Tisková konference po VC Belgie

Komentáře vítězného Michaela Schumachera, druhého Davida Coultharda a třetího Giancarla Fisichelly k průběhu nedělní velké ceny Belgie.
Tisková konference po VC Belgie

Otázka: Michaeli, v obou případech jste úžasně odstartoval, ale Williamsy si samy pomohly na konec startovního roštu.

Michael Schumacher: Ano, jistě. Pro mého bratra je to samozřejmě smůla. Řekl jste, že jsem měl úžasný start, ale nemyslím si, že by to byla pravda. Ten chlapec za mnou měl úžasný start. Nevím, z jaké pozice startoval, ale skoro mě předjel, takže bych řekl, že jsme odstartovali průměrně a já jsem byl schopen pouze obhájit svou pozici díky problémům, které měly Williamsy. Nemusel jsem s nimi bojovat, viděli jste první start, kdy mi prostě ujeli a já jsem neměl žádnou šanci. Myslím, že i kdyby Ralf startoval z druhé pozice, tak by mě porazil ve vjezdu do první zatáčky. Ale k tomu nedošlo a já jsem jel od toho momentu jasný závod a mám samozřejmě radost.

Otázka: Jak těžké bylo udržet koncentraci a kontrolu nad vozem?

Michael Schumacher: Do druhé zastávky v boxech jsem jel naplno a poté jsem zvolnil. Z nějakého důvodu jsem si myslel, že mám šanci zvýšit svůj náskok o tolik, že bych mohl zajet ještě jednou do boxů. Nevěděli jsme, jestli oni také tak ještě jednou učiní. Jednoduše jsem chtěl mít bezpečný náskok, protože jsem byl rychlejší než Giancarlo a David ho nemohl předjet, takže jsem byl schopen si takový náskok vyjet. Jednou jsem ztratil koncentraci v zatáčce číslo 15, hrál jsem si s příliš mnoha tlačítky a v tom okamžiku jsem vyjel z trati a téměř narazil do svodidla. Nechybělo mnoho, aby k tomu došlo. Když jedete na hranici možností, tak se to může stát.

Otázka: Davide, pomyslel jste vůbec někdy na to, že byste mohl strávit tak velkou část závodu za zadním křídlem Benettonu?

David Coulthard: Ne, ne. Giancarlo jel úžasný závod, jeho vůz jel samozřejmě lépe, než v průběhu letošní sezóny a byl rychlý v těch správných úsecích: na výjezdu z La Source a Stavelot. Takže bylo velmi těžké se mu přiblížit a já jsem věděl, že moje šance by mohla přijít se zastávkami v boxech. Myslím, že jsem ji ztratil, když jsem se zasekl za jedním Minardi v Blanchimont, řekl jsem rádiem týmu, že to bude těsné. A on samozřejmě vyjel z boxů přede mnou. Poté jeden z o kolo zpět jedoucích jezdců trochu rozhodil jeho rytmus v La Source, povedl se mi průjezd Eau Rouge a mohl jsem ho předjet na brzdách. Když uvážím průběh víkendu, tak jsem samozřejmě velmi šťastný z druhého místa. Doufám, že Luciano je stoprocentně v pořádku a bude moci jet další závod. Poté můžeme mít všichni pocit, že to byl pozitivní víkend.

Otázka: Když se podívám na vaše auto, je zašpiněné od oleje. Jak k tomu došlo?

David Coulthard: Říkal jsem Giancarlovi, že jsem nikdy nejel za tak špinavým vozem. Na každé rovince jsem musel odlepit slídu z hledí mé přilby a všechny štítky mi brzy došly. Myslím, že vystříkal všechen olej v průběhu závodu. Jeho vůz byl samozřejmě mnohem rychlejší, ale také velmi blízko hranici jeho možností, řekl bych.

Otázka: Giancarlo, můžete nám vysvětlit, co jste udělali s vaším vozem, aby byl tak rychlý?

Giancarlo Fisichella: Máme zde novou aerodynamiku a vůz byl mnohem více konkurenceschopný, snadněji se řídil, snadněji jsme hledali to správné nastavení a získali jsme dokonce lepší přilnavost. Dokonce i v průběhu závodu byl dobře vyvážený, zvláště po odjetí několika kol. Ze začátku byl hodně nedotáčivý, ale po chvíli byl vyvážený dobře. Na rovinkách nám chybělo trochu rychlosti v porovnání s ostatními, ale do Monzy můžeme udělat další krok vpřed a jsme pro další závod velmi optimističtí.

Otázka: Zvolil jste nezvyklou taktiku při druhé zastávce v boxech, nechal jste si vyměnit pouze zadní pneumatiky. Můžete nám vysvětlit proč a jestli to byla vaše volba?

Giancarlo Fisichella: Ano, byla to má volba. Měli jsme problémy, když jsme začínali s novými pneumatikami – vytvářely se na nich puchýřky, takže bylo lepší jet dále na těch starých. Ve skutečnosti jsem měl ve předu až do konce závodu stále stejné pneumatiky jako na začátku, ale na zadních kolech jsem měl nové. Byla to správná volba, odvedli jsme dobrou práci. Povedly se mi dva úžasné starty, zvláště ten druhý, kdy jsem se dostal z šestého místa na druhé, jsem šťastný. Je to velký den a rád bych poděkoval týmu.

Otázka: Michaeli, další závod se jede v Itálii. V Monze to může být docela párty.

Michael Schumacher: Ano, to si dokážete představit. Na druhou stranu chceme stále dosáhnout dobrého výsledku, což pro nás asi bude poněkud obtížnější, vzhledem k charakteru okruhu. Od Hockenheimu víme, že Williams je zde velmi dobrý, takže musíme tvrdě pracovat a zjistit, co můžeme udělat proti silné technice, kterou mají. A určitě se pokusíme, tak jako jsme se pokusili zde. Ale beztak máme dobré důvody k tomu, abychom tam mohli slavit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků