Ticho kolem dostavby dálnice D11 u Hradce Králové

Dálniční úsek mezi Prahou a Hradcem Králové zůstává dál předčasně utnutý. Stále není jasné, kdy se motoristé dočkají přímého spojení, navíc bylo na celý případ uvaleno informační embargo. Parcely na úseku, kudy by měla dostavba dálnice pokračovat, patří farmářce Ludmile Havránkové z Plačic u Hradce Králové. Podle loni parafovaných dohod měla vyměnit své tři hektary za jiné stejně velké pozemky státu, ale to se ještě nestalo.

Stát měl statkářce navíc doplatit zhruba dvacetimilionový rozdíl v tržní ceně pozemků a dát jí do pronájmu dalších 130 hektarů půdy. K uzavření smluv ale nedošlo, protože loni v červnu Havránková onemocněla a nemohla se dostavit k podpisu. Přitom česká vláda již před tím rozhodla o vyvlastnění pozemků. Výnos ovšem později změnila, neboť Havránková spolu se svou sestrou Jaroslavou Štrosovou, která je spolumajitelkou jedné parcely, byly ochotné jednat.

Od loňského června se ale nic konkrétního neděje. Podle pozdějšího vyjádření právního zástupce Havránkové Pavla Černohouse jí zdravotní stav nedovoloval určit nový termín, kdy by mohla podepsat smlouvu o sporných pozemcích. Ministr dopravy Vít Bárta sice na konci léta prohlašoval, že jednání s farmářkou chápe jako osobní úkol a do komunikace chce zavést nové prvky, jenže za neskutečných sedmnáct let ztroskotala při vyjednávání s hospodařící statkářkou řada jeho předchůdců.

„Stále trvá informační embargo na tento případ. Nechceme v žádném případě ohrozit křehkou důvěru paní farmářky Havránkové a plníme tak stoprocentní slib, který jsme jí v tomto dali. Jednání stále pokračují. Do jejich skončení nebudeme jejich průběh jakkoliv komentovat,“ sdělil AutoRevue.cz tiskový mluvčí ministerstva Jakub Ptačinský.

Klepněte pro větší obrázek 
Kompletní dostavbu dálnice D 11 až do Hradce Králové blokuji nevykoupené pozemky
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků