Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Podle šéfdesignéra značky Škoda mají hardwarová tlačítka v moderních automobilech stále své místo, plně dotykové ovládání řidiče zbytečně rozptyluje.
Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Koncept velkého SUV Vision S, – hlavní hvězda expozice Škody na letošním autosalonu v Ženevě – je plný displejů, ale tlačítko aby v něm pohledal. Naznačuje snad automobilka, že i ona se chystá následovat neblahý trend sestěhovávání dalších a dalších funkcí na dotykové displeje? Nikoliv, ujišťuje šéfdesignér Jozef Kabaň. 

‚Uvědomujeme si, že pro řidiče je snazší a bezpečnější obsluhovat za jízdy tlačítka, u kterých se může orientovat po hmatu, než mířit prstem na dotykový displej,“ řekl Kabaň na ženevském setkání s českými novináři. Dotykové displeje jsou podle něj nevyhnutelné kvůli rozmachu multimédií a propojení palubních systémů s chytrými telefony, ale Škoda se nehodlá spolehnout jen na ně. „U nás to bude v dohledné budoucnosti vždy kombinace (hardwarových tlačítek a dotykových displejů),“ řekl. 

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

V našich redakčních testech dotykové displeje pravidelně kritizujeme. Jen málokdy se totiž automobilkám podaří navrhnout grafické rozhraní tak, aby bylo přehledné a dalo se s ním intuitivně pracovat i během jízdy. 

Kabaň zároveň přiznal, že blížící se facelift Octavie považuje za velmi povedený, podle něj posune vzhled klíčového modelu zase někam dál. A kdy ho poprvé spatříme? „Brzy,“ vyhýbá se Kabaň s úsměvem konkrétní odpovědi. 

Výfuky se nevrátí

Škoda Vision S má také pár oválných koncovek výfuku. To ale neznamená, že značka opouští filozofii, podle které mají viditelné výfuky zůstat vyhrazeny jen sportovně orientovaným modelům. „Osobně si stále myslím, že bez výfuků se obejdeme,“ připouští. „Vystavujeme zde i Superb Sportline s naznačenou linií výfukových koncovek, ale jsem přesvědčen, že standardní modely by měly respektovat tvarovou čistotu designu,“ řekl. 

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Vision S je koncepční studií velkého SUV. Škoda o připravovaném modelu, hovoří jako o „A+ SUV“, ale není tajemstvím, že sedmimístný vůz na platformě MQB ponese název Kodiaq. Vision S má tři řady po dvou samostatných sedadlech s bohatou multimediální výbavou. Rodiče mohou například ze svého místa pouštět pohádky dětem sedícím vzadu, ale také pomocí kamer sledovat, jestli se potomstvo nevěnuje místo sledování videa nevhodným aktivitám. 

Kromě Kodiaqu hodlá Škoda v nejbližších letech uvést na trh i další modely z kategorie SUV nebo crossoverů. V plánu je nástupce modelu Yeti, SUV-kupé velikosti Kodiaqu a patrně také malý crossover. Přinejmenším některé z těchto modelů chce ovšem automobilka prodávat pouze na mimoevropských trzích, alespoň zpočátku. 

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků