To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen se v USA dohodl na tom, že zaplatí 14,7 miliardy dolarů za podvádění s emisemi. O něm se ale vědělo už minimálně před sedmi lety.
To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Podle představitelů automobilky Volvo se o šidění emisí dieselových motorů automobilkou Volkswagen vědělo napříč celým průmyslem a jen největší naiva si mohl myslet, že VW nepodvádí. Aspoň v tom smyslu se vyjádřil Kent Falck z Volva pro australský magazín News.com.au.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Podle Falcka to bylo takové „veřejné tajemství“ a spíše se diví tomu, že se to dostalo ven až v roce 2015. „Používali jsme v té době stejné technologie, stejné systémy od Bosche nebo Densa a nikdy jsme nemohli splnit americkou emisní normu,“ řekl pro News.com.au Kent Falck. „Nebylo možné, aby ji splnil někdo jiný se stejnou technologií,“ dodal Falck.

V podobném duchu se už před několika měsíci vyjádřil bývalý nejvyšší muž koncernu General Motors Bob Lutz, podle kterého vedení GM pochybovalo o tom, že VW dokáže plnit přísné emisní normy bez nějakého tajného zařízení.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Inženýři GM pracovali s dieselovými motory VW a nikdy se jim s vlastním elektronickým řízením nepodařilo základní hardware motoru přimět k tomu, aby americké a hlavně kalifornské emisní normy plnil.

Americká divize Volkswagenu oznámila, že se dohodla s úřady na finančním vyrovnání ve výši 14,7 miliardy dolarů (zhruba 350 miliard korun), ze které bude placeno odškodnění majitelům, zpětné odkoupení švindlujících vozů a investice do zelených technologií, stejně tak do jejich propagace.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky