Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup opět ukazuje tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic tak postavila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím.

Lego v poslední době rozšiřuje svou nabídku pokročilých stavebnic na základě reálných automobilů. Na poličkách hračkářství se už objevily třeba modely Ferrari F40, Aston Martin DB5, Porsche 911 GT3 RS nebo Bugatti Chiron. A právě poslední zmíněný hypersport nyní dokazuje, že z Lega nemusíte stavět pouze zmenšené modely.

Z řady stavebnic Lego Technic tak nyní společnost vytvořila Chiron v měřítku 1:1, který má funkční pohonné ústrojí a lze ho dokonce řídit. Z dílků Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce.

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Srdcem Chironu pak sice není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, nicméně o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 92 Nm točivého momentu.

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Vůči reálnému autu asi nic světoborného, ale na poměry stavebnice z umělé hmoty určitě skvělý výsledek. K otestování vozu si navíc Lego přizvalo Andyho Wallace, oficiálního testovacího pilota Bugatti.    

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler. Mezi jediné ne-lego části pak můžete počítat originální Bugatti kola, pneumatiky, převodku řízení, určité části držící pohonné ústrojí vozu pohromadě a další maličkosti. Vždyť z Lega jsou vyrobeny na oko i masivní kotoučové brzdy!

Na stavbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

Ambiciózní stavbu Chironu si můžete prohlédnout v obsáhlé galerii. Ve videu níže pak nechybí záběry z jízdy.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků