Firma nyní připravuje stavbu vlastní továrny. Stát by měla ve Spojených státech - konkrétně v Arizoně - a její vybudování by mělo přijít na zhruba 700 milionů dolarů.

Firma nyní připravuje stavbu vlastní továrny. Stát by měla ve Spojených státech - konkrétně v Arizoně - a její vybudování by mělo přijít na zhruba 700 milionů dolarů.

Lucid Motors chtějí zatím nabídnout model nazvaný Lucid Air. Ten měl jít původně na trh v roce 2018. Celý proces se však zdržel kvůli finančním potížím, které automobilku postihly. Výrazně jí pomohla až finanční injekce v podobě investice ve výši miliardy dolarů, která přišla ze Saudské Arábie.

Lucid Motors chtějí zatím nabídnout model nazvaný Lucid Air. Ten měl jít původně na trh v roce 2018. Celý proces se však zdržel kvůli finančním potížím, které automobilku postihly. Výrazně jí pomohla až finanční injekce v podobě investice ve výši miliardy dolarů, která přišla ze Saudské Arábie.

Není jedinou posilou, která do  čínsko-amerického startupu Lucid Motors  přichází právě z Tesly. Už před ním spojil s novou automobilkou své síly Peter Rawlinson, který se významně podílel na vývoji  Tesla Model S .

Není jedinou posilou, která do čínsko-amerického startupu Lucid Motors přichází právě z Tesly. Už před ním spojil s novou automobilkou své síly Peter Rawlinson, který se významně podílel na vývoji Tesla Model S.

Hochholdinger má za sebou více než dvě desítky let pracovních zkušeností v automobilce Audi, kde byl zodpovědný například za modely A4, A5  nebo třeba Q5 .

Hochholdinger má za sebou více než dvě desítky let pracovních zkušeností v automobilce Audi, kde byl zodpovědný například za modely A4, A5 nebo třeba Q5.

Nyní však Hochholdinger odchází. A to směrem ke konkurenci v podobě  nové automobilky Lucid Motors . Informoval o tom server  TechCrunch .

Nyní však Hochholdinger odchází. A to směrem ke konkurenci v podobě nové automobilky Lucid Motors. Informoval o tom server TechCrunch.

Firma nyní připravuje stavbu vlastní továrny. Stát by měla ve Spojených státech - konkrétně v Arizoně - a její vybudování by mělo přijít na zhruba 700 milionů dolarů.
Lucid Motors chtějí zatím nabídnout model nazvaný Lucid Air. Ten měl jít původně na trh v roce 2018. Celý proces se však zdržel kvůli finančním potížím, které automobilku postihly. Výrazně jí pomohla až finanční injekce v podobě investice ve výši miliardy dolarů, která přišla ze Saudské Arábie.
Není jedinou posilou, která do  čínsko-amerického startupu Lucid Motors  přichází právě z Tesly. Už před ním spojil s novou automobilkou své síly Peter Rawlinson, který se významně podílel na vývoji  Tesla Model S .
7
Fotogalerie

To je konkurence pro Teslu! Lucid Air překonal rychlost 370 km/h

Další z čistě elektrických vozů, Lucid Air, se předvedl na dráze v Ohiu. Jel 235 mil za hodinu, což je něco přes 370 km/h. To už je hodně slušné na vůz bez vnitřního spalování. A se vzhledem, jaký má, je to vážný konkurent pro Teslu!

Lucid Air. Elektromobil, který měl premiéru na New York Motor Show, se hned poté vrátil na testovací dráhu v Ohiu. Odtamtud přišla zajímavá zpráva. 235 mph (370 km/hod) je opravdu špičková hodnota. A jistě potěšila budoucí majitele Lucidu, kteří již složili zálohu na automobil za 52 tisíc dolarů. 

Vůz se bude vyrábět ve dvou verzích. Jedna má 400 koní a druhá dokonce 1000 koňských sil! A z nuly na sto? Přibližně za 2.5 sekundy. 

Lucid navíc spolupracuje s firmou Samsung SDI, která jim dodává lithium-iontové baterie, které mají podle společnosti špičkovou kvalitu, energetickou hustotu, výkon, životnost a bezpečnost. Samsung například dodává své baterie i do BMW pro vozy i3 a i8.

A další trumf? Lucid spoléhá na pneumatické zavěšení s regenerativní ventilovou technologí, které má údajně zajistit nejpohodlnější svezení ve své třídě. Dále také výrobce uvádí, že vůz je plně připraven na autonomní řízení, takže pokud to dovolí technologie a legislativa v USA, měl by Lucid jezdit v budoucnu uplně sám.

lucid.jpglucid1.jpglucid2.jpg

 

Doporučujeme

Články odjinud