Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Že budou auta bezpečně a spolehlivě jezdit úplně sama? Ne tak docela, výrobci totiž ukázali statistiky z testování.
Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Zákony amerického státu Kalifornie vyžadují po společnostech provozujících testovací flotily autonomních vozů, aby hlásily každou nehodu nebo třeba jen odpojení systému, kdy musel řidič převzít řízení. Aktuální statistika se zaměřila právě na selhání autonomního řízení, kdy musel řidič zakročit.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V současnosti smí na kalifornských silnicích provozovat svá testovací autonomní auta jedenáct společností, z nich sedm muselo předložit svá data k prvnímu lednu 2016. Výsledky jsou docela zajímavé. Dohromady bylo zaznamenáno 2894 situací, kdy se autopilot odpojil a řidič musel zasáhnout.

Například Google, který provozuje největší flotilu 53 autonomních vozů, zaznamenal od září 2014 do listopadu 2015 celkem 272 případů, kdy nějaká část autonomního systému selhala. Ve stejném období pak musel v 69 případech řidič zasáhnout, aby odvrátil pravděpodobnou nehodu. Zajímavé, když chce Google v autech úplně zrušit pedály a volant...

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Ve skutečnosti má ale Google největší úspěšnost na počet aut a ujetou vzdálenost. Některé společnosti jsou na tom výrazně hůř. Chlubit se nebude Mercedes-Benz, který se svým párem autonomních vozů zaznamenal 1051 selhání systému. V jeho případě to je výpadek zhruba každých 3,4 km jízdy.

Volkswagen má na kontě 260 případů, kdy se systém autonomního řízení odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádí, že neměla žádnou situaci odpojení systému, ale neuvádí počet ujetých kilometrů. Dodavatelé automobilových součástek také testují své systémy. Bosch přiznal 625 případů odpojení samočinného řízení, ale vzhledem k ujetým kilometrům je na tom vůbec nejhůř. Deplhi má na svém kontě 511 případů odpojení.

Průběžná data z testování na kalifornských silnicích
  ujetá vzdálenost počet zásahů četnost zásahů
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Micra 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 504 km
Cena: 137 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků