Tohle auto vyhraje Le Mans a překoná Bellofův rekord na Nordschleife

Už dlouhých jednatřicet let se na nejvyšším místě žebříčku časů na kolo na legendární Nordschleife vyhřívá hodnota 6:11,13, kterou stanovil Stefan Bellof se svým Porsche 956 během kvalifikace na závod 1000 km Nürburgringu v roce 1983.

Tuto hodnotu chce překonat tým studentů ze dvou technických univerzit v Eindhovenu hybridním prototypem, který v sobě spojuje to nejlepší z formule 1 a speciálů pro Le Mans.

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Tým studentů má vůbec velmi odvážné plány. Vedle překonání rekordu Stefana Bellofa chtějí už v roce 2017 vyhrát 24 h Le Mans. Problém ale bude v tom, že i když dostanou certifikát od pořadatelů FIA a ACO, maximálně jim umožní start z tzv. boxů číslo 56, které jsou určené pro nebodované a nehodnocené prototypy neodpovídající aktuálním regulím. Podobnou výjimku měl třeba Nissan DeltaWing.

Hybridní prototyp InMotion IM01 zužitkovává všechny poznatky z F1, které jsou dnes zakázané, jako třeba aktivní aerodynamiku a foukané difuzory. Z Le Mans si zase bere celokapotáž pro lepší aerodynamickou efektivitu. Inspirace ve studii RedBull X2014 je vcelku zjevná.

Budou brzy naftová auta jezdit na kafe?

Budou brzy naftová auta jezdit na kafe?

Pohon obstarávají čtyři elektromotory, každý má na starosti jedno kolo. Šťávu pak akumulátorům dodává Wankelův rotační motor, který slouží pouze jako generátor elektřiny. Speciál IM01 bude samozřejmě sbírat i zbytkovou energii při brzdění. Tým si dal za cíl zvýšit efektivitu spalovacího motoru na 60 %, což bude u Wankelova principu asi trochu problém. Nicméně potenciál tu určitě je.

Nezbývá než studentům z Eindhovenu držet palce. Je pěkné, že se v dnešní době dokáže mezi mladými někdo nadchnout i pro něco jiného než militantní cykloaktivismus.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků