Tip AutoRevue: navštivte zrekonstruované muzeum automobilky Škoda

Dnes bylo znovu otevřeno muzeum mladoboleslavské automobilky. Zatím jen pro novináře. Oficiální zahájení proběhne 27. listopadu. Co vás v něm čeká? 46 vozů, stovky exponátů, filmy a dokumenty na více než 1800 metrech čtverečních v historických výrobních halách.
Tip AutoRevue: navštivte zrekonstruované muzeum automobilky Škoda

Muzeum je na třídě Václava Klementa v Mladé Boleslavi. Bylo otevřeno po více než devítiměsíční kompletní přestavbě a představuje v kostce 117tiletou historii automobilky Škoda Auto.

Expozice je rozdělena do tří tematických oblastí – ty jsou nazvány Evoluce‚ Tradice a Preciznost. Jako červená nit se expozicí vine umně namíchaná směs automobilů a příběhů, inscenována je multimediálně a interaktivně.

 

„Škoda je jednou z automobilek s nejdelší tradicí na světě. Celý podnik je hrdý na svou historii,“ řekl u příležitosti otevření muzea šéf společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

 

Sekce Evoluce nabízí cestu pohnutou historií značky Škoda. Odpovídá na mnoho otázek - Které vozy byly pro značku nejdůležitější? Kdo byli zakladatelé? Kterými technickými vymoženostmi se podnik vyznačuje?

Ukazuje 14 milníků značky: od prvního jízdního kola L&K až po moderní designovou studii VisionD. Největší atrakcí této sekce je takzvaný „autoregál“. Představuje 20 skvostů značky: hasičské vozy, závodní automobily, úspěšné typy. Vše doplňuje „galerie techniky“ s mnoha exponáty, obrázky a dokumenty.

V sekci Tradice se návštěvník dozví na příkladu jednotlivých vozidel z různých epoch, jak se utvářely hodnoty značky. 

Třetí část nazvaná Preciznost nabízí obsáhlé informace o výrobě a také o restaurování vozů mladoboleslavské automobilky.

Nezůstal kámen na kameni

Nové muzeum značky Škoda se nachází v budově, která je součástí více než stoletého továrního komplexu. Ten vznikl v letech 1898 až 1912. Třípatrová průmyslová budova z počátku dvacátého století se vyznačuje věcnou, jasnou architekturou. V roce 1995 se sem poprvé nastěhovalo muzeum značky.

Při současné přestavbě, která trvala déle než devět měsíců, byl téměř celý interiér muzea vybourán a nově uspořádán. Přestavbou vznikla světlá, svěží a veskrze moderní architektura, citlivě začleněná do historické budovy.

„Právě díky této směsi historických budov a nejmodernější architektury je nové muzeum tak zajímavé a tak jedinečné,“ zdůraznil profesor Hundt, kreativní ředitel studia jangled nerves ze Stuttgart, který za přestavbu muzea odpovídal.

Důkladného omlazení se dočkal také exteriér budovy. Už na první pohled se muzeum prezentuje jako jasné, otevřené a zve ke vstupu. Po stavební stránce se budova zvenku neměnila, byla však nově omítnuta a je nyní světlejší a příjemnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
„Zde bije srdce značky,“ řekl Winfried Vahland, šéf mladoboleslavské automobilky.  

Foto: Škoda Auto 
 


 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků