Titul nejrychlejšího čtyřmístného auta světa teď patří značce Bentley

Continental GT se nabízí na trhu již čtrnáct let. Ještě než se dostaví nástupce, stvořili konstruktéři britské automobilky pěkně ostrou verzi.
Titul nejrychlejšího čtyřmístného auta světa teď patří značce Bentley

Nejvýkonnější a nejlépe akcelerující vůz v celé historii značky nabídne letos Bentley.

Novinka, jejíž celé označení zní Bentley Continental GT Supersports, je současně nejrychlejší čtyřmístný vůz světa.

K získání těchto primátů museli konstruktéři přepracovat šestilitrový dvanáctiválec. Dostal větší turbodmychadla a celkový výkon teď může činit až 522 kW (710 koní). Kvůli tomu musela být zesílena ložiska ojnic i kliková hřídel.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ani nejvýkonnější verze všech dob nepostrádá eleganci. Platí to též o inteiréru 

To vše postačí na dosažení maximální rychlosti 336 kilometrů v hodině v případě kupé, o téměř dvě stovky kilogramů těžší kabriolet dosáhne "jen" 330 kilometrů. Podobné je to i s akcelerací. Kupé stačí ke zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost 3,5 sekundy, kabrioletu to trvá o čtyři desetiny sekundy delší dobu.  

Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Podívejte se na Bentley R-Type Continental, nejrychlejší auto na světě

Nutností byla logicky také instalace výkonnějších brzd. Karbon-keramické kotouče mají vpředu velikost 420 milimetrů, vzadu je jejich průměr 356 milimetrů.

Také se odlehčovalo. Například díky kovaným kolům se hmotnost snížila o dvacet kilogramů. I tak je ale hmotnost vozu téměř 2,3 tuny. Pohon je na všechna kola, přičemž na zadní kola směřuje 60 a na přední 40 procent celkového točivého momentu. 

Od běžných continentalů GT se auto odlišuje jinými nárazníky vpředu i vzadu, prahy dostaly nástavce. Zadní pevné křídlo je za příplatek.

Známy jsou již ceny pro Velkou Británii. Kupé bude v přepočtu za 6 775 000 Kč, kabrio přijde na nejméně 7 454 000 Kč.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků