Tohle auto vyhraje Le Mans a překoná Bellofův rekord na Nordschleife

Už dlouhých jednatřicet let se na nejvyšším místě žebříčku časů na kolo na legendární Nordschleife vyhřívá hodnota 6:11,13, kterou stanovil Stefan Bellof se svým Porsche 956 během kvalifikace na závod 1000 km Nürburgringu v roce 1983.

Tuto hodnotu chce překonat tým studentů ze dvou technických univerzit v Eindhovenu hybridním prototypem, který v sobě spojuje to nejlepší z formule 1 a speciálů pro Le Mans.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Statistiky

Majitelé vozů Škoda jsou nejchytřejší, ukázal průzkum

Tým studentů má vůbec velmi odvážné plány. Vedle překonání rekordu Stefana Bellofa chtějí už v roce 2017 vyhrát 24 h Le Mans. Problém ale bude v tom, že i když dostanou certifikát od pořadatelů FIA a ACO, maximálně jim umožní start z tzv. boxů číslo 56, které jsou určené pro nebodované a nehodnocené prototypy neodpovídající aktuálním regulím. Podobnou výjimku měl třeba Nissan DeltaWing.

Hybridní prototyp InMotion IM01 zužitkovává všechny poznatky z F1, které jsou dnes zakázané, jako třeba aktivní aerodynamiku a foukané difuzory. Z Le Mans si zase bere celokapotáž pro lepší aerodynamickou efektivitu. Inspirace ve studii RedBull X2014 je vcelku zjevná.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys | Palivo

Budou brzy naftová auta jezdit na kafe?

Pohon obstarávají čtyři elektromotory, každý má na starosti jedno kolo. Šťávu pak akumulátorům dodává Wankelův rotační motor, který slouží pouze jako generátor elektřiny. Speciál IM01 bude samozřejmě sbírat i zbytkovou energii při brzdění. Tým si dal za cíl zvýšit efektivitu spalovacího motoru na 60 %, což bude u Wankelova principu asi trochu problém. Nicméně potenciál tu určitě je.

Nezbývá než studentům z Eindhovenu držet palce. Je pěkné, že se v dnešní době dokáže mezi mladými někdo nadchnout i pro něco jiného než militantní cykloaktivismus.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků