Tisková konference po VC Japonska

Na tiskové konferenci po poslední velké ceně letošní sezóny se sešli vítěz Michael Schumacher, druhý Juan Pablo Montoya a třetí David Coulthard.
Tisková konference po VC Japonska
Otázka: Je toto pro Vás perfektní konec perfektní sezóny ve formuli 1?

Michael Schumacher: Ano, určitě. Navzdory všem rekordům je zakončení sezóny jasným vítězstvím toho, čeho si přejete dosáhnout, zvláště před dlouhou zimní přestávkou, které teď budeme čelit. Samozřejmě, měli jsme možná dva závody, které pro nás byly trochu obtížnější, Monzu a Indianapolis, ale teď jsme zpátky v normálu a to je skvělý konec a skvělý výsledek, kterého jsme dosáhli, takto zakončit sezónu, pro tým, pro každého.

Otázka: Když se ohlédneme za závodem – najel jste si jedenáctisekundový náskok během prvních třech nebo čtyřech kol, ale od té doby se vše zdálo být poněkud těžší. To jste si pouze udržoval náskok, nebo vůz už nejel tak dobře?

Michael Schumacher: Pravděpodobně jsme měli výhodu v pneumatikách, díky kterým jsme byli rychlí v prvních několika kolech. I poté jsme byli rychlí, zatímco ostatní možná trochu trpěli v počátku, ale poté se začali zlepšovat časy se srovnávaly. Problémem bylo, že v obou případech, když jsem vyjel z boxů na nové sadě pneumatik, jsem byl za Mikou, a tak jsem nemohl opravdu využít této výhody, kterou jsem, jak se zdá, z počátku měl, takže jsem si udržoval stejný náskok jako předtím.

Otázka: Juane Pablo, povězte nám něco o Vašem souboji s Rubensem v prvních několika kolech.

Juan Pablo Montoya: Myslím, že to byl dobrý závod až do konce. Jak jste mohli vidět, Rubens jel s novým typem pneumatik, já jel na starých a prvních několik kol, jak říká Michael, to mezi námi činilo obrovský rozdíl. Dostal se vedle mne v nájezdu do poslední šikany, ale ztratil na výjezdu, já jsem ho dotáhl v nájezdu do první zatáčky a znovu ho předjel. Od té doby začaly mé pneumatiky přicházet k sobě a mě se podařilo mu poodjet.

Otázka: Můžete pro nás shrnout Vaši první sezónu ve formuli 1?

Juan Pablo Montoya: Byla to, myslím, dobrá sezóna. Byl jsem velmi nešťastný z počtu příležitostí, kdy jsem mohl zajet dobrý výsledek a auto se porouchalo, nebo se něco stalo a já jsem ztratil hodně bodů. Ale byla to má první sezóna a byla docela dobrá.

Otázka: Davide, třetí místo Vám dnes zajistilo druhé místo v šampionátu. Je to uspokojivý konec, předpokládám, neuspokojivé sezóny?

David Coulthard: Ano, tuto sezónu jsem dělal vše, co jsem mohl a toto je výsledek, druhé místo je to nejlepší, čeho jsem mohl dosáhnout. Byl to velký rozdíl od toho, kde skončil Michael. Myslím, že mi zde trochu pomohl Mika, který, myslím, sem dnes odpoledne nechtěl přijít a bavit se s vámi, takže mu za to děkuji. Je hezké zakončit sezónu, jak řekl Michael, na stupních vítězů. Vyhrát by bylo fantastické, ale nikdy jsem v Suzuce nebyl příliš dobrý, takže to není špatný výsledek.

Otázka: Věděl jste předem, že se Vás Mika chystá pustit před sebe, aby Vám, svým způsobem, poděkoval za to, jak jste mu pomohl v sezónách 98 a 99?

David Coulthard: Ne, vůbec ne. Je to velmi tichý chlapík, takže on toho moc neprozradí.

Otázka: Michaeli, tento rok jste šampionátem procházel opravdu lehce, ale o kolik těžší to podle Vás bude v příští sezóně?

Michael Schumacher: Na to přijdeme. Myslím, že to letos byl docela těžký boj. Měli jsme to lehké v prvních dvou závodech, kdy jsme byli velmi konkurenceschopní a dominovali jsme, ale poté to myslím bylo velmi těsné a v závodech, které jsme vyhráli, jsme museli docela tvrdě bojovat. Měli jsme štěstí, že jsme sezónu rozhodli tak brzo kvůli smůle Davida, který měl nějaké technické problémy. Proto jsme zvítězili v šampionátu tak brzy v sezóně, ne proto, že bychom byli tak dominantní. A dokonce teď, když se na to podíváte, v závěru sezóny to byl boj, nebyli jsme dominantní. Ale dobrou věcí je udržet si nakonec první pozici.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků