Tlak v pneumatice: podcenit se nevyplácí

Tlak v pneumatikách považuje velká část motoristů za nedůležitý detail a jeho kontrolou se příliš nezabývá. A přitom podhuštěná pneumatika se daleko rychleji opotřebovává, má negativní vliv na spotřebu, na chování vozu a na brzdnou dráhu. Rozdíl je znatelný už při podhuštění o 0,3 baru.

Od 28. do 29. srpna mohou motoristé využít servisní stan firmy Michelin, kde si může každý zájemce nechat bezplatně zkontrolovat tlak v pneumatikách a stav plášťů. Technici Michelinu pneumatiky nahustí na optimální tlak dle typu, rozměru a umístění pneumatiky na voze a zodpoví veškeré dotazy motoristů týkající se problematiky pneumatik. Každý návštěvník obdrží navíc malý dárek – komiksovou knížku o fungování pneumatik.

Servisní stan bude po oba dva dny umístěn u čerpací stanice OMV na Jižní spojce v Praze-Bráníku směrem na Barrandovský most. Cílem akce je zvýšit povědomí motoristů o důležitosti správného nahuštění pneumatik.

Během loňského léta, kdy stejná operace probíhala na francouzských dálnicích, zkontrolovali technici přes 5500 vozů a zjistili, že:

  • každý třetí řidič jezdí s nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 0,5 až 1 bar)
  • každý desátý řidič jezdí s obzvláště nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 1 bar).

Celkem tedy bylo u 46 procent řidičů zjištěno podhuštění, které už bylo za hranicí bezpečnosti. Při nedostatečném tlaku vzduchu v pneumatice ztrácí styčná plocha svůj optimální tvar, zvyšuje se tření a tím dramaticky narůstá namáhání pláště. V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem.

  • 25. 3. 2004 10:26 a a
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků