Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Že budou auta bezpečně a spolehlivě jezdit úplně sama? Ne tak docela, výrobci totiž ukázali statistiky z testování.
Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Zákony amerického státu Kalifornie vyžadují po společnostech provozujících testovací flotily autonomních vozů, aby hlásily každou nehodu nebo třeba jen odpojení systému, kdy musel řidič převzít řízení. Aktuální statistika se zaměřila právě na selhání autonomního řízení, kdy musel řidič zakročit.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V současnosti smí na kalifornských silnicích provozovat svá testovací autonomní auta jedenáct společností, z nich sedm muselo předložit svá data k prvnímu lednu 2016. Výsledky jsou docela zajímavé. Dohromady bylo zaznamenáno 2894 situací, kdy se autopilot odpojil a řidič musel zasáhnout.

Například Google, který provozuje největší flotilu 53 autonomních vozů, zaznamenal od září 2014 do listopadu 2015 celkem 272 případů, kdy nějaká část autonomního systému selhala. Ve stejném období pak musel v 69 případech řidič zasáhnout, aby odvrátil pravděpodobnou nehodu. Zajímavé, když chce Google v autech úplně zrušit pedály a volant...

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Ve skutečnosti má ale Google největší úspěšnost na počet aut a ujetou vzdálenost. Některé společnosti jsou na tom výrazně hůř. Chlubit se nebude Mercedes-Benz, který se svým párem autonomních vozů zaznamenal 1051 selhání systému. V jeho případě to je výpadek zhruba každých 3,4 km jízdy.

Volkswagen má na kontě 260 případů, kdy se systém autonomního řízení odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádí, že neměla žádnou situaci odpojení systému, ale neuvádí počet ujetých kilometrů. Dodavatelé automobilových součástek také testují své systémy. Bosch přiznal 625 případů odpojení samočinného řízení, ale vzhledem k ujetým kilometrům je na tom vůbec nejhůř. Deplhi má na svém kontě 511 případů odpojení.

Průběžná data z testování na kalifornských silnicích
  ujetá vzdálenost počet zásahů četnost zásahů
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků