 3,6 milionu korun. Přitom oba vozy byste od sebe rozeznali až po nahlédnutí do interiéru…

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

10 unikátních českých aut, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Exkluzivní Ferrari 599 GTB Fiorano s manuální převodovkou bylo uvedeno do provozu 7. srpna 2007, má najeto 9.800 kilometrů a je v bezvadném stavu. Ve výbavě nechybí bluetooth, automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna, CD přehrávač nebo palubní počítač, původní majitel si pak připlatil třeba za dvacetipalcová kola, karbon-keramické brzdy, červené brzdové třmeny, sedadla Daytona nebo žlutý otáčkoměr. Tohle auto navíc dále poroste na ceně – vždyť v době uvedení na trh se Fiorano prodávalo za 6,1 milionu korun a dnes je cena kousku na fotografiích skoro dvojnásobná!

Unikátní Maserati Boomerang se o víkendu prodalo za 89 milionů

Unikátní Maserati Boomerang se o víkendu prodalo za 89 milionů

Tenhle vůz je zkrátka perfektní investice a budoucí majitel by byl blázen, kdyby s ním jezdil každý den a bezhlavě točil kilometry v centrech velkých měst. Pod kapotou pracuje vidlicový dvanáctiválec o objemu 5999 kubických centimetrů, výkon je 456 kW a točivý moment má 608 N.m. Stará dobrá točivá atmosféra! Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,7 sekundy a dokáže se rozjet až na 335 km/h.

Ferrari 599 GTB Fiorano manual - technická data a česká cena
Motor V12
Zdvihový objem [cm3] 5999
Největší výkon [kW] 456
Točivý moment [N.m] 608
Převodovka 6M
Max. rychlost [km/h] 335
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 21,3
Suchá hmotnost [kg] 1690
Délka [mm] 4665
Šířka [mm] 1935
Výška [mm] 1336
Rozvor [mm] 2750
Objem zavazadelníku [l] 320
Objem palivové nádrže [l] 105
Cena [Kč] 10.611.000
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků