Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup opět ukazuje tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic tak postavila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím.

Lego v poslední době rozšiřuje svou nabídku pokročilých stavebnic na základě reálných automobilů. Na poličkách hračkářství se už objevily třeba modely Ferrari F40, Aston Martin DB5, Porsche 911 GT3 RS nebo Bugatti Chiron. A právě poslední zmíněný hypersport nyní dokazuje, že z Lega nemusíte stavět pouze zmenšené modely.

Z řady stavebnic Lego Technic tak nyní společnost vytvořila Chiron v měřítku 1:1, který má funkční pohonné ústrojí a lze ho dokonce řídit. Z dílků Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Srdcem Chironu pak sice není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, nicméně o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 92 Nm točivého momentu.

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Vůči reálnému autu asi nic světoborného, ale na poměry stavebnice z umělé hmoty určitě skvělý výsledek. K otestování vozu si navíc Lego přizvalo Andyho Wallace, oficiálního testovacího pilota Bugatti.    

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler. Mezi jediné ne-lego části pak můžete počítat originální Bugatti kola, pneumatiky, převodku řízení, určité části držící pohonné ústrojí vozu pohromadě a další maličkosti. Vždyť z Lega jsou vyrobeny na oko i masivní kotoučové brzdy!

Na stavbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

Ambiciózní stavbu Chironu si můžete prohlédnout v obsáhlé galerii. Ve videu níže pak nechybí záběry z jízdy.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků