Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup opět ukazuje tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic tak postavila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím.

Lego v poslední době rozšiřuje svou nabídku pokročilých stavebnic na základě reálných automobilů. Na poličkách hračkářství se už objevily třeba modely Ferrari F40, Aston Martin DB5, Porsche 911 GT3 RS nebo Bugatti Chiron. A právě poslední zmíněný hypersport nyní dokazuje, že z Lega nemusíte stavět pouze zmenšené modely.

Z řady stavebnic Lego Technic tak nyní společnost vytvořila Chiron v měřítku 1:1, který má funkční pohonné ústrojí a lze ho dokonce řídit. Z dílků Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Srdcem Chironu pak sice není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, nicméně o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 92 Nm točivého momentu.

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Vůči reálnému autu asi nic světoborného, ale na poměry stavebnice z umělé hmoty určitě skvělý výsledek. K otestování vozu si navíc Lego přizvalo Andyho Wallace, oficiálního testovacího pilota Bugatti.    

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler. Mezi jediné ne-lego části pak můžete počítat originální Bugatti kola, pneumatiky, převodku řízení, určité části držící pohonné ústrojí vozu pohromadě a další maličkosti. Vždyť z Lega jsou vyrobeny na oko i masivní kotoučové brzdy!

Na stavbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

Ambiciózní stavbu Chironu si můžete prohlédnout v obsáhlé galerii. Ve videu níže pak nechybí záběry z jízdy.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků