To je ale překvapení :) Je to jen bazální fyzika, větší hmotnost - větší setrvačnost - větší poškození. Tlouštíci mají větší orgány jako játra, srdce, slezinu, játra obvykle ztučnělé a fibrotické, tudíž větší šance na odtržení od závěsů při deceleraci... A pásy... asi ano, ti opravdu tuční si možná častěji nezapínají pásy, protože je to prostě namáhavé až nemožné :-)
Tak tchán ho nezapínal nikoliv proto, že by byl líný, ale protože ten pás byl na něj prostě moc krátký.:-)
Kratky? Ved ak mal sedadlo viac dozadu, co pri obezite asi musel mat,tak nepotrbovaldlhsi pas.
A je to nebezpečné jen za volantem, nebo to platí i pro spolujezdce? Chodce nebo cyklisty z hlediska rizika zranění v poměru k obezitě už někdo zkoumal?
Jím 6x denně jak mi radí pan doctor a stejně BMI tak nějak nedávám 3-[
Ale doktor ti určitě neradil 6x denně stejné porce jako když jsi jedl 3x denně :-D
Jak seriozni muze byt vyzkum zalozeny na Body Mass Indexu (BMI) z roku 1850? Ackoliv tlusty clovek a kulturista mohou mit stejny BMI, tezko verit, ze jejich tela obsahuji stejne mnozstvi tuku a tudiz jsou oba stejne obezni.Na druhou stranu nutno podotknout, ze nelze vyloucit existenci obezniho kulturisty. :-)))Navic mi prijde pomerne zabavne psat, ze pas u obeznich lidi zafunguje pozdeji. Rekl bych, ze ten pas zafunguje pozdeji kvuli prenasenemu zatizeni, bez ohledu na to, zda to zatizeni pochazi od tuku a nebo svalove hmoty. Tezko verit, ze je ten pacholek pas tak vybiravy a funguje pozdeji, jen kdyz se jedna o tuk. ;-)Bylo by zajimave presit si take o tom, jaky vliv na preziti ma vyska ridice. O tom se tak nejak taktne mlci, ackoliv se domnivam, ze je meni nimi pomerne vyrazna korelace.
O vlivu výšky jsem se nikde také nedočetl a uvažuji o tom pořád. S dvěma metry je to v dnešních autech docela komplikované - ve většině je dost málo pro nohy pod volantem, kolena jsou vedle volantu, v jeho spodní třetině. Levým kolenem se opírám o dveře. Ramenem se často dotýkám nebo jsem pár mm od sloupku, hlava se dotýká nebo je fakt kousíček pod střechou. Hlavová opěrka nejde v některých autech vytáhnout dostatečně vysoko. Kdybych boural nějak víc, šel přes střechu nebo tak něco tak to schytám parádně.
Mám obezitu 1 stupně, ale když mám stres tak prostě žeru. Mám furt stres....B-]
Věřím pouze statistice, co si sám zfalšuji ;-) POLOVINA lidí nemá správně nastavené hlavové opěrky, většina nemá správný posez, těch faktorů ovlivňující míru zranění je mraky a v extrému někdo, kdo má 1.5m a sedí přilepený na čelním skle a ještě hlavu narvanou ve střeše, tak má mnohem menší naději na přežití než ten, co má sedačku zcela vzadu a dole. Nejsou to také rozhodující faktory, ale dělat haló z obezity je trošku přehnané v celkovém kontextu. Nadváha má mnohem větší vliv na zdravotní potíže... :-/
Obezita ve vyssim veku rovna se casto cukrovka, kardiovaskularni problemy, riziko infarktu apod., takze pri boracce s vnitrnim zranenim nebo velkym krvacenim jsou to body dolu ... tomu bych veril spise, nez tem pasum.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.