| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 | Zdroj: Art Machines by AJ

| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ
| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ
| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ
| Ælla-60 Zdroj: Art Machines by AJ
10
Fotogalerie

Tohle bylo Ferrari 360 Modena. Za unikátní přestavbu si designér Caterhamu účtuje 22 milionů

Malosériovka vycházející z italské techniky má vznikat u firmy, která má na starosti třeba nedávný restomod Lamborghini Diablo.

Jméno Anthony Jannarelly by vám mohlo být z nedávné minulosti celkem povědomé. Dnešní šéfdesignér britského Caterhamu, který navrhl elektrický koncept Project V, ale stojí třeba i za designem Lykanu HyperSport, se nyní pod vlastní novou značkou Art Machines by AJ pouští do dalšího malosériového projektu. Představuje nový retro sporťák využívající střeva Ferrari 360 Modena.

Novinka pojmenovaná Ælla-60 se drží už vcelku rozpoznatelného designového směru Jannarellyho, kdy podobnost linií s dřívějším šestiválcovým sporťákem Design-1 (s motorem Nissan) a zmíněným elektro Caterhamem je zřejmá. Základ dárcovského Ferrari tedy balí do vlastní karbonové karoserie inspirované křivkami vozů z 60. let, která naprosto maskuje původ využité techniky z let 90.

Hliníkové šasi a uprostřed uložený 3,6litrový V8 jsou tedy standardem, oproti původnímu Ferrari 360 se nicméně Ælla-60 dočkala specificky naladěného podvozku a navrch dalších 80 koní (59 kW). Výhradně ve specifikaci s manuální převodovkou tak produkuje celkem 480 koní (353 kW). S razantně lehčí karoserií přitom Jannarelly udává suchou hmotnost kupé na 1130 kg, tedy o zhruba 360 kg méně než původní 360 Modena. To se rovněž projevilo na dynamice – z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy, vůči tehdejším 4,5 sekundy.

Kabina je také kompletně přepracována a dále utvrzuje retro inspiraci, avšak kombinovaně s moderním pojetím – jsou zde karbonové skořepinové sedačky, nová odhalená kulisa řazení, ale i klimatizace či konektivita s chytrým telefonem. Pro zájemce má značka samozřejmě po stránce exteriéru a interiéru připravený i rozsáhlý program personalizace.

Za „překapotované“ Ferrari si Jannarelly účtuje slušnou částku – 865.000 eur (cca 21,8 milionu korun), v ceně nicméně zahrnuje nález vhodného dárcovského vozu. Pro představu, ceny ojetých Ferrari 360 Modena s manuálním převodovkou se dnes pohybují okolo 3 milionů korun. Značka dodává, že po získání pěti rezervací započne produkci v roce 2026, a to u italské firmy Podium Advanced Technologies (již vyrábějící například Glickenhaus SCG 007C či restomod Eccentrica Diablo). Celkem plánují Art Machines by AJ limitovanou produkci maximálně 60 kusů.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud