Škoda nezamíří proti Dacii. Podle nového šéfa jsou rivaly stále tytéž automobilky

Nový šéf Škody opět ujišťuje, že na úroveň rumunské Dacie se česká značka v budoucnu nesníží. Konkurenci totiž vidí jinde.

Není tomu dlouho, co se odborový předák Škody Auto Jaroslav Povšík znova ostře pustil do údajných plánů vedení automobilky. Přesunutí výroby Superbu a dalších modelů do zahraničí nebo přesun Škody na úroveň low-costové Dacie – tyto hrozby mají české značce údajně hrozit. Vlnu kritiky však nyní hasí sám Thomas Schäfer, nový předseda představenstva automobilky.

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Nový šéf Škody se totiž setkal s podnikovou radou a jeho plány a pohled na budoucnost automobilky přímo cituje poslední vydání Škodováckého odboráře. „Práci svých předchůdců nezavrhnu. Mým cílem je pokračovat v úspěšném kurzu značky Škoda i v příštích letech. Jsem si vědom, jaká očekávání a obavy jsou spojené s mou osobou,“ uvedl Schäfer.

Nástupce možná až příliš úspěšného Bernharda Maiera, v červenci náhle odchozího šéfa Škody, sice zmínil, že modely značky musí zůstat dostupné pro většinové zákazníky, obávaný scénář přesunu na úroveň Dacie však vlastními slovy odmítá. „Hyundai, Kia, Ford, Opel a Francouzi jsou naši klíčoví konkurenti, tam zaútočíme,“ řekl odborářům Schäfer. Jinými slovy to znamená, že bude Škoda konkurovat stále těm stejným značkám jako doposud.

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Přestože se podle odborářů stále vede kritická diskuze o rozložení nabídky a výroby modelů, nový šéf Škody naznačil, že by bylo chybou závod v Kvasinách nevyužívat naplno. Nepochybně tak šlo o reakci na probírané přesunutí nové generace Superbu spolu s Passatem do závodu VW v Bratislavě. Konečné slovo, jak to s výrobou Superbu i dalších modelů v Kvasinách bude, ale od nikoho zatím nezaznělo.

Nakonec se Schäfer vyjádřil i na tolikrát zmiňovanou nevraživost samotného koncernu VW v ohledu konkurenceschopnosti Škody proti vozům Volkswagenu či Audi. „Jsme úspěšní, máme skvělé nápady a občas i lepší auta než v mateřském koncernu, to pak vede i k závisti. Doufám, že se mi podaří zprostředkovat vztahy pro klidnou práci. V mnoha ohledech a technických řešeních můžeme být vzorem pro ostatní značky,“ uvedl Schäfer.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků