Tlak v pneumatice: podcenit se nevyplácí

Tlak v pneumatikách považuje velká část motoristů za nedůležitý detail a jeho kontrolou se příliš nezabývá. A přitom podhuštěná pneumatika se daleko rychleji opotřebovává, má negativní vliv na spotřebu, na chování vozu a na brzdnou dráhu. Rozdíl je znatelný už při podhuštění o 0,3 baru.

Od 28. do 29. srpna mohou motoristé využít servisní stan firmy Michelin, kde si může každý zájemce nechat bezplatně zkontrolovat tlak v pneumatikách a stav plášťů. Technici Michelinu pneumatiky nahustí na optimální tlak dle typu, rozměru a umístění pneumatiky na voze a zodpoví veškeré dotazy motoristů týkající se problematiky pneumatik. Každý návštěvník obdrží navíc malý dárek – komiksovou knížku o fungování pneumatik.

Servisní stan bude po oba dva dny umístěn u čerpací stanice OMV na Jižní spojce v Praze-Bráníku směrem na Barrandovský most. Cílem akce je zvýšit povědomí motoristů o důležitosti správného nahuštění pneumatik.

Během loňského léta, kdy stejná operace probíhala na francouzských dálnicích, zkontrolovali technici přes 5500 vozů a zjistili, že:

  • každý třetí řidič jezdí s nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 0,5 až 1 bar)
  • každý desátý řidič jezdí s obzvláště nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 1 bar).

Celkem tedy bylo u 46 procent řidičů zjištěno podhuštění, které už bylo za hranicí bezpečnosti. Při nedostatečném tlaku vzduchu v pneumatice ztrácí styčná plocha svůj optimální tvar, zvyšuje se tření a tím dramaticky narůstá namáhání pláště. V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem.

  • 25. 3. 2004 10:26 a a
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků