Thunder Power je Tesla Model S z Tchaj-wanu. Ujede až 650 km na nabití

Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power

Na autosalonu ve Frankfurtu se vystavuje i zajímavý koncept elektrického sportovního sedanu z Tchaj-wanu. Jmenuje se Thunder Power a nijak se netají tím, že naznačuje konkurenci pro celou modelovou řadu automobilky Tesla. Na stejné bázi má totiž vzniknout i SUV, crossover a menší kompaktní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojezd 650 km. Výkon nejsilnějšího provedení je přitom 320 kW, tedy stejný jako v novém BMW M3/M4

Design konceptu Thunder Power navrhlo designérské studio Zagato a s vývojem pomáhá třeba Peter Tutzer, který působil u Lotusu a Bugatti, nebo Franz Schulte, který třicet let pracoval pro Ford.

Testy | Elektromobily | Luxusní auta | Tesla

Test Tesla Model S: Úplně jiná

V platformě vlastní konstrukce je kompaktní akumulátor s kapacitou těžko uvěřitelných 125 kWh. I přesto má koncept hmotnost pod 2000 kg. Pro srovnání, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorem váží přes 2175 kg. Cena za tchaj-wanský elektromobil s délkou skoro pět metrů je po přepočtu 1,5 milionu korun bez daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu Thunder Power navrhlo studio Zagato. Na stejné platformě má vzniknout i SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, které může nabídnout dvě výkonové verze. Jedna má výkon 230 kW (312 k), točivý moment 320 Nm, na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a rozjede se na 210 km/h. Druhá má výkon 320 kW (435 k), točivý moment 560 Nm, stovku zvládne pod pět sekund a umí 250 km/h. Obě verze mají přitom slibovaný dojezd 650 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků