Tlak v pneumatice: podcenit se nevyplácí

Tlak v pneumatikách považuje velká část motoristů za nedůležitý detail a jeho kontrolou se příliš nezabývá. A přitom podhuštěná pneumatika se daleko rychleji opotřebovává, má negativní vliv na spotřebu, na chování vozu a na brzdnou dráhu. Rozdíl je znatelný už při podhuštění o 0,3 baru.

Od 28. do 29. srpna mohou motoristé využít servisní stan firmy Michelin, kde si může každý zájemce nechat bezplatně zkontrolovat tlak v pneumatikách a stav plášťů. Technici Michelinu pneumatiky nahustí na optimální tlak dle typu, rozměru a umístění pneumatiky na voze a zodpoví veškeré dotazy motoristů týkající se problematiky pneumatik. Každý návštěvník obdrží navíc malý dárek – komiksovou knížku o fungování pneumatik.

Servisní stan bude po oba dva dny umístěn u čerpací stanice OMV na Jižní spojce v Praze-Bráníku směrem na Barrandovský most. Cílem akce je zvýšit povědomí motoristů o důležitosti správného nahuštění pneumatik.

Během loňského léta, kdy stejná operace probíhala na francouzských dálnicích, zkontrolovali technici přes 5500 vozů a zjistili, že:

  • každý třetí řidič jezdí s nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 0,5 až 1 bar)
  • každý desátý řidič jezdí s obzvláště nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 1 bar).

Celkem tedy bylo u 46 procent řidičů zjištěno podhuštění, které už bylo za hranicí bezpečnosti. Při nedostatečném tlaku vzduchu v pneumatice ztrácí styčná plocha svůj optimální tvar, zvyšuje se tření a tím dramaticky narůstá namáhání pláště. V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem.

  • 25. 3. 2004 10:26 a a
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků