Tip AutoRevue: vydejte se na Chodov za legendárním Mercedesem

Před tím autem se rozbuší srdce i naprostému motoristickému ignorantovi. Má ohnivě rudý lak a impozantní pneumatiky. Pod kapotou bije výkonný osmiválcový motor. A jak bije! Když ho pro nás představitelé showroomu nastartovali, málem jsme nadskočili…

To je Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG. Tedy abychom byli úplně přesní, na pražský Chodov do showroomu Mercedesu dorazila jeho věrná replika. Bude zde k vidění do 30. října. Upozorňuje na to, že značka AMG slaví 45 let.

Tenhle závodní sedan se proslavil před 41 lety ve vytrvalostním závodě 24 h Spa-Francorchamps před 41 lety. Jezdci Hans Heyer a Clemens Schickentanz s ním nastoupili do vytrvalostního závodu v belgických Ardenách. Proti němu stály vozy Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Ford a Opel.

A stal se zázrak: hned při svém prvním startu protnul 300 SEL 6.8 AMG cílovou čáru jako druhý a zvítězil ve své třídě. Tím se stala společnost z Affalterbachu, založená v roce 1967, přes noc světoznámou.

Zrodila se legenda AMG na závodní dráze.

Jako technický základ pro rychlý závodní vůz AMG posloužil typ Mercedes-Benz 300 SEL 6.3. Ten byl ve své době nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem. Stuttgartská luxusní limuzína byla se svým motorem V8, který ze zdvihového objemu 6,3 litru mobilizoval nejvyšší výkon 184 kW/250 k a maximální točivý moment 500 N.m, neskutečně rychlá.

Společnost AMG zvýšila výkon velkého osmiválce v závodním provedení četnými opatřeními, jako například zvýšením zdvihového objemu na 6,8 litru, „ostřejšími“ vačkami, většími sacími ventily, upravenými ventilovými vahadly a písty, na vynikajících 315 kW/428 k; točivý moment vzrostl na 608 N.m.

Na závodní dráze tak bylo možné dosáhnout nejvyšší rychlosti 265 km/h, sériově vyráběný sedan „uměl“ 221 km/h.

Další úspěchy však zůstaly neobyčejnému automobilu upřeny. Důvod spočíval ve změně předpisů, která od roku 1972 zavedla v mistrovství Evropy cestovních vozů limit pro maximální zdvihový objem 5,0 litru – to bylo příliš málo pro velkoobjemový motor AMG V8 s atmosférickým plněním.

Více o vozech značky AMG v sobotu...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 2 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků