To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Volkswagen se v USA dohodl na tom, že zaplatí 14,7 miliardy dolarů za podvádění s emisemi. O něm se ale vědělo už minimálně před sedmi lety.
To, že Volkswagen šidil emise, bylo „veřejné tajemství“, tvrdí Volvo

Podle představitelů automobilky Volvo se o šidění emisí dieselových motorů automobilkou Volkswagen vědělo napříč celým průmyslem a jen největší naiva si mohl myslet, že VW nepodvádí. Aspoň v tom smyslu se vyjádřil Kent Falck z Volva pro australský magazín News.com.au.

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

S plněním emisí mají problém i benzínové tříválce BMW a Ford

Podle Falcka to bylo takové „veřejné tajemství“ a spíše se diví tomu, že se to dostalo ven až v roce 2015. „Používali jsme v té době stejné technologie, stejné systémy od Bosche nebo Densa a nikdy jsme nemohli splnit americkou emisní normu,“ řekl pro News.com.au Kent Falck. „Nebylo možné, aby ji splnil někdo jiný se stejnou technologií,“ dodal Falck.

V podobném duchu se už před několika měsíci vyjádřil bývalý nejvyšší muž koncernu General Motors Bob Lutz, podle kterého vedení GM pochybovalo o tom, že VW dokáže plnit přísné emisní normy bez nějakého tajného zařízení.

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Test dieselů v reálném provozu: Nejlepší emise mělo BMW a Volkswagen

Inženýři GM pracovali s dieselovými motory VW a nikdy se jim s vlastním elektronickým řízením nepodařilo základní hardware motoru přimět k tomu, aby americké a hlavně kalifornské emisní normy plnil.

Americká divize Volkswagenu oznámila, že se dohodla s úřady na finančním vyrovnání ve výši 14,7 miliardy dolarů (zhruba 350 miliard korun), ze které bude placeno odškodnění majitelům, zpětné odkoupení švindlujících vozů a investice do zelených technologií, stejně tak do jejich propagace.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků