Titanium S pro Fordy Mondeo a S-Max

Více výbavy a nový motor 2,2 TDCI pro S-Max a Mondeo. To je nový stupeň výbavy Titanium S, který si našel cestu do velkých Fordů.

Motor 2,2 TDCI a 175 koní

Jak jsme vás již informovali, do prodejů právě přichází nový motor 2,2 TDCI, určený pro vozy řad Mondeo, Galaxy a S-Max a představující nejvýkonnější vznětovou jednotku v evropské nabídce Fordu. Náleží do třetí generace technologie common rail od firmy Bosch, jež využívá sedmiotvorových piezoelektrických trysek, které provádí pět vstřiků nafty při každém taktu (dva z nich jsou hlavní) a pracuje s tlakem 1 800 barů. Vyvinuta byla opět ve spolupráci s koncernem PSA a dosahuje vzhledem ke svému objemu fantastických parametrů. Vrchol točivého momentu totiž představuje 400 N.m při 1 750 ot./min. (při krátkém overboostu až 420 N.m) a výkonu 175 koní při pouhých 3 500 ot./min. Motor disponuje novým turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, přispívající k maximální účinnosti, rychlé odezvě na pohyby plynového pedálu a k zátahu již z nízkých otáček, a bezúdržbovým filtrem pevných částic. Nová pohonná jednotka navíc vyhodnocuje provozní podmínky a variabilně jim přizpůsobuje termíny výměn oleje až do 20 000 km. Pro snížení vibrací je blok motoru doplněn dvojicí vyvažovacích hřídelů, ke snížení vibrací a emisí přispívá již zmíněné sekvenční vstřikování. S motorem spolupracuje šestistupňová, manuálně řazená převodovka Durashift.

Sportovní střih

Titanium S spočívá na základě vysokého výbavového stupně Titanium u modelů S-Max a Mondeo (s karosérií liftback a combi) a vyznačuje se akcentem na sportovní střih. U S-Maxu jsou standardem prahové spoilery a spoiler zadní, jež jsou lakovány v barvě karosérie a k dispozici jsou také pro Mondeo. Maska chladiče ve spodní části předního nárazníku je rámována kontrastními stříbrnými, nebo antracitovými obklady (v závislosti na použitém laku karosérie). Mřížky obou otvorů k přístupu chladicího vzduchu mají u Mondea zvláštní vzor medové plástve, přední nárazník rovněž obsahuje nové mlhovky. Spodní obklady nárazníků obou modelů vytváří vzhled difuzoru, z něhož vystupují dvojice koncovek výfuků.

Podvozek S-Maxu je ve srovnání se standardními verzemi zhruba o centimetr nižší, důležitější je však použití tužších tlumičů, pružin a silentbloků. Záměrem totiž bylo dále vylepšit chování vozů na různých druzích povrchů, omezit jejich naklánění a zlepšit směrovou stabilitu. Došlo též na použití osmnáctipalcových litých ráfků s pěti rozvidlenými příčkami. Mondeo Titanium S využívá předností aktivního řízení podvozku IVD včetně variabilní účinnosti tlumičů CCD. Oba modely se standardně dodávají s adaptivními předními světlomety AFS natáčejícími se do zatáčky. S-Max Titanium S má zadní zatmavená okna a Mondeo populární startování tlačítkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Uvnitř

Interiéry vozů se nesou v duchu lesklých černých obkladů kombinovaných s prvky z leštěného hliníku a kvalitních látkových a kožených materiálů. V omezené míře se zde objevuje také aplikace materiálu nazývaného jako Carbotex Sport, které nalezneme třeba v horní části dveří a na palubní desce před spolujezdcem. Podle prvních snímků interiéru Mondea Titanium S se zdá, že ačkoli zde nacházíme řadu rozmanitých materiálů, jsou vkusně skombinovány a budí dojem luxusu, rozmanitosti a vyváženosti. Sportovní sedadla se zvýrazněnou oporou pro průjezd zatáček jsou čalouněny kombinací látky a kůže a sešity červenou nití, podobně jako je tomu v případě loketních opěrek včetně těch ve dveřích, manžety řadicí páky nebo volantu. V místech, kde jej řidič drží nejčastěji, je použita perforovaná kůže, na ostatních místech kůže hladká.

I přes bohatou standardní výbavu Titanium S pro Mondeo a S-Max je k dispozici program prvků dodávaných za příplatek, které umožňují další individualizaci podle přímých požadavků zákazníka. Tuneři i tuzeři zaplesají nad chromovanými obklady pedálů, noční řidiči ocení Bi-Xenonové světlomety HID a milovníci komfortu dají přednost čalounění z Alcantary.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Nové Galaxy Titanium

Zároveň bude představena vrcholná verze řady Galaxy s názvem Titanium, jež překoná doposud nejluxusnější provedení Ghia. Galaxy Titanium se pokusí oslovit řidiče, kteří místo luxusního pozlátka ocení spíše poněkud technicistní vzhled. Chromované povrchy tak například budou nahrazeny leštěným hliníkem. Mělo by stát přibližně tolik co dnešní Galaxy Ghia a rovněž rozsah výbavy by měl být podobný, tedy včetně vyhřívaného čelního okna, tempomatu, automatických světel a stěračů či oddělené klimatizace pro cestující na zadních sedadlech. Čalounění bude provedeno Alcantrou a řidič bude mít standardně k dispozici plně barevný přístrojový štít Ford Convers+. Součástí vnější výbavy budou sedmnáctipalcová pětipaprsková kola či světlomety AFS s natáčením i zvláštními světly svítícími přímo do zatáčky. V korespondenci se sportovnějším vzhledem mírně přitvrdí pérování.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků