Tlak v pneumatice: podcenit se nevyplácí

Tlak v pneumatikách považuje velká část motoristů za nedůležitý detail a jeho kontrolou se příliš nezabývá. A přitom podhuštěná pneumatika se daleko rychleji opotřebovává, má negativní vliv na spotřebu, na chování vozu a na brzdnou dráhu. Rozdíl je znatelný už při podhuštění o 0,3 baru.

Od 28. do 29. srpna mohou motoristé využít servisní stan firmy Michelin, kde si může každý zájemce nechat bezplatně zkontrolovat tlak v pneumatikách a stav plášťů. Technici Michelinu pneumatiky nahustí na optimální tlak dle typu, rozměru a umístění pneumatiky na voze a zodpoví veškeré dotazy motoristů týkající se problematiky pneumatik. Každý návštěvník obdrží navíc malý dárek – komiksovou knížku o fungování pneumatik.

Servisní stan bude po oba dva dny umístěn u čerpací stanice OMV na Jižní spojce v Praze-Bráníku směrem na Barrandovský most. Cílem akce je zvýšit povědomí motoristů o důležitosti správného nahuštění pneumatik.

Během loňského léta, kdy stejná operace probíhala na francouzských dálnicích, zkontrolovali technici přes 5500 vozů a zjistili, že:

  • každý třetí řidič jezdí s nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 0,5 až 1 bar)
  • každý desátý řidič jezdí s obzvláště nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 1 bar).

Celkem tedy bylo u 46 procent řidičů zjištěno podhuštění, které už bylo za hranicí bezpečnosti. Při nedostatečném tlaku vzduchu v pneumatice ztrácí styčná plocha svůj optimální tvar, zvyšuje se tření a tím dramaticky narůstá namáhání pláště. V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem.

  • 25. 3. 2004 10:26 a a
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků