Hlavně chybí jedna zásadní ovládací možnost automobilu !Při couvání s přívěsem z prudkého kopce reguluji brzdný účinek zadních brzd ruční brzdou, protože při couvání potřebuji aby brzdila hlavně zadní náprava, což je u auta nastaveno přesně naopak. Bez pomoci ruční brzdy učinkují hlavně přední kola, ta se ale často místo zatáčení začnou prosmekávat a začnu je táhnout zaflekované za sebou, ani ABS v tomto případě nepomáhá. Přitažení ručky je velice efektivní řešení jak couvat klidně s naloženym vlekem z prudkého kopce, tu účinnost je potřeba regulovat.
Akorát se to sere.I po několikeré návštěvě servisu.Další zbytečná hovadina,která jen prodražuje provoz a člověk trne,kdy se to zase vysype.Nejčastější závada,že se to kousne a nejde odbrzdit.Bohužel takové auto s klasickou ručkou už se nevyrábí.
Jednoduchou, funkční a lety prověřenou věc nahradíme složitou, drahou, obtížně opravitelnou... To je dnešní trend v automotive. Lanko se po deseti letech také poškodí ale stojí stokoruny na rozdíl od těch elektrosráčů za tisíce. No ale je to in a cool mačkat čudlík. Na sněhu žádná sranda akorát další křáp navíc co nikdo až na pár frikulínů nechce.
Jen kecy...že by závist? Všechno jde kupředu nebo snad doma máte ještě pořád kuličkové počítadlo místo počítače/notebooku? Asi těžko.
Mám to v autě už 4 roky a zatím v pohodě (klepe na dřevo). Člověk si zvykne hodně rychle. Já tomu říkám - zabrzdi a zapomeň. Přijedete na křižovatku, nechcete stát na brzdě, tak zatáhnete za čudla a stojíte. A když se chcete rozjet, tak jen sešlápnete spojku, zařadíte, přidáte plyn a brzda se sama uvolní. Nemusíte už nic řešit, brzda se uvolní sama. Na autě je 7mi-letá záruka (plus bezplatný servis), takže se ničeho nebojím, ale otázka je, jak tenhle systém bude fungovat třeba po osmi letech provozu. Ale to už bude starost člověka, co si to auto ode mě koupí jako ojetinu. Horší je, že když si zvyknete na prvky výbavy typu el.brzda, bezklíč, parkovací kamera, vyhřívanej volant, el.sedačka., dotyk.navigace, automat.parkování, atd., tak už nikdy nemůžete slevit, takže v dalších autech všechny tyhle kravinky určitě chcí zase mít B-]
O důvod víc, proč si nechat staré auto. Bez elektrické ručky, bez dotykáčů, bez další hromady zbytečného křemíkového šrotu.
len pokoj, len co bude treba zase popohnat predaje a ekobruselpolitickovyrobcovska pasomnica nebude nazrana az do prasknutia, oni Ta uz z toho Tvojho starsieho (a mozno paradoxnejsie ekologickejsieho) auta dostanu.
...esteze tam mam staru dobru klasiku. Zatiahnes, brzdi. Povolis, nebrzdi. Zatial nik nic lepsie nevymyslel.
Nouzové brzdění je dobré pro případ kolapsu řidiče. Může to obsluhovat i někdo zezadu a brzdí to asi 3x lépe narozdíl od ručky, která brzdí jen na zadní nápravu...
Tento popis dle autora článku " Přes soustavu pomocných pružin přitáhne jednu destičku a díky plovoucí konstrukci kotouče se přitáhne i druhá " to platí pro motorky ty mají plovoucí kotouče . Jak máte na obrázku nákresu řezu brzdnou soustavou tak jde krásně vidět ,že u automobilu se používají plovoucí třmeny a pevné kotouče .
Velký omyl, laptop k tomu nepotřebujete pokud auto stojí a má spuštěnou el. brzdu. Vše jde jen musíte vědět jak na to.... Jinak Peugeot to má propracované jak u el. brzdy tak i s rozjezdem když mám sešlápnutý pedál...Má úmyslně prodlevu cca 3s...
Zdravím,dnes jsem vyjížděl od domu,autom.zmáčknu pedál a cvaknu ručku a ono nic...Ručka bliká. Sešlápnu ,podržím ručku trošičku dýl a nožní brzda jde na tvrdo...Co s tím ...děkuji za radu ..
Tos objevil ameriku. Tuhle funkci ma spousta aut a někteří ani nepotrebuji el.brzdu, staci tlak v hydraulice.
on myslel po nastartování, ne stání na spojce a zároven na brzdě.
Elektrickou rucku mam v Astre J a samozrejme jako na vsechny mozny vymozenosti i na ni jsem si zvykl :-) Nezabira misto na stredovem panelu, nemusim za nic tahat......ale kdybych ji nemel, tak bych se z toho urcite neposral :D Kazdopadne je to prijemna soucast vybavy.
Taky jsem se na to díval s nedůvěrou, ale rychle jsem si zvykl. Jak na el. ručku, tak i na AutoHold.
Bohužel ji budu v novém autě taky mít. Nevýhodu vidím v tom, že se může porouchat a že v případě vybití baterie nelze auto nastartovat roztlačením. Takže ji budu používat co nejméně parkovat budu raději jen přes zařazený převod. Výhodu vidím ve funkci nouzového brzdění a v prostornějším středovém tunelu.
ona se Vás ptát nebude zda chcete používat či nechcete. Zaučinkuje automaticky VŽDY !!!!P.S. I text článku o tom hovoří. Chce to jen číst a číst a číst.:-D:-D
dnešné autá štartovať roztlačením, tak by bola odvaha. Už, za čias favorita, nedopručovali auto roztláčať. Roztlačiť také TSi, alebo hcaký dizel, to si koleduje o "prúser"
To se vám bohužel může stát i v autě s ruční brzdou také...
Ano, ale je to mnohem méně pravděpodobné.
Problém je, že Vaše auto bude nejspíše umět funkci Auto Apply - jakmile vypnete zapalovaní, brzdy se automaticky zavřou :)
Naštěstí to neumí.
Napr. v P308 jde prepnout el.rucka do manualniho rezimu, ale pokud v nem je a otevrete dvere, auto zacne houkat jak pred vybuchem, ze neni zabrzdene (byt s kvaltem). Takze ikdyz to jde do manualu, mam furt v automatu protoze bych brzo vylitl z kuze.
I elektrická parkovací brzda může fungovat podobně jako ruční. Mazda 6 tohle umí a auto můžete otočit. V Mazdě se totiž zablokují jen zadní kola a auto se krásně otočí. Vyzkoušeno a fakt to funguje. Ale nevím, jak ostatní modely Mazdy, znám jen šestku. Tady jsem našel video, kde právě Mazdu 6 ukazují:https://www.youtube.com/watch...
no další p*čovina , jako START/STOP :-)
Mám jí v Grand Scenicu přímo v brzdičích. Nedávno mi jedna blbla a kotouč svítil jako blázen, nešlo to odbrzdit, jen zkusit mačkat tam a zpět čudlíkem, jestli to náhodou nepovolí. Za novou chtěli skoro 11 tis., tak jsem za 1/10 sehnal jinou. Co bych dal za klasickou manuální páku, v zimě si nemůžu brnknout a z řízení se stává nuda. Řekl bych ale, že to v souvislosti s ESP přibrzďuje a auto neustřelí...
Stačí si pouze přečíst návod jak ji odpojit, toť vše...
Bohužel, to nejde, leda celé sundat, tím pádem je ale auto mimo provoz. :-/
Máme to v Golfe a úprimne, dosť ma táto "povinná výbava" srala, rovnako ako Start/Stop systém. To druhé ma neskonale serie dosiaľ, síce si už človek urobí rituál po naštartovaní. Na to prvé som si zvykol, je to užívateľsky príjemné, len mám stále pocit očakávania kedy sa to poserie a bude problém. Keby som mal pri kúpe možnosť voľby, tak učite klasickú ručnú brzdu plus Autohold.
To můžete vypnout. Tak jste si neměl kupovat onu sračku od VW...
A on to dnes jeste někdo ve vyšší vybave nemá?
No, pokud Vás někdo nutil, aby jste si to auto koupil, tak je to smutné. Já si auto vybírám podle toho, co chci a co nechci. Ale el. parkovací brzdu mám taky a dobrovolně jsem si ji vybral a jsem s ní spokojen.
Jenže když bych chtěl auto přesně podle toho, co chci a nechci, tak bych si žádné auto nekoupil, protože žádné takové není.
Ano nutí, když totiž do vyhledávače zadám RWD, R6, manuál, hydropneumatický podvozek a klasická ruční brzda tak to napíše, že dané auto neexistuje, neexistovalo a existovat nebude:-))
No muj RangeRover z roku 96 ma sice 4WD, ale ale staci vyndat predni kardan a mas RWD, motor to ma R6 z BMW 525d a manual ma. Jen podvozek neni hydropneumaticky, ale pneumaticky. :D
nutil, lebo to maju uz skoro vsetky auta.
Určite nekupujeme auto danej značky za každú cenu. Golf nám proste padol do oka, vo svojej triede má bezkonkurenčný interiér. Exteriér pre niekoho možno nudný, nám sa to proste páči. Zbytok vyhovuje. Povinný Start/Stop má už hodne značiek a aby som si kupoval auto, ktoré sa mi nepáči zvnútra ani zvonku len preto že má klasickú ručku... Nie som blázon. Vy ste si vyberal auto podľa ručnej brzdy?B-]
Má interiér jako Octavie, nic víc...
To ste asi Golf zvnútra nikdy nevidel.:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.