Tisícovky lidí zrušily předobjednávky na Model 3. Nechce se jim čekat

Ne každý je ochotný čekat minimálně rok na svůj vůz. Přesvědčuje se o tom Tesla. Již přibližně 63 000 zákazníků zrušilo své předobjednávky na Model 3.

Sériová výroba Modelu 3 se již rozběhla. Pořád je ale velmi pomalá. Některým zákazníkům tak pochopitelně dochází trpělivost. Nechtějí čekat na svůj vůz dlouhé měsíce a ruší proto předobjednávky. 

Americká automobilka s velkou pompou koncem minulého měsíce odevzdala prvních 30 kusů zatím svého nejlevnějšího modelu. Ještě před startem sériové produkce se neustále chlubila obrovským množstvím předobjednávek. Situace ale teď již tak růžová není. Přibližně 63 000 předobjednávek bylo zrušeno. 

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Tesla chystá menší SUV. Model Y bude bratrem Modelu 3

Za vším podle všeho může být dlouhá čekací doba. Výrobce elektromobilů slibuje, že se bude postupně snižovat. Pokud si objednáte svůj Model 3 dnes, nedostanete jej dříve než za 12 až 18 měsíců. Šéf Tesly si ale z této situace velkou hlavu nedělá. 

"Tato rušení předobjednávek se uskutečnila během více než jednoho roku. Myslím, že tato čísla jsou bezvýznamná. S malým úsilím můžeme jednoduše zvýšit číslo rezervací Model 3 na něco mnohem vyššího, ale nemá to smysl. Je to jako kdybyste měli restauraci a nabízeli hamburgery, na které budou lidé čekat hodinu a půl. Opravdu tedy chcete povzbudit více lidí, aby si objednali více hamburgerů?," řekl Elon Musk.

Do konce roku plánuje Tesla každý týden vyrobit asi 5 000 kusů Modelu 3. Začátkem příštího roku se má toto číslo zvýšit na 10 000 vozů týdně. 

Více fotografií v naší galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

14.  12.  2019 | Petr Schnagl | 32 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků