To potřebujeme! Motor Devel Sixteen V16 12.3 má až 5000 koní

Šestnáctiválec o objemu 12,3 litru má mít výkon až 5000 koní. Supersport Devel Sixteen s ním má uhánět rychlostí přes 560 km/h.

V roce 2013 se na autosalonu v Dubaji představil koncept supersportu Devel Sixteen. Moc pozornosti mu tehdy nikdo nevěnoval. Proč? Protože to celé vypadlo spíše jako vtip, který nemá s realitou mnoho společného. Auto totiž měl pohánět šestnáctiválec o výkonu 5000 koní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Devel Sixteen je zatím ve stádiu vývoje. Prototyp existuje, ale pod kapotou má jen osmiválec Chevrolet. Zástavba šestnáctiválce 12,3 l se čtyřmi turby dá asi hodně práce

Jenže... Společnost Devel nyní zprovoznila produkční verzi svého vlastního šestnáctiválce o objemu 12,3 l s přeplňováním pomocí čtyř turbodmychadel. Důkaz můžete vidět na přiloženém videu. Pohonná jednotka prozatím dosáhla na výkon 3367 kW (4579 koní) v 6900 ot./min. a točivý moment 4766 Nm v 6600 ot./min. A to jen proto, že více není schopná testovací brzda změřit.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Firma už má připravenou i verzi pro běžný provoz, která nemá takový nástup výkonu. Navíc je schopná běžet na obyčejný 91oktanový benzín. Její parametry jsou zhruba 3000 koní a 3300 Nm. Motor půjde kvůli náročnosti chlazení nastavit na přibližně 1200 koní.

Pravděpodobně se díváme na nejvýkonnější pístový spalovací motor, který kdy bude (doufejme) použit v produkčním autě schváleném pro silniční provoz a který běží na standardní palivo. Výkonů přes 5000 koní sice dosahují vrcholové dragstery, ale ty spalují methanol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Cílem je postavit auto, které pojede přes 560 km/h. Prozatím se ale pohybujeme v čistě teoretické rovině. Největší překážkou bude zřejmě chlazení a výdrž pneumatik

Třeba takový dragster kategorie Top Fuel má výkon přes 8000 koní a jedná se o nejsilnější stroj sestavený člověkem, který přenáší výkon na silnici konvenčním způsobem – tedy z klikové hřídele přes převodovku a pneumatiky. A právě běžné silniční pneumatiky budou pro Devel asi velikou překážkou...

Implementovat motorové monstrum pod kapotu použitelného auta dá asi dost práce. Také jsme zvědaví na to, jak si firma poradí s chlazením obřího agregátu. Třeba takový Veyron s tím měl při vývoji problémy, a to má „jen“ mrzkých tisíc koní. Cílem vývojářů Develu je dosáhnout na maximální rychlost 350 mil v hodině (564 km/h).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků