Polo GTI bylo letos na jaře představeno společně s běžnou verzí. Nový ostrý hatchback testujeme na Mallorce.
Jak jezdí nový Volkswagen Polo v běžném provedení s litrovým tříválcem TSI, už díky našemu dnešnímu redakčnímu testu víte. Nyní ale přišla řada na něco ostřejšího - nové Polo GTI.
Právě dnes jej testujeme na Mallorce, a to nejen na okreskách, ale také závodním okruhu, a vy máte jedinečnou příležitost se "zapojit" do testování. Pište nám do diskuse pod tento článek, co vás o autě zajímá, a my se vám budeme snažit odpovědět v prvních jízdních dojmech.
Jednou z hlavních oblastí našeho zájmu bude jistojistě podvozek, který je u standardního provedení pro sportovní jízdu až příliš komfortní a izoluje řidiče od dění pod koly. Čekáme na vaše dotazy, a pokud stále tápete, třeba vám napoví následující video přímo z míst testování.
Pod kapotou nového Pola GTI najdeme dvoulitrový turbomotor s výkonem 147 kW. Oproti minulé generaci je to změna, v té pracovala osmnáctistovka TSI se 141 kW. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 6,6 sekundy, o desetinu rychleji než předchůdce. Jenom pro srovnání: Polo I GT z roku 1979 mělo pod kapotou jedna-trojku se 44 kilowatty a na stovku zrychlilo za 15 sekud...
GTI je vkusné a vypadá dravě, na druhou stranu však nikomu nevnucuje, s kým má tu čest. Zvláště pak v červené i modré barvě, které můžete spatřit ve fotogalerii z testování, mu to nesmírně sluší! Vůz už má i českou cenu, startuje na 569.900 Kč, zatím je však dostupný pouze s převodovkou DSG. Verze s manuálem se totiž začnou vyrábět až příští rok.
Prohlédněte si první snímky z testování: