Tisková konference po VC Itálie

Překlad oficiální tiskové konference, konané po skončení velké ceny Itálie s vítězem závodu Juanem Pablem Montoyou, druhým Rubensem Barrichellem a třetím Ralfem Schumacherem.
Tisková konference po VC Itálie
Otázka: Juane Pablo, Vaše první vítězství ve formuli 1 a první vítězství pro Kolumbii, jak se cítíte?

Juan Pablo Montoya: Jsem tak šťastný. Ze všeho nejdříve bych chtěl poděkovat všem z Williamsu, BMW a Michelinu. Udělali pro mě fantastickou práci a já mám z toho výsledku velkou radost.

Otázka: Rubensi, pro Vás to byl velký závod, ale při první zastávce v boxech se zdálo, že něco šlo špatně. Co se stalo?

Rubens Barrichello: Opravdu si nejsem jist tím, co se stalo. Ztratili jsme hodně času, ale jak jsem řekl dříve, předvedli jsme velkou show. Vůz byl velmi dobrý, Bridgestone odvedl fantastickou práci s pneumatikami a měli jsme též konkurenceschopný motor, takže to bylo skvělé. Ale bohužel jsme tady trochu ztratili a na vítězství v závodu to nestačilo.


Otázka: Ralfe, zajel jste nejrychlejší kolo závodu, ale zdálo se, že váš vůz dnes nebyl příliš dobrý. Jaký byl důvod?

Ralf Schumacher: Ne, hlavně musím říci, že se nám nedařilo celý víkend. Měli jsme pár problémů s pneumatikami, ale tým odvedl fantastickou práci, když jsme dojeli na prvním a třetím místě a myslím, že to je velký úspěch, takže týmu patří velký dík.

Otázka: Juane, nyní se vracíme do Indianapolis, kde jste naposledy vyhrál závod na 500 mil. Jaké jsou Vaše pocity před tímto závodem?

Juan Pablo Montoya: Myslím, že to pro každého bude velmi emotivní závod. Jsem velmi šťastný, že se tam vrátím, když jsem tam byl naposled, tak jsem tam vyhrál. Nyní jsem získal své první vítězství ve formuli 1, vůz by tam měl pracovat docela dobře, takže by to mělo být docela zajímavé.

Otázka: Juane Pablo, nezačínalo to být už poněkud frustrující, když jste stále nemohl dosáhnout tohoto prvního vítězství?

Juan Pablo Montoya: Ne, opravdu ne. Když uvážím, že to je moje první sezóna, tak jsem opravdu nečekal, že vyhraji hned jak přijdu. Měl jsem několik příležitostí, kdy jsem mohl vyhrát a já jsem si jenom řekl, že se to stane, kdy se to má stát. Myslím, že je to pro mě velký den. Můj otec je zde a má dnes narozeniny, takže je to docela dobré.

Otázka: Je to také předčasný dárek k Vašim narozeninám?

Juan Pablo Montoya: Ano, je to dobré. Přesně před rokem jsem naposledy vyhrál v CART, takže je to opravdu dobré.

Otázka: Co se stalo, že Vás Rubens předjel?

Juan Pablo Montoya: Měl jsem puchýřky na zadních pneumatikách a při brždění jsem se dostával do smyku. Udělal jsem chybu a on mě prostě předjel. Poté mi trvalo několik kol, než jsem se zasel dostal do tempa a naučil jsem se s vozem jet s tou mírou přetáčivosti a před vjezdem do boxů jsem byl vlastně docela rychlý. Myslím, že to v boxech trochu přehnali s nastavením předního přítlačného křídla. Rozhodli jsme se změnit jeho výšku o dva stupně a bylo to trochu moc, hodně moc. Takže po další čtvrtinu závodu jsem se všude potýkal s velkou nedotáčivostí. Pak to začalo být lepší a lepší, byl jsem rychlý, když jsem potřeboval přidat. Jezdil jsem časy okolo 1:26, což bylo dost dobré. Když mi řekli, že mě Ralf dohání, tak jsem zrychlil na 1:25 a můj vůz byl stále konkurenceschopný, takže to bylo pořád opravdu dobré.

Otázka: Byl důvodem, proč jste několikrát zablokoval kola a neprojel ideálně první šikanu, právě nedostatek přítlaku na předním křídle?

Juan Pablo Montoya: Původně, když jsem zajel k první zastávce, jsem opustil boxy a myslel jsem si, že by všechno mělo být dobré, s novými pneumatikami a se vším. A poté, když jsem vyjel jsem bojoval s masivní nedotáčivostí a myslel jsem si, že budu opravdu pomalý.

Otázka: Rubensi, myslíte si, že byla strategie dvou zastávek správná?

Rubens Barrichello: Myslím, že to dnes byla opravdu správná strategie k poražení Williamsů. Myslím, že to Ross Brawn udělal kouzelně, když toto vymyslel, a dal nám příležitost bojovat.

Otázka: Řekněte nám něco o předjetí Juana Pabla a Ralfa.

Rubens Barrichello: Juan Pablo měl problémy se zadními pneumatikami, zablokoval kola a když jsem to viděl, tak jsem ho vzal vnitřkem. Byl to férový souboj a já jsem ho předjel. Ralf také trpěl problémy se zadními pneumatikami, viděl jsem, že trpí při brždění do první zatáčky. Myslel jsem si, že když začnu brzdit o něco dříve, tak oba zatáčku projedeme. Ale on chtěl jet vnějškem a nemohl se vejít do zatáčky, takže jsme oba ztratili čas, ale bylo to v pořádku.

Otázka: Ralfe, poté, co Vás Rubens předjel jste projel napříč první šikanou a dostal jste se před něj. Zpomalil jste poté a nechal jste ho převzít druhou pozici?

Ralf Schumacher: Ta pozice mu tak jako tak patřila a já jsem měl v tom okamžiku velké problémy. Mé zadní pneumatiky by se nadále nechovaly dobře, takže jsem bránil svou pozici pouze do okamžiku, do kterého to bylo rozumné a toto byl ten moment.

Otázka: A co souboj s Vaším bratrem – předjel Vás.

Ralf Schumacher: To se stává, to je důvod, pro který tady jsme. Občas je předjet on a občas jsem předjet já. Byl to férový boj, on měl zřejmě lehčí vůz. Měl jsem stejně jeden z nejtěžších monopostů mezi prvními jezdci a od začátku byl vůz velmi přetáčivý, což se poté přeměnilo na puchýřky na pneumatikách, se kterými jsem se smířil a byl jsem schopen jet v rozumném tempu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků