Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Že budou auta bezpečně a spolehlivě jezdit úplně sama? Ne tak docela, výrobci totiž ukázali statistiky z testování.
Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Zákony amerického státu Kalifornie vyžadují po společnostech provozujících testovací flotily autonomních vozů, aby hlásily každou nehodu nebo třeba jen odpojení systému, kdy musel řidič převzít řízení. Aktuální statistika se zaměřila právě na selhání autonomního řízení, kdy musel řidič zakročit.

Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

V současnosti smí na kalifornských silnicích provozovat svá testovací autonomní auta jedenáct společností, z nich sedm muselo předložit svá data k prvnímu lednu 2016. Výsledky jsou docela zajímavé. Dohromady bylo zaznamenáno 2894 situací, kdy se autopilot odpojil a řidič musel zasáhnout.

Například Google, který provozuje největší flotilu 53 autonomních vozů, zaznamenal od září 2014 do listopadu 2015 celkem 272 případů, kdy nějaká část autonomního systému selhala. Ve stejném období pak musel v 69 případech řidič zasáhnout, aby odvrátil pravděpodobnou nehodu. Zajímavé, když chce Google v autech úplně zrušit pedály a volant...

Zajímavosti | Elektromobily | Život řidiče | Bezpečnost

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Ve skutečnosti má ale Google největší úspěšnost na počet aut a ujetou vzdálenost. Některé společnosti jsou na tom výrazně hůř. Chlubit se nebude Mercedes-Benz, který se svým párem autonomních vozů zaznamenal 1051 selhání systému. V jeho případě to je výpadek zhruba každých 3,4 km jízdy.

Volkswagen má na kontě 260 případů, kdy se systém autonomního řízení odpojil, a Nissan 106. Tesla uvádí, že neměla žádnou situaci odpojení systému, ale neuvádí počet ujetých kilometrů. Dodavatelé automobilových součástek také testují své systémy. Bosch přiznal 625 případů odpojení samočinného řízení, ale vzhledem k ujetým kilometrům je na tom vůbec nejhůř. Deplhi má na svém kontě 511 případů odpojení.

Průběžná data z testování na kalifornských silnicích
  ujetá vzdálenost počet zásahů četnost zásahů
Bosch 1505,5 km 625 2,4 km
Delphi 26 825,8 km 511 52,5 km
Google 683 173 km 272 2511,7 km
Nissan 2391,5 km 106 22,6 km
Mercedes-Benz 3605 km 1051 3,4 km
Tesla - 0 -
Volkswagen 24 061 km 260 92,5 km
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků