Tisková konference po VC USA

Komentáře Miky Hakkinena, Michaela Schumachera a Davida Coultharda k průběhu nedělní velké ceny Spojených států amerických.
Tisková konference po VC USA
Otázka: Miko, to byl opravdu fantastický závod. Startoval jste ze čtvrtého místa a probojoval jste se do čela. Musíte být vážně přešťastný, rozhodně tak vypadáte.

Mika Hakkinen: Ano, určitě to pro mne byl jeden z vrcholů sezóny, určitě. Zvítězit v letošní velké ceně Velké Británie pro mě byl něčím, čeho jsem vždy chtěl dosáhnout a vítězství v Indianapolis bylo tou druhou věcí a teď je to tady, jak víte. Jsem pořád trochu zmaten, abych pravdu řekl, po tom všem, co se dnes stalo, zvláště kvůli tomu dopolednímu incidentu, který se mi stal. Poškodil jsem závodní vůz a mechanici odvedli fantastickou práci, že byli schopni to opravit, to za prvé. A druhou věcí bylo, když jsem dnes ráno při zahřívacím tréninku projel na červená světla a komisaři se rozhodli mě za to potrestat a odsunuli mě do druhé řady na startu. Kvalifikoval jsem se jako druhý, takže mě posunuli na čtvrté místo. To pro mě bylo samozřejmě zklamáním. A sedět zde jako vítěz velké ceny, po vší té frustraci z dopoledne, je prostě úžasné. Nevím, je to prostě neuvěřitelné. Mám velkou radost, jsem velmi šťastný, neznám slova, která bych ještě mohl říci.

Otázka: Michaeli, loni to byl Váš den zde v Indianapolis, ale dnešek byl Mikův. Jaké máte ze závodu pocity?

Michael Schumacher: Řeknu to upřímně. Nebylo v něm příliš mnoho vzrušení, kromě toho momentu s Montoyou. Nevím, kde se vzal, podíval jsem se do zrcátek, když jsem opouštěl zatáčku číslo 11 a byl docela daleko za mnou. A poté jsem ho viděl jak se na mě řítí na konci cílové rovinky. Pokusil jsem se mu to udělat tak složitým, jak jen to bylo možné, ale naše pneumatiky nebyly samozřejmě v této fázi závodu tak dobré jako jejich. Myslím, že byl již před tímto celý přede mnou, a tak mě dostal. Kromě toho to byl docela nudný závod. Těsně před zastávkou v boxech jsme se trápili s jezdci, kteří byli o kolo zpět a bylo to. Myslím, že Mika vyhrál férově a poctivě. Jsem za něj docela šťastný, protože to bylo do jisté míry spravedlivé po tom, co se mu stalo ráno. Nakonec si myslím, že s mým dnešním výsledkem dokáži docela dobře žít. Jsem samozřejmě trochu zklamán kvůli Rubensovi, který dnes mohl dojet druhý. Ale bylo to letos naše první selhání motoru, pokud se nemýlím, a z tohoto pohledu to není tak špatné. Ale bylo by samozřejmě lepší, kdyby se to přihodilo raději  mně, než jemu.

Otázka: Když mluvíme o selhání motoru Rubense Barrichella; Vy jste velmi tvrdě stíhal Michaela a poté, když jste se mu v závěru přiblížil, tak se zdálo, že máte celý obličej od oleje. Přidalo Vám toto trochu vzrušení do závěrečných kol, nebo Vám to nezpůsobilo vůbec žádné problémy?

David Coulthard: Ano, samozřejmě jsem Michaela trochu doháněl, ale nepředpokládal jsem, že i kdybych se nakonec dostal až za jeho zadní křídlo, tak že by bylo lehké ho předjet. Nicméně jsem se i tak snažil jet tak rychle, jak jsem ve svém voze jen mohl. A myslím, že jsem dnes měl hodně štěstí. Samozřejmě jsem profitoval z neštěstí jiných, což mi pomohlo dostat se až na třetí místo. Jsem šťastný za Miku, před závodem si nebyl tak jist svými šancemi na zdejší vítězství. Řekl jsem mu, že docela věřím tomu, že může závod vyhrát i za dané situace. A poté, co se mu stalo ráno, si myslím, jak to již zmínil Michael, že to byla spravedlnost, která to otočila zpět v jeho prospěch. Samozřejmě mi to trochu pomohlo v šampionátu, že Rubens odstoupil, nikdy to není pěkné přijímat body touto formou, ale i já jsem měl hodně smůly v mé jezdecké kariéře. Takže musíte přijímat výsledky tak, jak přicházejí.

Otázka: Čeká Vás již jen jediný závod, než strávíte rok na pláži, nebo na jiném místě, kde si vyberete trávit rok 2002. Jaké šance máte na vítězství v dalším, posledním závodě v Suzuce, na okruhu, kde se Vám, zdá se, vždy dařilo?

Mika Hakkinen: No, určitě máme něco nového v továrně a věříme tomu, že výkon našeho vozu bude v Suzuce lepší. Každý tvrdě pracuje, tak jako tento víkend. Tým na mě velmi zapůsobil, zvláště mechanici tím, co všechno udělali. Jako v pátek, vyměnili motor za 35 minut, což byl neuvěřitelný výsledek. Z těchto věcí můžete vidět, že tým je extrémně motivován, že chtějí vyhrát. Továrna momentálně pracuje na plný výkon a vyrábí nové díly, nové díly pro Suzuku. Touto cestou bychom se mohli vydat a jezdit rychleji. Oni jsou tam, oni tvrdě pracují. Jsem velmi šťastný. S tímto jedu do Suzuky a pokusím se vyhrát, my se pokusíme. S Davidem a s týmem se pokusíme o co nejlepší výsledek. A poté hasta la vista.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků