Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup opět ukazuje tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic tak postavila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím.

Lego v poslední době rozšiřuje svou nabídku pokročilých stavebnic na základě reálných automobilů. Na poličkách hračkářství se už objevily třeba modely Ferrari F40, Aston Martin DB5, Porsche 911 GT3 RS nebo Bugatti Chiron. A právě poslední zmíněný hypersport nyní dokazuje, že z Lega nemusíte stavět pouze zmenšené modely.

Z řady stavebnic Lego Technic tak nyní společnost vytvořila Chiron v měřítku 1:1, který má funkční pohonné ústrojí a lze ho dokonce řídit. Z dílků Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Srdcem Chironu pak sice není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, nicméně o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 92 Nm točivého momentu.

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Vůči reálnému autu asi nic světoborného, ale na poměry stavebnice z umělé hmoty určitě skvělý výsledek. K otestování vozu si navíc Lego přizvalo Andyho Wallace, oficiálního testovacího pilota Bugatti.    

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler. Mezi jediné ne-lego části pak můžete počítat originální Bugatti kola, pneumatiky, převodku řízení, určité části držící pohonné ústrojí vozu pohromadě a další maličkosti. Vždyť z Lega jsou vyrobeny na oko i masivní kotoučové brzdy!

Na stavbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

Ambiciózní stavbu Chironu si můžete prohlédnout v obsáhlé galerii. Ve videu níže pak nechybí záběry z jízdy.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků