Thunder Power je Tesla Model S z Tchaj-wanu. Ujede až 650 km na nabití

Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power

Na autosalonu ve Frankfurtu se vystavuje i zajímavý koncept elektrického sportovního sedanu z Tchaj-wanu. Jmenuje se Thunder Power a nijak se netají tím, že naznačuje konkurenci pro celou modelovou řadu automobilky Tesla. Na stejné bázi má totiž vzniknout i SUV, crossover a menší kompaktní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojezd 650 km. Výkon nejsilnějšího provedení je přitom 320 kW, tedy stejný jako v novém BMW M3/M4

Design konceptu Thunder Power navrhlo designérské studio Zagato a s vývojem pomáhá třeba Peter Tutzer, který působil u Lotusu a Bugatti, nebo Franz Schulte, který třicet let pracoval pro Ford.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

V platformě vlastní konstrukce je kompaktní akumulátor s kapacitou těžko uvěřitelných 125 kWh. I přesto má koncept hmotnost pod 2000 kg. Pro srovnání, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorem váží přes 2175 kg. Cena za tchaj-wanský elektromobil s délkou skoro pět metrů je po přepočtu 1,5 milionu korun bez daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu Thunder Power navrhlo studio Zagato. Na stejné platformě má vzniknout i SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, které může nabídnout dvě výkonové verze. Jedna má výkon 230 kW (312 k), točivý moment 320 Nm, na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a rozjede se na 210 km/h. Druhá má výkon 320 kW (435 k), točivý moment 560 Nm, stovku zvládne pod pět sekund a umí 250 km/h. Obě verze mají přitom slibovaný dojezd 650 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power
Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

včera | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků