Titul nejrychlejšího čtyřmístného auta světa teď patří značce Bentley

Continental GT se nabízí na trhu již čtrnáct let. Ještě než se dostaví nástupce, stvořili konstruktéři britské automobilky pěkně ostrou verzi.
Titul nejrychlejšího čtyřmístného auta světa teď patří značce Bentley

Nejvýkonnější a nejlépe akcelerující vůz v celé historii značky nabídne letos Bentley.

Novinka, jejíž celé označení zní Bentley Continental GT Supersports, je současně nejrychlejší čtyřmístný vůz světa.

K získání těchto primátů museli konstruktéři přepracovat šestilitrový dvanáctiválec. Dostal větší turbodmychadla a celkový výkon teď může činit až 522 kW (710 koní). Kvůli tomu musela být zesílena ložiska ojnic i kliková hřídel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ani nejvýkonnější verze všech dob nepostrádá eleganci. Platí to též o inteiréru 

To vše postačí na dosažení maximální rychlosti 336 kilometrů v hodině v případě kupé, o téměř dvě stovky kilogramů těžší kabriolet dosáhne "jen" 330 kilometrů. Podobné je to i s akcelerací. Kupé stačí ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost 3,5 sekundy, kabrioletu to trvá o čtyři desetiny sekundy delší dobu.  

Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Nutností byla logicky také instalace výkonnějších brzd. Karbon-keramické kotouče mají vpředu velikost 420 milimetrů, vzadu je jejich průměr 356 milimetrů.

Také se odlehčovalo. Například díky kovaným kolům se hmotnost snížila o dvacet kilogramů. I tak je ale hmotnost vozu téměř 2,3 tuny. Pohon je na všechna kola, přičemž na zadní kola směřuje 60 a na přední 40 procent celkového točivého momentu. 

Od běžných continentalů GT se auto odlišuje jinými nárazníky vpředu i vzadu, prahy dostaly nástavce. Zadní pevné křídlo je za příplatek.

Známy jsou již ceny pro Velkou Británii. Kupé bude v přepočtu za 6 775 000 Kč, kabrio přijde na nejméně 7 454 000 Kč.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků