Tloušťka za volantem je při nehodě smrtící. Riziko je až o 81 procent vyšší

11 komentářů

Atreus
1. února • 7:56

To je ale překvapení :) Je to jen bazální fyzika, větší hmotnost - větší setrvačnost - větší poškození. Tlouštíci mají větší orgány jako játra, srdce, slezinu, játra obvykle ztučnělé a fibrotické, tudíž větší šance na odtržení od závěsů při deceleraci... A pásy... asi ano, ti opravdu tuční si možná častěji nezapínají pásy, protože je to prostě namáhavé až nemožné :-)

čert
1. února • 20:52

Tak tchán ho nezapínal nikoliv proto, že by byl líný, ale protože ten pás byl na něj prostě moc krátký.:-)

wind
1. února • 21:28

Kratky? Ved ak mal sedadlo viac dozadu, co pri obezite asi musel mat,tak nepotrbovaldlhsi pas.

dilema
31. ledna • 20:02

A je to nebezpečné jen za volantem, nebo to platí i pro spolujezdce? Chodce nebo cyklisty z hlediska rizika zranění v poměru k obezitě už někdo zkoumal?

bluemotion
31. ledna • 17:09

Jím 6x denně jak mi radí pan doctor a stejně BMI tak nějak nedávám 3-[

Atreus
1. února • 7:51

Ale doktor ti určitě neradil 6x denně stejné porce jako když jsi jedl 3x denně :-D

Jgh qhyde (71hd
31. ledna • 13:33

Jak seriozni muze byt vyzkum zalozeny na Body Mass Indexu (BMI) z roku 1850? Ackoliv tlusty clovek a kulturista mohou mit stejny BMI, tezko verit, ze jejich tela obsahuji stejne mnozstvi tuku a tudiz jsou oba stejne obezni.
Na druhou stranu nutno podotknout, ze nelze vyloucit existenci obezniho kulturisty. :-)))Navic mi prijde pomerne zabavne psat, ze pas u obeznich lidi zafunguje pozdeji. Rekl bych, ze ten pas zafunguje pozdeji kvuli prenasenemu zatizeni, bez ohledu na to, zda to zatizeni pochazi od tuku a nebo svalove hmoty. Tezko verit, ze je ten pacholek pas tak vybiravy a funguje pozdeji, jen kdyz se jedna o tuk. ;-)Bylo by zajimave presit si take o tom, jaky vliv na preziti ma vyska ridice. O tom se tak nejak taktne mlci, ackoliv se domnivam, ze je meni nimi pomerne vyrazna korelace.

Z
31. ledna • 19:53

O vlivu výšky jsem se nikde také nedočetl a uvažuji o tom pořád. S dvěma metry je to v dnešních autech docela komplikované - ve většině je dost málo pro nohy pod volantem, kolena jsou vedle volantu, v jeho spodní třetině. Levým kolenem se opírám o dveře. Ramenem se často dotýkám nebo jsem pár mm od sloupku, hlava se dotýká nebo je fakt kousíček pod střechou. Hlavová opěrka nejde v některých autech vytáhnout dostatečně vysoko. Kdybych boural nějak víc, šel přes střechu nebo tak něco tak to schytám parádně.

sokar
31. ledna • 13:26

Mám obezitu 1 stupně, ale když mám stres tak prostě žeru. Mám furt stres....B-]

Driver
31. ledna • 12:21

Věřím pouze statistice, co si sám zfalšuji ;-) POLOVINA lidí nemá správně nastavené hlavové opěrky, většina nemá správný posez, těch faktorů ovlivňující míru zranění je mraky a v extrému někdo, kdo má 1.5m a sedí přilepený na čelním skle a ještě hlavu narvanou ve střeše, tak má mnohem menší naději na přežití než ten, co má sedačku zcela vzadu a dole. Nejsou to také rozhodující faktory, ale dělat haló z obezity je trošku přehnané v celkovém kontextu. Nadváha má mnohem větší vliv na zdravotní potíže... :-/

Radon
31. ledna • 21:30

Obezita ve vyssim veku rovna se casto cukrovka, kardiovaskularni problemy, riziko infarktu apod., takze pri boracce s vnitrnim zranenim nebo velkym krvacenim jsou to body dolu ... tomu bych veril spise, nez tem pasum.

Doporučujeme

Články odjinud