Tohle byste asi zažít nechtěli: Co způsobí pneu naložené uvnitř auta?

Tohle byste asi zažít nechtěli: Co způsobí pneu naložené uvnitř auta?

Pojišťovna Allianz se rozhodla udělat speciální crash test. Jeho účelem je odradit majitele a provozovatele aut, kteří právě v těchto dnech odvážejí do servisů zimní pneumatiky, aby si je tam nechali namontovat. Z nich pak zase odvážejí letní pláště.

Pokud je jen tak uloží do kufru se sklopenými zadními sedadly, můžou v případě nehody přijít k vážné újmě na zdraví.

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Ve výzkumném centru v Ismaningu u Mnichova tedy naložili do kufru VW Golf sadu pneumatik a nechali vůz v rychlosti 40 km/hod čelně nabourat.

"Pneumatiky váží mezi 15-20 kilogramy a až 25 kg pro SUV. V případě nárazu může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatel," uvádí Carsten Reinkemeyer - vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz centru pro technologie. 

Doporučuje tedy pneumatiky v kufru připoutat silným popruhem. Pokud se tam třeba čtvrtý kus nevejde, je možné ho podle něj umístit a zaklínit v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Na sedačce spolujezdce by ale v tom případě neměl nikdo sedět.

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků