Tlak v pneumatice: podcenit se nevyplácí

Tlak v pneumatikách považuje velká část motoristů za nedůležitý detail a jeho kontrolou se příliš nezabývá. A přitom podhuštěná pneumatika se daleko rychleji opotřebovává, má negativní vliv na spotřebu, na chování vozu a na brzdnou dráhu. Rozdíl je znatelný už při podhuštění o 0,3 baru.

Od 28. do 29. srpna mohou motoristé využít servisní stan firmy Michelin, kde si může každý zájemce nechat bezplatně zkontrolovat tlak v pneumatikách a stav plášťů. Technici Michelinu pneumatiky nahustí na optimální tlak dle typu, rozměru a umístění pneumatiky na voze a zodpoví veškeré dotazy motoristů týkající se problematiky pneumatik. Každý návštěvník obdrží navíc malý dárek – komiksovou knížku o fungování pneumatik.

Servisní stan bude po oba dva dny umístěn u čerpací stanice OMV na Jižní spojce v Praze-Bráníku směrem na Barrandovský most. Cílem akce je zvýšit povědomí motoristů o důležitosti správného nahuštění pneumatik.

Během loňského léta, kdy stejná operace probíhala na francouzských dálnicích, zkontrolovali technici přes 5500 vozů a zjistili, že:

  • každý třetí řidič jezdí s nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 0,5 až 1 bar)
  • každý desátý řidič jezdí s obzvláště nebezpečně podhuštěnými pneumatikami (tlak nižší o 1 bar).

Celkem tedy bylo u 46 procent řidičů zjištěno podhuštění, které už bylo za hranicí bezpečnosti. Při nedostatečném tlaku vzduchu v pneumatice ztrácí styčná plocha svůj optimální tvar, zvyšuje se tření a tím dramaticky narůstá namáhání pláště. V loňském roce byla každá desátá dálniční nehoda způsobena roztržením pneumatiky, což je v drtivě většině případů způsobeno právě nedostatečným tlakem.

  • 25. 3. 2004 10:26 a a
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků