Thunder Power je Tesla Model S z Tchaj-wanu. Ujede až 650 km na nabití

Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power

Na autosalonu ve Frankfurtu se vystavuje i zajímavý koncept elektrického sportovního sedanu z Tchaj-wanu. Jmenuje se Thunder Power a nijak se netají tím, že naznačuje konkurenci pro celou modelovou řadu automobilky Tesla. Na stejné bázi má totiž vzniknout i SUV, crossover a menší kompaktní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojezd 650 km. Výkon nejsilnějšího provedení je přitom 320 kW, tedy stejný jako v novém BMW M3/M4

Design konceptu Thunder Power navrhlo designérské studio Zagato a s vývojem pomáhá třeba Peter Tutzer, který působil u Lotusu a Bugatti, nebo Franz Schulte, který třicet let pracoval pro Ford.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

V platformě vlastní konstrukce je kompaktní akumulátor s kapacitou těžko uvěřitelných 125 kWh. I přesto má koncept hmotnost pod 2000 kg. Pro srovnání, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorem váží přes 2175 kg. Cena za tchaj-wanský elektromobil s délkou skoro pět metrů je po přepočtu 1,5 milionu korun bez daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu Thunder Power navrhlo studio Zagato. Na stejné platformě má vzniknout i SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, které může nabídnout dvě výkonové verze. Jedna má výkon 230 kW (312 k), točivý moment 320 Nm, na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a rozjede se na 210 km/h. Druhá má výkon 320 kW (435 k), točivý moment 560 Nm, stovku zvládne pod pět sekund a umí 250 km/h. Obě verze mají přitom slibovaný dojezd 650 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků