Tohle byste asi zažít nechtěli: Co způsobí pneu naložené uvnitř auta?

Tohle byste asi zažít nechtěli: Co způsobí pneu naložené uvnitř auta?

Pojišťovna Allianz se rozhodla udělat speciální crash test. Jeho účelem je odradit majitele a provozovatele aut, kteří právě v těchto dnech odvážejí do servisů zimní pneumatiky, aby si je tam nechali namontovat. Z nich pak zase odvážejí letní pláště.

Pokud je jen tak uloží do kufru se sklopenými zadními sedadly, můžou v případě nehody přijít k vážné újmě na zdraví.

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Proč si pořídit nové auto? Tento crashtest ukázal rozdíl dvaceti let vývoje

Ve výzkumném centru v Ismaningu u Mnichova tedy naložili do kufru VW Golf sadu pneumatik a nechali vůz v rychlosti 40 km/hod čelně nabourat.

"Pneumatiky váží mezi 15-20 kilogramy a až 25 kg pro SUV. V případě nárazu může guma umístěná v kabině vozu vyvinout sílu dopadu zhruba 750 kg při nárazu na přední sedadla a jejich uživatel," uvádí Carsten Reinkemeyer - vedoucí výzkumu bezpečnosti v Allianz centru pro technologie. 

Doporučuje tedy pneumatiky v kufru připoutat silným popruhem. Pokud se tam třeba čtvrtý kus nevejde, je možné ho podle něj umístit a zaklínit v prostoru nohou u pravého zadního sedadla. Na sedačce spolujezdce by ale v tom případě neměl nikdo sedět.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků