Novým šéfem Škody je Thomas Schäfer. Pro šéfa odborů je to králík z klobouku

92 komentářů

pavel
14. srpna • 10:20

To budou stát škodovky za prd.

Polo
4. srpna • 7:30

Škodovka byla moc úspěšná. Prodávalo se to jako housky na krámě a tak se fašouni se svými přebujelými odbory rozhodli kopnout úspěšného direktora v řiť a střcit tam jiného, který z toho udělá něco mezi Dacií a Daewoo.

Allamarein
4. srpna • 8:10

Jasně, Němci nechali dojít Škodu do podoby úspěšné a dobře prodávané značky a najednou si uvědomili, že je to chyba, a tak ji zaříznou... Nebo za to první VW nemůže, zatímco to druhé udělat může?

Kuk Vykuk
8. srpna • 2:21

Přesně takhle zařízli 2. Superba protože 1. byl moc úspěšnej i když ho koncern zkryplil starou technikou jak jen moh. Tam fakt pravá ruka neví co dělá levá.

Kuk Vykuk
3. srpna • 21:21

"Prý kvůli tomu, že Škodě rostl obrat i marže a dotírala na Audi i Volkswagen.""Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu,"
Herbert Diess, šéf koncernu VW. Ty jsou fakt úplně vypatlaný a neviděj si do huby. Jak dotírala? Všichni jsou jedna firma a jsou na sebe žárliví jak slepice na smeťáku a ještě vo tom žvaněj veřejně do médií jak blbý závistivý blondýny. Místo toho věčnýho šňupání koksu ve zlatá klecy by se měli víc věnovat tomu co se ve firmě děje a ne že jim to docvakne až teprve tehdy když jsou zrovna náhodou střízlivý. Jsou na dobrý cestě skončit jako Kodak nebo Nokie:-DB-]

Allamarein
3. srpna • 21:55

Ber to jako politiku. V Německu se zjevně hraje o něco, do čeho my zatím nevidíme. Ale pak by to musel být sakra velký průser, pokud by se opravdu rozhodli obětovat velmi ziskovou značku.

Jyrka Syrka
3. srpna • 22:15

O tom žádná, že v tom je politika. Kdyby nic jiného tak politika zaměstnanosti. Němci prostě raději budou vidět propouštění ve škodovce než ve VW.
A že se na průseru ve výrobě Kovid-19 podepíše to je tutovka.

Allamarein
4. srpna • 8:09

Spíš bych to viděl tak, že teď se na Covid hodí cokoli, co někdo z manažerů podělal nebo zanedbal v minulosti. I když to s Covidem reálně nebude mít vůbec nic společného.

Aladin
3. srpna • 18:22

Jestli někdo přemýšlí, jak by se dalo ještě více šetřit, svezte se v Rapidech, nejlépe před faceliftem. Proti tomu bylo i citigo skoro prémiový vůz. Doufám, že se "porapidění" nedočká kompletně celá Škoda.

OTTO
3. srpna • 18:35

Jo, Rapida (navíc 1,6 TDI) jsem měl jednou jako náhradní auto, to bylo fakt hustý. Po přesednutí do Golfu TSI si člověk přidal jako v S-classe :-D.

petr r. (petrumr)
3. srpna • 17:27

Jaký měl služební auto v JARu? A co měli za auta doma?

Jan
3. srpna • 17:43

Měl Octavii, kradl s ní vodu z fabriky:
https://www.youtube.com/watch...
a paní měla Rapida , víš jak je v Africe voda drahá:
https://www.youtube.com/watch...

Tiskové odd. Škody auto
3. srpna • 18:18

Na Vašich videích se objevují další Simle Clever řešení , které do našich vozů průběžně doplňujeme. V době globálního oteplování, je životně důležité míti s sebou rezervu minimálně 20 litrů tekutin pro posádku vozu, což naše Simple Clever řešení s přehledem splňuje.

pavel
3. srpna • 19:41

Titanic je ve vodě už přes sto roků, voda konzervuje. Je potřeba to do dveří pravidelně dolívat.

T111
3. srpna • 18:01

Maj to ucpaný barvou, to věděl už Kroupa straší, jenže to by se ve museli ohnout. Hlavní viník byl myslím Famfula, toho bych propustil pro výstrahu ostatním a bude to v pořádku.

František
3. srpna • 17:35

Po fabrice v JAR jezdil v černém a hlavně neprůstřelném Audi a mimo Leopardem.

šofér
3. srpna • 15:46

Splní, nač byl najat , tečka!zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-auto-nedi-dostatecne-agresivni-proti-lidove-konkurenci/r~40c736acd56211eaa7deac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=38252&dop_req_id=GiRx02Ajmyb-202008031345&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

666
3. srpna • 15:45

""Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," řekl Diess. Škoda zřejmě bude muset přidat v segmentu cenově dostupných aut, což ale ještě neznamená, že zamíří například na úroveň Dacie. Více na: https://www.autorevue.cz/thomas-schafer-novy-sef-s... ... "Uff..máme to ofiko a ani to nebolelo. Vyvoněná Dacie....

L&K
3. srpna • 16:14

aneb hezky česky: prémiový lowcost :-D

Ralf
3. srpna • 15:09

Diess je idiot, Škoda má obrovskou marketingovou hodnotu, pokud se VW rozhodně jít směrem vytáhnout bezcenný Seat nahoru a utlumit 125 letou historii Škody je to hlupák.

T111
3. srpna • 15:29

Sebevětší mrdka ze západní Evropy má v očích západoevropana větší hodnotu než cokoliv sebeúžasnějšího z východu. Britové kvůli východoevropanům dokonce radši odešli z EU, jak moc je nesnášeli. To je prostě fakt. Takže tvoje rada zaříznout Seat a neutlumit Škodu je vážně úsměvná. Tradice Škody se počítá v nejlepším případě od roku 1991 (to co bylo předtím byl z pohledu západoevropana jen jakýsi boratovský bizár), kdežto Seat je tradiční západoevropská značka už od roku 1950.

Polo
4. srpna • 7:51

To není fakt, ale žvást, kterými tu krmily veřejnost eurohulibrcké sdělvací prostředky.

Pedro
4. srpna • 0:28

to T111: ty bereš nějaké drogy? Podobný vejšplecht nemající hlavu ani patu už jsem dlouho neslyšel. 😃😃😃

Hasič (ten původní)
3. srpna • 16:36

Kdyby měl Seat v očích západoevropanů takovou "supr cenu " o které mluvíš, zákazník by si za jeho produkty jistě rád připlatil a Seat by neměl problém generovat minimálně takové zisky jako Škoda. Uveď nám prosím Tě kde ty zisky jsou? Za posledních dvacet, třicet let je totiž Seat jen černá díra na peníze pro koncern VW, narozdíl od Škody.

Allamarein
3. srpna • 17:21

Když ještě vezmeš v úvahu, že polovinu modelů Seatu vyrábí někdo jiný, a oni na to jen plácnou svůj znáček, je to o dost horší. To by měla být naprosto dokonale zisková značka a ono nic...

Pedro
4. srpna • 0:26

Seat by mel logicky vyrábět levne sunky. Vznikl jako levna kopie Fiatu pro Španelsko a tato pozice by mu uz vzhledem ke slabsm prodejum slusela. Škodovka by mela v koncernu naopak zaujmout spicku, nejen proto, ze ma 125 letou historii, ale protoze dokazala, ze dela vozy, ktere lide chteji a kupuji A jeji image jde logicky rychle nahoru.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tekmot
4. srpna • 20:57

Škodovka (automobilka) má jen 95 letou historii! Před ní byla v Mladé Boleslavi úplně jiná značka Laurin&Klement, která neměla se Škodou žádnou souvislost. Těch 125 let je jen další škodovácká lež.

T111
4. srpna • 0:48

Ty bereš nějaké drogy? ;-)

Jan
3. srpna • 15:41

No pro mě je bizár, že za třicet roků se ještě Škoda nenaučila vyrobit auto, které by v sobě nedrželo míň jak třicet litrů vody. :-))

T111
3. srpna • 18:03

Kontrolní otázka: V případě bočního nárazu jsou dveře plné vody výhoda?

Eruda
3. srpna • 19:28

No právě že není, naopak. Voda na rozdíl od vzduchu není stlačitelná, takže se případný náraz přesune přímo do interiéru, kde někoho zabije. Ale to už nikdo ve škodovce nedomýšlí. ;-)

iPace
3. srpna • 15:04

Skodovka ma ale zasadni problem v tom, ze sve modely stavi na zakladech prave VW na ktery se nema "dostahovat" :-D a co si budeme namlouvat, Skodovka brzo bude mit problem i s tou levnou "Koreou", protoze ta levna Korea je levna jen cenove, ale z pohledu kvalit to jsou casto i dnes lepsi auta, jen se proste s danym modelem tolik neserou v tom birokratickem kolecku kde se to v koncernu VW vsechno extremne prodrazuje a kazde druhe oddeleni pro kdejakou blbustku ma manazera s platem kterej by zavidel i prezident Hyundai Motor Europe HQ :-D takze nejen ze maj drahou vyrobu, ale maj hlavne drahej management ktereho maj jen pro Evropu asi 50x vic nez kdejaka jina automobilka mimo VW pro celej svet, to je tak kdys vlastnik German chce mit na manazaerskych mistech same Nemce a nakonec jich v "male" Skodovce ma asi 50 :-D

Tekmot
3. srpna • 14:40

Osob­ně si mys­lím, že kon­cern Volkswagen v nej­bliž­ší pro něj mož­né do­bě za­me­zí Ško­dě vy­rá­bět nej­pro­dá­va­něj­ší nej­draž­ší mo­de­ly. Te­dy až bu­de mít při­pra­ve­né k vý­ro­bě ty k ob­ra­zu své­mu "oře­za­né" a lev­né mo­de­ly. Jen aby to s tím "oře­zá­vá­ním" ne­pře­hna­li. Aby kon­ku­ro­va­li lev­něj­ším a při­tom kva­lit­ním znač­kám, bu­dou muset vý­raz­ně sní­žit ná­kla­dy na vý­ro­bu, při za­cho­vá­ní kva­li­ty. No, bu­dou to mít s dneš­ní stá­le se zdo­ko­na­lu­jí­cí a čím dál kva­lit­něj­ší kon­ku­ren­cí hod­ně těž­ké. Holt, Die­sel­ga­te sto­jí ex­trém­ní pe­ní­ze, pro­to muse­jí dě­lat ta­ko­vé "po­pu­lár­ní" kro­ky. Jest­li chtě­jí ško­dov­kou kon­ku­ro­vat tře­ba Hy­un­dai, tak muse­jí na­bíd­nout ale­spoň stej­ný po­měr kva­li­ta/spo­leh­li­vost/vý­kon/vý­ba­va/ce­na a to je už dnes ne­spl­ni­tel­né, na­tož s "oře­zán­ka­mi". Tu­díž to vy­pa­dá, že pak mo­hou kon­ku­ro­vat le­da tak Da­cii.

Allamarein
3. srpna • 14:43

Dieselgate stojí extrémní peníze a proto koncern podřízne značku s vysokými maržemi, která by mu mohla pomoci ty peníze nahnat co nejdříve... Tak to fakt dává smysl.

Tekmot
3. srpna • 21:22

Zde se jedná o to, že Němci nedopustí, aby je východňáci (Češi) jakkoli školili a byli úspěšnější. Přes to vlak nejede i kdyby je to stálo majlant.
Na druhou stranu potřebují u Škody ještě větší marži, tzn. snížit náklady na minimum (mzdy atd., možná přesunutí výroby do levnějších zemí). Každopádně se budou muset v MB víc snažit - makat za míň peněz a být skromnější, jako Korejci. Bude to běh na dlouhé trati.

Allamarein
3. srpna • 21:52

Nerad to říkám, ale to co popisuješ je naprostá utopie.

Tekmot
4. srpna • 8:46

Jako že by škodováci víc makali za míň peněz, aby zachránili koncern, resp. sebe? V tom případě má Škoda smůlu a my všichni s ní.

Kuk Vykuk
3. srpna • 14:27

Novej šéf dojný krávy koncernu. Ten předešlej byl moc úspěšnej a to se neodpouští. :-D

jarecek
3. srpna • 14:10

"Nový šéf Škody bude mít podle všeho na starosti transformaci Škody ve značku, která bude co do objemu prodaných aut více agresivní v boji proti konkurenci z Koreje a Francie. Tak to alespoň vyplývá z vyjádření Herberta Diesse, šéfa koncernu VW. "Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," řekl Diess. Škoda zřejmě bude muset přidat v segmentu cenově dostupných aut, což ale ještě neznamená, že zamíří například na úroveň Dacie.".. aneb kouzlo nechteneho :))

Tekmot
3. srpna • 20:23

Takhle to dopadá, když škodovka patří pod nějakého majitele a ten o ní plně rozhoduje. Škodovka není svébytnou značkou jako je třeba Hyundai, který může vyrábět co uzná za vhodné a za kolik. Třeba luxusní limuzíny v F segmentu konkurující MB S Classe (Genesis G90).Diess prostě neskutečně kecá - "vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu"???
Samotný VW není v žádném případě prémiovou značkou.

Allamarein
4. srpna • 8:02

Když tedy není Škoda svébytnou značkou, jak se vůbec mohla vypracovat do téhle pozice, kde je dnes? Takže je to obrovská chyba mateřského VW, že jí vůbec dovolil tak vyrůst.

Hyundai YES!👍
5. srpna • 20:29

Škoda samozřejmě není svébytnou značkou, protože jí VW vlastní a plně ovládá. Mateřský VW Škodu toleroval do doby, než se mu začala nebezpečně přibližovat, konkurovat.
A to Němci nedovolí, protože:
1. Škoda je jimi a vlastně celým rozvinutým světem vnímána pořád jako podřadná Osteuropäer - východoevropská značka podobně jako Dacia, která by měla být tím pádem i obyčejná a laciná a to nejen cenou.
2. Němci tvrdě preferují a uznávají pouze a jen německé značky.

LADA
4. srpna • 12:36

ty to nikdy Allamareine nepochopís, ani se o to nesnaz.

Benzín
3. srpna • 19:27

Škoda DustriaQ s dravým 1l tubotříválcem a interiérem pod úrovní dachny za 260 kolíků? To bude brko, když litrovej Škvaroq teď začíná na 519 kolíkách. Kde na tom budou toho čtrvrt míče škrtat? Jak se Škodovkáři vysmívali Daciím. S tím 50% škrtem se nedostanou ani na tu úroveň Dacie. I tady už jim Rumuni ujíždí v možnosti montáže LPG. S tím že Rumuni dokážou za tu cenu postavit i funkční a úměrně k ceně i dobrý auto, dokonce i s funkčním motorem. Nedávno Duster Vaculík stráášně vychvaloval. To dachna nabízí i několik odlišných verzí karoserií. Třeba dost očesanou verzi WAN Dokkeru. Nevím u Shade o nějaké ultra levné, očesané WAN verzi Caddyny pro živnostníky. No když půjdu po "humanizované" verzi dodávek, tam vede opět Dokker. Tyhle krabicoidní auta-Renault,Peugeot, Dacia.. začínají vytlačovat i to mizivé procento MPV. A i tady nemá Škodovka čím zabodovat. Roomster II si taky inteligentně Němci ve zběsilém škrtání po dieselgate průseru zařízli, přece si nepolezou levnější Škodovkou do zelí. Bohužel Caddy začíná taky od půl míče a i tady teda nemají s čím cenově konkurovat. Dacia by mohla pro kompletní paletu, začít opět prodávat za 150-170k levnou verzi 2 místného pick up na převážení bordelu,písku.. a vytře tím koncernu s celou "levnou" Škodovkou prdel definitivně.

Tomáš Jedno
4. srpna • 15:28

s absencí krabicoidních aut naprostej souhlas.

Benzín
4. srpna • 17:09

Já zase na evropským trhu dost postrádám obyčený, blbý, levný pick-up 2-4 místný s cenou do 150-300k max. Na vození bordelu a stavebnin... Něco co by jsem se nebál omlátit a ušpinit. Jediný jsou v tomhle segmentu Hilux a Amarok, ale to je cena tak 0,5-1M. Trochu zbytečně drahý na bordel. Nebo recyklovat shnilý Škodovky z bazaru za 10k. Dacia slibovala 2 místný Duster pick up, ale furt nic. Nebo Renault by mohl plácnout na evropský trh ten jihoamerický Oroch. Co na to Shade werke?
Od ní vůbec postrádám jakoukoliv užitkovou verzi čehokoliv. Tam je na výběr buď combi, nebo sedan v různých velikostech. Jediné užitkové,malé,osobní auto koncern dělá Caddynu za 0,5M. Hrdě tomu říkají sice rodinné MPV, ale je to pořád jen oplastovaná užitková dodávka. Jestli mě paměť neplete, měla tipickou zadní nápravu z dodávky-listové pružiny na tuhé nápravě. Když to měla začít dělat v levnější verzi Škodovka jako Roomster II, tak to Němci zařízli. Vtip hlavně že Škodovku teď tlačí do levných vod, ale když něco měla začít vyrábět, tak to odpískali.

.
4. srpna • 6:08

A co mi ta super Dacia nebídne místo Octávky?

Benzín
4. srpna • 15:10

Jé jak jsem jen mohl zapomenout na modlu některých-Octávku. Octávka není auto, to je přímo diagnóza. Takže některým asi nic.3-[
Záleží proti které Dacii chcete tu Ofci stavět a s jakou výbavou? Duster je brán jako SUV. Tady asi nemá moc cenu srovnat combi Octávku proti SUV Duster, ale budiž. Nejlevnější social totálně očesaná verze Duster dle jejich ceníku 270k a nejvyšši výbava 370-450k dle motoru. A 4x4 cca 490k. Výbavu a design nerozebírám. Záleží na chuti každého soudruha. Hlavní věci zde najdeme, klima, navigace, radio, senzory, kamery, elektrika......Pomlčím o průchodnosti lehkým terénem. Proti Octávce u dachny asi spíše stoji Logan MCV (?) Srandero by mohlo odpovídat tak Fóbii. Rozptyl u Loganu od 200k do 370k. Výbavě té litrové 80kw Octavii (cena 490k) by výbavou asi zhruba odpovidala tak verze Artica+nějaký příplatek (54kw 1l benzín za 250k/nafta 70kw za 320k) nebo Stepway. Ale tady už u této výbavy jedou jen v naftě za 350k.
Jestli chtějí Škodovku sešktat na uroveň těch levných Dacií, musi sebrat někde minimálně nějakých 150-200k. Kde to na to plastovým tvrdým autě vemou?? Leda tak ve výbavě. A to jsem se nedíval do "Asie" na ceníky dua KIA/Hyunday.

.
4. srpna • 15:47

Nač tolik vět na jednoduchou otázku? Stačilo napsat "Nic".

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Benzín
4. srpna • 16:08

Nebo taky dost?! Min. 100-200k za užitkově dost podobobný očesaný auto. Obojí se prezentuje jako cenově dostupné "od". Záleží na preferencích. Jestli berete auto prodlužovák vohonu, nebo spotřebák na přepravu z bodu A do B. To si musí přebrat každý sám se sebou.
PS: jen vypisuji možné škrty, co asi čekají i koncernový produkt zn. Škoda, pokud chtějí cenu srazit zpět někam mezi levné vozy.

Kundaj & Hovnaj
3. srpna • 15:02

tagže zamýří teda potúroveň Dáčie? Fspomýnáte naTATUNano? Asy ňecotakovího tobude!

qwertz
3. srpna • 14:06

Dává to smysl. Jako spokojený řidič O3FL už jsem začínal přemýšlet, že příští rodinné kombi snad bude z Nošovic. Škodovka cenama Octavek a Karoqů okolo 800.000tis už je úplně mimo běžné rodinné rozpočty, k tomu idiotská ergonomie typu žádná tlačítka a vše na dotykovém displayi. Pro VW nedává smysl prodávat bambilion variant Golfa.Za pár let by tuhle Simply clever třídu aut za rozumné peníze zcela opanovali korejci s Hyundai a Kia, kteří už teď notně ukrajují z prodejů fyzickým osobám.

šofér
3. srpna • 23:38

Aby se to nepletlo, jsou to jen mé soukromé nákupy
1997- Octavia 1 1,9TDi 66 kW, Ambiente 411000.-
2001- Octavia 1 FL 1,9TDi 81kW Comfort ( za příplatek xenony ESP) 486 000,-
2004 Octavia II Combi 4x4 1,9 TDi 77KW (příplatek xenony, tažné ESP už standart) 551
000,-
2007 VW Passat combi 4x4 2,0TDi 103kW Higline 879 000,-
pak Subo a zase
2018 Š Octavia combi 2,0 TDi 110kW , cena 867 000,-
.... ty auta jsem všechny kupoval sám, nové, dá se říct +- stejná výbava, jen po přestěhování do hor 4x4. je krásné vidět, jak škodovky zdražily, věřím, že to bylo na úkor vyšších marží. pokud to nyní budou ojebávat, tak se dostanou možná zase na 400 tis základ.

.
4. srpna • 12:22

V 97. jsem taky kupoval, GLX benzín za 400 a něco. Ambiente se to ještě nejmenovalo. Ovšem kdyby v tom byla současná základní výbava, 600 by možná odpovídalo. A platy byly poloviční.

Jan
3. srpna • 13:54

Tak to bude ošemetný úkol. Jak moc ojebat oktávku, aby byla o čtvrtinu levnější než Golf. Přičemž aby si německý zákazník řekl, že tak ojebané auto nechce, že si připlatí za Golf.
A český zákazník aby si řekl, že to je ještě ojebané málo. :-D

L&K
3. srpna • 14:23

Jako, jo! :-D Akorát teda Škoda prodá na českém trhu asi 5% své produkce, takže o správném mixu míry ojebání a snížení ceny bude muset přesvědčit hlavně na jiných trzích...

L&K
3. srpna • 13:48

"Řidič za jízdy nesmí ovládat dotykový displej, rozhodl soud v Německu". To by mě zajímalo, jak si s tím všichni poradí...

Allamarein
3. srpna • 13:56

Škoda, že ta mediální "citace" je zase zoufale nepřesná a lživá. "je možné dotykovou obrazovku nastavovat jen tehdy, když to řidičovu pozornost neodvede od řízení automobilu" je správný výklad. Akorát nechápu, jak s tím soud obstojí, když auto prošlo homologací dle platných právních předpisů a ten soudní výklad o elektronickém zařízení je dost mimo.

Joe Doe
3. srpna • 16:39

Riadenie automobilu je komplexna cinnost a niekedy je jej sucastou o ovladanie pomocou dotykoveho displaya ;)

Vlk z Vlkohradu
3. srpna • 14:06

To znamená, že pokud nastavuješ a nebouráš, vše je ok. Pokud nastavuješ a bouráš, odvedlo to tvoji pozornost a pokuta jde za tebou. Jednoduché. :-)

Allamarein
3. srpna • 14:44

To se ale dá vztáhnout obecně na jakékoli chování ve vozidle.

Vlk z Vlkohradu
3. srpna • 14:50

Samozřejmě že dá, netvrdím že ne.
I na ladění rádia s analogovými tlačítky. Když po bouračce policii řekneš, žes ladil rádio, je z toho nevěnování se řízení.

L&K
3. srpna • 14:01

"je možné dotykovou obrazovku nastavovat jen tehdy, když to řidičovu pozornost neodvede od řízení automobilu" To znamená jenom, když auto stojí (a pro jistotu s vypnutým motorem, přece jenom jeden nikdy neví :-D)

Dr.Iver
3. srpna • 13:34

Tak pojďme na to. Co si o tom všem myslí Povšík nikoho ve Vlčím doupěti nezajímá. Za b) Schaefer je snaživý klučina z periferie a bude si chtít vydobýt ostruhy čili udělá přesně to, proč ho do MB poslali. To je přistřihnout škodovce perka. Svým způsobem se tak opakuje situace z doby, kdy do MB poslali Vahlanda. Ten měl ten samý úkol a chopil se ho rázně – na vývoji trojkové Octavii se šidilo až se hory zelenaly – vzpomínáte na ty papundeklový dveře, torzku vzadu, ošizenou protihlukovou izolaci, problémy s infotainmentem atd atd atd… A zeptejte se boleslaváků co to bylo HPO – propouštění, rušení celých oddělení, odebírání benefitů atd. Vahlandovi zlomilo vaz jednak to, že ten jeho plán, že škodovka bude v roce 2018 prodávat celosvětově 1,5 mil aut byl fiasko a jednak to, že byl Winterkornův kůň a když se provalil Dieselgate, dostal polibek smrti – nabídli mu řídit VW America – a on si správně vyhodnotil, že je čas zmizet z koncernu… Schaefer je pro koncern dobrá zpráva, pro škodováky a škodovkáře špatná a nám ostatním je to u prd*le…

Pepa
3. srpna • 19:02

U prdele? Urcite ano s ohledem na to, ze Skodovkou nejezdim. Ale s ohledem na to, kolik lidi je primo i neprimo v automotive jdoucim do kytek zamestnano, to uz takova prdel byt nemusi...

Josef
3. srpna • 15:51

Amen. (jednoznačný souhlas)

Josef
3. srpna • 16:08

Ještě to doplním výsledky prodeje Škoda auto za minulý rok, kdy prodeje poklesl o 0.9 procenta zatímco u ostatních automobilek koncernu prodej rostly. Vzhledem k tomu, kolik Škoda Auto uvedla v posledních letech na trh novinek, dalo by se předpokládat, že se jich podaří i více prodat. Více zákazníků podle výsledků prodeje Škoda zkrátka nezískala... O "úsporách" v rámci Škody je to vidět i na řadě výrobků... Ale "výkonnost" a "ekonomickou efektivitu" má Škoda výbornou... (a po změně vedení bude jistě ještě lepší....)
----------------------
Ten článek:
Koncern Volkswagen čtvrtý rok v řadě prodal více než 10 mil. vozů, resp. loni se již výrazně přiblížil další milionové hranici. Za rok 2019 totiž prodal rekordních celkem 10 974 600 automobilů, meziročně o 1,3 % více. Domácí ŠKODA se však loni stala jakousi černou ovcí. Společně s koncernovou divizí Volkswagen komerční vozy, jako jediné značky zaznamenaly meziroční pokles prodejů. ŠKODA nicméně stále zůstala třetí nejprodávanější značkou skupiny.
Ke zmiňovanému rekordu koncernu výrazně napomohl prodejní úspěch v posledních měsících roku. V prosinci si dokonce našlo majitele již přes 1 mil. vozů koncernu.
Prodeje osobních vozů VW jsou nadále základním kamenem celé skupiny. Loni tvořily podíl přes 57 %, když se jich prodalo téměř 6,28 mil. (meziročně o 0,5 % více). Následuje Audi, když si majitele našlo přes 1,84 mil. vozů (+1,8 %). Bronz si udržela v koncernu zmiňovaná ŠKODA s 1,24 mil. vozy (-0,9 %). Stejně jako již v roce 2018 největší procentuální meziroční navýšení prodejů docílil loni „bramborový“ SEAT, který prodal 574 tisíc vozů (+10,9 %). Výrazný nárůst 9,6 % vykázal také výrobce sportovních vozů Porsche, když zákazníka si loni našlo rekordních téměř 281 tisíc vozů. Jistě i v návaznosti na přetrvávající ekonomický růst zájem o vozy Porsche neutuchal nejen v Číně (+8 %), ale ještě výrazněji se zvýšil v Evropě (+15 %), resp. v samotném domovském Německu (+15 %).
https://www.kurzy.cz/zpravy/526831-koncern-vw-... ... ...

Josef
3. srpna • 16:26

A hodnocení objemu prodaných aut:
Ředitel Volkswagenu Herbert Diess v sobotním vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. Automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/skoda-auto... ...

Josef
3. srpna • 17:00

Ten ext jsem nenapsal já, ale převzal z webu a přesto mám 7 minusů....:-))
Je vidět, že "škodomilci" prožívají těžké chvíle, protože tuší, že špičkové drahé modely Škody se stanou minulostí. Nicméně já to nepovažuji za neštěstí, protože si nedovedu představit, abych za škodovku zaplatil milion. Myslím si, že změny ve Škodě nakonec "škodomilci" ocení, protože se budou moci opět koupit "Octavii" za 400 tisíc (když se jim to dobře podá Simply Clever, tak pod tou "Octavií" se spokojí s čímkoliv :-))
Bez obledu na změny ve Škodě si "domácí" Hyundai pojede svým tempem a stylem, do kterého mu nebude nikdo "kecat" a bude si získávat postupně další své zákazníky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hasič (ten původní)
3. srpna • 19:00

Josefe jsi si opravdu jistý, že si při současných deficitech, množství tištěných peněz a kreativitě politiků při tvorbě poplatků, daňí , či naprostých nesmyslů za tři, čtyři roky nějaké auto za 400.000,- koupíš?

Josef
3. srpna • 20:00

Naděje umírá poslední, Hasiči... Kdo ví, co bude za pár let. Ale za těch 400 tisíc by snad nějaké "holátko" mělo být možné koupit (Dacia,....)

petr r. (petrumr)
3. srpna • 19:41

šak nepůjde od nuly a nepůjde ke koncernu, jsou tady jiné automobilky co veřejně neříkají, že naše auta nejsou pro chudý.

Karel
3. srpna • 12:52

Dvě třetiny dílů má koncern shodné, tam neojebeš na ceně nic. Takže pro snížení ceny zbývá narvat do auta jen ta nejlevnější nejjednodušší řešení, omrdat ještě víc karoserii a interiér a veškerou kvalitu. Kam až chce omrdat dnes již bídnou kvalitu, to netuším.
Ještě zbývá cena práce. Tak dělal s negrama, s bičem to asi umí, uvidíme.

pepa
3. srpna • 14:35

a co kdybych ja vomrdal tvoji mati?

pipka z KSČM
3. srpna • 17:56

vomrdej radši tu svoji jako obvykle.

Allamarein
3. srpna • 13:10

Akorát ta "nejlevnější a nejjednodušší řešení" nejsou v souladu s požadavky EU. Podívej se, kam se třeba s cenami dostal Duster, který už museli homologovat podle novější legislativy.

expat
3. srpna • 13:02

Cena práce? Mzda se za posledních několik let prakticky zdvojnásobila na dnešních cca 53000 plus bonusy. S takovým mzdovým vývojem koncern určitě nepočítal. B-]

Alf
5. srpna • 9:03

Uklizečka měla v Porsche 5000€.

pavel
3. srpna • 13:33

Jo, oni s ničím nepočítají, nemají žádné plány, žádné různé scénaře a toho mladýho závodníka před pár roky vyhodili za to, že zveřejnil grafy z prezentace těch neexistujících plánů, s kterými nikdo nepočítá. Ty seš hlava.

Allamarein
3. srpna • 13:06

Jenže snížení asi neprojde tak snadno. Kdo jim tam pak bude dělat?

Tekmot
3. srpna • 14:31

Nikdo. Celou škodovku třeba přesunou do nějaké země třetího světa nebo jí úplně zruší.
Kdo ví? Možná je sem dotyčný nasazený jako likvidátor. Což by odpovídalo logice věci - likvidace konkurence na území jiného státu. Takových případů tu už bylo...
To je to samé, jako skupování našich pozemků zahraničními společnostmi a jejich následné neobdělávání...

volič ANO (51% v 2021)
3. srpna • 14:57

To by pan inženýr Babiš nedopustil! Už bylo avizováno, že Škodu auto by vláda držela za každou cenu i za cenu masivních subvencí a dotací. To již v médiích proběhlo na začátku koronakrize.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Burešek
3. srpna • 17:36

Jo, v MB se pak bude vyrábět Škoda Agroferteq. Bude jezdit na řepku.

volič ANO (51% v 2021)
3. srpna • 17:53

Mluvilo se i o možnosti zestátnění a ne o včlenění do koncernu Agrofert, což opravdu není totéž a není ani vtipné si z toho dělat legraci, když tu všem teče do bot. Mimochodem na ježdění na řepku není nic špatného, ba právě naopak.

Andrej
3. srpna • 20:32

Čaukylidi. Šak my natu Škodu zakleknem, zrušíme te elektromobile a bodou se znovu dělat pořádné motory na E85- továm všetkým slibujem! Mějtese!

nathan
3. srpna • 17:57

Ty klidně jezdi i na howna z domovní žumpy, my chceme kvalitní paliva.

petr r. (petrumr)
3. srpna • 19:36

a proč, škoda je tak ubohá, že musí mět prémiové palivo?

Allamarein
3. srpna • 14:42

To by se dalo zdůvodnit v případě koupě značky někým jiným, ale zlikvidovat vlastní, velmi výnosnou značku? V dnešní náročné době? To by byla nekonečná blbost.
Spíš v tom vidím nějaký politický tah nebo nátlak na státy ve smyslu podpory a dotací. Asi jako "dejte podporu na elektromobilitu, nebo vám to tu zavřeme"...

Vóša
3. srpna • 12:31

Tak doufám, že to brzy dotáhne do konce...značky vznikají a zanikají...

Kundaj & Hovnaj
3. srpna • 14:51

Tozmepřece řešyly nazchúzy ušflednu Žebi topanobtykum fbolezhlavy mňěli uškonečňe zafřýd!

nathan
3. srpna • 17:54

Ty jseš ožralej nebo jsi hlupák? Jedno z toho.

Kundaj & Hovnaj
3. srpna • 18:40

Tag prohloupípho kašdý hloupí!

Doporučujeme

Články odjinud