Thunder Power je Tesla Model S z Tchaj-wanu. Ujede až 650 km na nabití

Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power

Na autosalonu ve Frankfurtu se vystavuje i zajímavý koncept elektrického sportovního sedanu z Tchaj-wanu. Jmenuje se Thunder Power a nijak se netají tím, že naznačuje konkurenci pro celou modelovou řadu automobilky Tesla. Na stejné bázi má totiž vzniknout i SUV, crossover a menší kompaktní model.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Thunder Power má akumulátor s kapacitou 125 kWh a dojezd 650 km. Výkon nejsilnějšího provedení je přitom 320 kW, tedy stejný jako v novém BMW M3/M4

Design konceptu Thunder Power navrhlo designérské studio Zagato a s vývojem pomáhá třeba Peter Tutzer, který působil u Lotusu a Bugatti, nebo Franz Schulte, který třicet let pracoval pro Ford.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

V platformě vlastní konstrukce je kompaktní akumulátor s kapacitou těžko uvěřitelných 125 kWh. I přesto má koncept hmotnost pod 2000 kg. Pro srovnání, Tesla Model S s 85 kWh akumulátorem váží přes 2175 kg. Cena za tchaj-wanský elektromobil s délkou skoro pět metrů je po přepočtu 1,5 milionu korun bez daně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design konceptu Thunder Power navrhlo studio Zagato. Na stejné platformě má vzniknout i SUV, crossover a menší model

Koncept Thunder Power naznačuje sériové auto, které může nabídnout dvě výkonové verze. Jedna má výkon 230 kW (312 k), točivý moment 320 Nm, na 100 km/h zrychlí za méně než šest sekund a rozjede se na 210 km/h. Druhá má výkon 320 kW (435 k), točivý moment 560 Nm, stovku zvládne pod pět sekund a umí 250 km/h. Obě verze mají přitom slibovaný dojezd 650 km.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Thunder Power
  2. Fotogalerie: Thunder Power
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků