Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Podle šéfdesignéra značky Škoda mají hardwarová tlačítka v moderních automobilech stále své místo, plně dotykové ovládání řidiče zbytečně rozptyluje.
Tlačítka ze Škodovek nezmizí a na Octavii se těším, říká Jozef Kabaň

Koncept velkého SUV Vision S, – hlavní hvězda expozice Škody na letošním autosalonu v Ženevě – je plný displejů, ale tlačítko aby v něm pohledal. Naznačuje snad automobilka, že i ona se chystá následovat neblahý trend sestěhovávání dalších a dalších funkcí na dotykové displeje? Nikoliv, ujišťuje šéfdesignér Jozef Kabaň. 

‚Uvědomujeme si, že pro řidiče je snazší a bezpečnější obsluhovat za jízdy tlačítka, u kterých se může orientovat po hmatu, než mířit prstem na dotykový displej,“ řekl Kabaň na ženevském setkání s českými novináři. Dotykové displeje jsou podle něj nevyhnutelné kvůli rozmachu multimédií a propojení palubních systémů s chytrými telefony, ale Škoda se nehodlá spolehnout jen na ně. „U nás to bude v dohledné budoucnosti vždy kombinace (hardwarových tlačítek a dotykových displejů),“ řekl. 

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

Škoda Vision S odhalena. Hybridní SUV naznačuje podobu Kodiaqu

V našich redakčních testech dotykové displeje pravidelně kritizujeme. Jen málokdy se totiž automobilkám podaří navrhnout grafické rozhraní tak, aby bylo přehledné a dalo se s ním intuitivně pracovat i během jízdy. 

Kabaň zároveň přiznal, že blížící se facelift Octavie považuje za velmi povedený, podle něj posune vzhled klíčového modelu zase někam dál. A kdy ho poprvé spatříme? „Brzy,“ vyhýbá se Kabaň s úsměvem konkrétní odpovědi. 

Výfuky se nevrátí

Škoda Vision S má také pár oválných koncovek výfuku. To ale neznamená, že značka opouští filozofii, podle které mají viditelné výfuky zůstat vyhrazeny jen sportovně orientovaným modelům. „Osobně si stále myslím, že bez výfuků se obejdeme,“ připouští. „Vystavujeme zde i Superb Sportline s naznačenou linií výfukových koncovek, ale jsem přesvědčen, že standardní modely by měly respektovat tvarovou čistotu designu,“ řekl. 

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Nová Škoda Kodiaq: Vše, co zatím víme o novém SUV značky Škoda

Vision S je koncepční studií velkého SUV. Škoda o připravovaném modelu, hovoří jako o „A+ SUV“, ale není tajemstvím, že sedmimístný vůz na platformě MQB ponese název Kodiaq. Vision S má tři řady po dvou samostatných sedadlech s bohatou multimediální výbavou. Rodiče mohou například ze svého místa pouštět pohádky dětem sedícím vzadu, ale také pomocí kamer sledovat, jestli se potomstvo nevěnuje místo sledování videa nevhodným aktivitám. 

Kromě Kodiaqu hodlá Škoda v nejbližších letech uvést na trh i další modely z kategorie SUV nebo crossoverů. V plánu je nástupce modelu Yeti, SUV-kupé velikosti Kodiaqu a patrně také malý crossover. Přinejmenším některé z těchto modelů chce ovšem automobilka prodávat pouze na mimoevropských trzích, alespoň zpočátku. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků