Novým šéfem Škody je Thomas Schäfer. Pro šéfa odborů je to králík z klobouku

Střídání na pozici nejvyššího muže Škody Auto je oficiálně u konce. Nástupcem Bernharda Maiera se stal Thomas Schäfer, který dosud vedl jihoafrické zastoupení koncernu VW.

Zpráva o konci Bernharda Maiera na postu šéfa značky Škoda Auto přišla jako blesk z čistého nebe. Maierovi, který se ujal vedení firmy v listopadu 2015, měla letos vypršet smlouva a vedení koncernu toho údajně mělo využít k dosazení nového člověka na jeho místo. Prý kvůli tomu, že Škodě rostl obrat i marže a dotírala na Audi i Volkswagen.

Na Maierovo místo nastoupí Thomas Schäfer, jehož dosavadní kariéra je spjata hlavně se společností Daimler. V koncernu Volkswagen figuruje od roku 2012, od roku 2015 vedl jihoafrické zastoupení koncernu Volkswagen. Schäfer se nové funkce ujímá s okamžitou platností.

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Do čela Škody Auto byl Schäfer zvolen na dnešním zasedání představenstva, nebyl však jediným kandidátem. Ve hře byli například Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku, Christian Strube, člen představenstva Škody zodpovědný za oblast technického vývoje, nebo Martin Jahn, který včera po čtyřech letech skončil na postu výkonného viceprezidenta společnosti FAW-Volkswagen.

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Nový šéf Škody bude mít podle všeho na starosti transformaci Škody ve značku, která bude co do objemu prodaných aut více agresivní v boji proti konkurenci z Koreje a Francie. Tak to alespoň vyplývá z vyjádření Herberta Diesse, šéfa koncernu VW. "Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," řekl Diess. Škoda zřejmě bude muset přidat v segmentu cenově dostupných aut, což ale ještě neznamená, že zamíří například na úroveň Dacie.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Podle Jaroslava Povšíka, šéfa odborů Škoda Auto, zatím není zcela jasné, kudy se bude značka pod Schäferovým vedením ubírat. "Před měsícem jsem s ním mluvil, položil jsem mu otázku číslo jedna, jestli přichází Škodu ztlumit, nebo rozvíjet. A on řekl: Vždycky hraju za tým, kde jsem kapitánem," uvedl Povšík pro ČTK. "Je to pro mě takzvaně králík vytažený z klobouku, o kterém jsem prakticky nikdy neslyšel. Pochází z Jižní Afriky, v rámci značky se tomu říká větší dílna, je to něco menšího než Kvasiny," uvedl Povšík.

Zdroj: Škoda Auto, ČTK, iDnes.cz

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 24 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků