To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

Dlouho očekávaná novinka se konečně pomalu odhaluje. Sice tu zatím máme jenom skicu finalního designu, ale aspoň už se jedná o oficiální obrázek.
To je ona! Nová Škoda Fabia III se odhaluje na prvním obrázku

Tohle je ona! Nová Škoda Fabia III se představuje na prvním oficiálním snímku. Zatím se jen jedná o skicu, ale už je to finální design, který se nezmění. Oficiální fotky budou následovat před premiérou na autosalonu v Paříži a s nimi i první dávka technických informací.

Před oficiálním odhalením internet zaplnily práce různých grafiků, kteří odhadovali design nové Fabie ze špionážních fotek a zákulisních informací. Zřejmě nejblíže finálnímu vzhledu přídě tak byla tato práce. Nicméně výrazné prolisy na boku zase dobře odhadl tento grafik.

Klepněte pro větší obrázek
Klikněte na obrázek pro zobrazení v plném rozlišení

Škoda tradičně nedoprovodila první snímek podrobnými technickými informacemi. Přesto udává v tiskové zprávě, že se „hatchback vyznačuje vyváženými, pevnými proporcemi – v porovnání s předchůdcem je nová Fabia o devět centimetrů širší a o tři centimetry nižší.“

Také se dozvíme, že „mladoboleslavští designéři touto novinkou poprvé uvedli do výroby designové prvky, které odkazují nejen na studii VisionC, ale také na vozy týmu Škoda Motorsport.“

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Škoda Fabia HTP předvedla, že umí jezdit za 2,6 l/100 km

Třetí generace Fabie s interním označením SK260 vyjede na upravené platformě PQ26 ze současného Volkswagenu Polo a opět bude k dispozici také jako kombík. Fabia III Combi se pochlubí zavazadlovým prostorem o objemu 530 litrů, hatchback nabídne v základní konfiguraci o dvě stě litrů méně. S rezervou to bude v obou případech o 15 litrů méně.

Z nabídky zmizí sportovní verze RS a pod kapotu se dostane i nový litrový tříválec.

Nižší, širší, lehčí

Při délce 3992 mm, výšce 1461 mm a šířce 1732 mm je nová Škoda Fabia o významných 31 mm nižší a plných 90 mm širší, ačkoliv na délku nepatrně ztratila (8 mm). Měla by tak mít výrazně atletičtější proporce než odcházející model. Rozvor náprav se zvětšil jen o pět milimetrů, má hodnotu 2470 mm. Hodnoty pohotovostní hmotnosti budou začínat na 980 kg.

Základ nabídky motorů budou tvořit tříválce z Citigo, naladěné na 44 nebo 55 kW. Přeplňovaný čtyřválec 1.2 TSI bude k dispozici ve variantách 66 a 81 kW. Papírově nejúspornější alternativu představuje diesel 1.4 TDI Greenline s výkonem 55 kW a kombinovanou spotřebou 3,1 l/100 km.

Motorizaci 1.2 TSI 81 kW a 1.4 TDI 66 kW bude možné na přání kombinovat se sedmistupňovým automatem DSG, ostatní verze dostanou pětistupňovou manuální převodovku.

Klima a okna v elektrice za příplatek, ale nevelký

Standardní výbava nejlevnější nabízené verze nebude obsahovat klimatizaci ani elektrické ovládání oken. To má však platit skutečně jen pro základní model, sloužící zejména ke komunikaci „ceny od…“. Škodovka předem počítá s tím, že takových aut vyrobí naprosté minimum. I k nejlevnějším stupňům výbavy totiž nabídne paket s klimatizací i elektrickými okny za příznivou cenu. Údajně by se mělo jednat o částku do pěti tisíc korun.

Přiobjednat nebude možné xenony ani navigaci. Nová Fabia však nabídne systém autonomního brzdění před překážkou (za příplatek) nebo systém stop/start (sériově pro všechny motorizace). Sériově se bude dodávat i centrální zamykání. Komunikaci a zábavu obstará rozhraní MirrorLink, přes které připojíte k palubnímu systému svůj chytrý telefon.

Zájemci o novou Fabii budou vybírat z dvanácti metalických a tří nemetalických laků karoserie. K dispozici má být i velkoplošná panoramatická střecha. Škoda nadále počítá se sportovně stylizovanými variantami Monte Carlo. Právě ty mohou jezdit na kolech o průměru až 17 palců, v základu však budou kola čtrnáctipalcová.

Škoda Fabia III absolvuje svoji výstavní premiéru na říjnovém autosalonu v Paříži.

Zobrazit tiskovou zprávu

AKTUALIZOVÁNO 17. 7. 2014 19:48 Na základě informací ze Škody Auto jsme upřesnili informace o základní výbavě.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků