Testujeme ty nejčistější Škody Octavia v historii. Ptejte se, co vás zajímá!

Dix_  |  15. 09. 2020 11:08

Bude od 45KT/20 dostupný Area View+Trailer Asisst ?

Odpovědět  |   | 
Ignác  |  15. 09. 2020 11:21

Zajímala by mě spotřeba při "vybitých" baterkách, město/dálnice. Umí to rekuperovat jako toyota nebo to bez nabité baterky ztrácí smysl?

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 09. 2020 11:55

Každý hybrid (plug in) dokáže rekuperovat. Ja s vybitymi bateriemi ujedu z 300km trasy cca 1/4 bez použití benzinového motoru.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 09. 2020 12:27

Realne sa pytam, neprovokujem :)
1. Dokazes nabit bateriu na 100% cisto rekuperaciou? Alebo je tam limit (de facto auto funguje ako full-hybrid)?
2. Pri spominanom scenari (1/4 z 300 km) - ako sa to prejavi na spotrebe?

Dik

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  15. 09. 2020 16:18

1. Čistě rekuperací by to teoreticky šlo, ale prakticky určitě ne. Motorem se dokážu dostat na 96 procent. Ovšem klesání na nabití 7,2 kWh baterie by muselo hooodne dlouhé (10 km pozvolného klesání nabije tak 20 - 25 procent baterie).
2. Mám to v jednom blogu popsáno. Bez baterie a rekuperace mám spotřebu 7,5 cca (to je režim, kdy to auto jede stále v otáčkách - typicky dálnice několik set kilometrů). S rekuperaci mám spotřebu 4,6. Takže nějakých 65 procent lepší.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  16. 09. 2020 02:43

Takze realne velmi podobne, jako vetsina malych benzinovych spalovaku (ja mam na dalnici spotrebu 5.6 v sourozenci oktavie).

Odpovědět  |   | 
iPace  |  16. 09. 2020 12:48

vzhledem k tomu ze rekuperovat umi Superb a umeli to vsechny predchozu PHEV od koncernu VW, tak Octavia to jite umet nebude ......

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 09. 2020 12:00

Rekuperovat samozřejmě umí a sílu rekuperace lze řídit pádly pod volantem. Je to stejný systém jako v Superbu iV, tady je spotřeba Superbu změřená, takže u Octavie očekávám o něco nižší.
https://www.youtube.com/watch...

Odpovědět  |   | 
Ignác  |  15. 09. 2020 13:13

Dík, to se mohl rovnou Stealth pochlubit. Zatím to nedává při občasném nabití ekonomický smysl, chce to brát jako vychytávku, za kterou se platí. Časem by ceny mohly spadnout.

Odpovědět  |   | 
.  |  15. 09. 2020 13:50

Je to skromňák a má pěkná videa. No vzhledem k tomu, že Superb iV je za stejné peníze jako 2.0 TDI 147 kW, tak to někomu smysl dávat může. Pokud někdo jezdí převážně velké dálky a má velké nájezdy, tak se pořád vyplatí TDI, ale na nějaký mix město, meziměsto a občas dálnice to iV smysl podle mě už dává, dnes je to v podstatě nejuniversálnější pohon, když chce, tak umí jezdit na elektriku a na druhou stranu na elektrice není závislý a když dojde, tak mastí jako obyčejný hybrid.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ...
Otázka je, jak nacení Octavii iV ve vztahu k ostatním motorizacím.

Odpovědět  |   | 
Honimir  |  15. 09. 2020 15:02

Plug-in jako auto pro dedikovanyho ridice asi jo ... u sluzebaku casto neni ani dotaktovano ... ok, zdrzeni na par minut, nicmene mit kvuli tomu v aute prazdnou baterku s 100-200kg navic je takovy horsi.

Znamim se ten plug in libi na cesty do Bolky kde delaji ... tu cestu z Prahy to jakz takz da a tam nabiji. Pak to vikendu nejakou delsi cestu/vylet taky da ... 1-2x rocne to bajny Chorvatsko taky da. Bonus je to parkovani po Praze.

Odpovědět  |   | 
Michal2  |  15. 09. 2020 18:03

Mezi pluginem a 1.5tsi s automatem je rozdíl u supa 110tisíc.Při rozdílu 2litry/100km a běžným používání se od 180tkm začne vyplácet.Možná o něco dříve kvůli jiným zvýhodněním.

Odpovědět  |   | 
xc  |  15. 09. 2020 18:08

Jenže dynamicky ekvivalentní pohon je buď 2.0 TSI 140 kW nebo 2.0 TDI 147 kW.

Odpovědět  |   | 
Atomas  |  15. 09. 2020 11:31

Už funguje bezchybně infotainment vozidla?

Odpovědět  |   | 
..  |  15. 09. 2020 13:28

Ano.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  15. 09. 2020 22:05

Ne

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 09. 2020 11:39

Zajímají mě parametry tažného zařízení, které v konfigurátoru vůbec není, ale nějakým způsobem prý je možné: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-s-el... ...

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 09. 2020 13:59

Pocita se pri spotrebe i znecisteni z elektraren co musi vyrobit energii pro baterie a je to tak cistejsi nez naftak? Benziny maji take dost velkou ziznivost(pri vybitych bateriich) a vypousti jine skodlive latky ve vetsi mire nez naftaky

Odpovědět  |   | 
Michal  |  15. 09. 2020 13:59

Pocita se pri spotrebe i znecisteni z elektraren co musi vyrobit energii pro baterie a je to tak cistejsi nez naftak? Benziny maji take dost velkou ziznivost(pri vybitych bateriich) a vypousti jine skodlive latky ve vetsi mire nez naftaky

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 09. 2020 15:52

To jsou klasické výtky dieselofilů, nicméně hlavní rozdíl je v tom, že i ta nejhorší uhelná elektrárna vypouští škodliviny z 200 metrů vysokého komína v relativně liduprázdné krajině, zatímco dieselový smradlák vypouští své smrady a jedy uprostřed města z jednoho metru přímo do dětského kočárku. Nedokážu pochopit, že si tento elementární rozdíl pořád někdo neuvědomuje a lže si se svým dieselovým smradlákem do kapsy báchorkami o zaoceánských parnících apod.
Jinak zážehové motory samozřejmě také vypouštějí škodliviny, ale ve srovnání s dieselovým smradlákem je to o level jinde. Benzin je už od nějaké Euro4 (tedy nějakých 20 let) docela přijatelný, zatímco diesel se stal přijatelným možná až teď od Euro6, zatímco to předtím byl (a na českých silnicích stále je a ještě dlouho bude) totální hnůj.

Odpovědět  |   | 
RR  |  15. 09. 2020 14:48

Bude i 4x4 plug in? A to tažné mě taky zajímá...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 09. 2020 17:29

4x4 PHEV MQB neumí koncern ani u SUV (např. Tiguan), natož pak u osobáků. V tomto dost zaspali. I takový loser jako Opel má svůj GrandlandX AWD PHEV 300HP (za bláznivě nesmyslnou cenu), proti tomu koncern nemá odpověď.

Odpovědět  |   | 
xc  |  15. 09. 2020 17:42

Koncern má plnohodnotné 4x4 v PHEV tři prdky (Q5, Q7, Q8, Touareg, Cayenne), takže není důvod cpát to do MQB. To co jmenuješ u Opelu má do 4x4 hodně daleko, protože zadek je jenom na baterky, takže ho za sebou tahá jak chromý pes.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 09. 2020 17:58

Jenom ten chromý zadek má u toho Opla 120 HP, díky tomu je na stovce pod 6 s a věřím, že zvládne i vyjet ze závěje. Víc od toho asi nelze čekat a 95% uživatelů ani víc nepotřebuje. Problém mají s cenou, to auto vypadá na 400tis a chtějí za něj skoro o milion víc .

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  15. 09. 2020 18:33

Navíc jsi nejmenoval ani jedno mainstreamové auto (ne, ani Touareg za 2 mil není mainstream). A pokud je ten Opel chromý pes, tak co je potom Tiguan PHEV FWD s těžkou baterií pod zadním sedadlem a bezmocně se protáčejícími se předními kolečky?

Odpovědět  |   | 
JA  |  15. 09. 2020 15:54

Na kolik cyklů (let) nabíjení je testována baterie.
Kdy budou mít čísla na dvou velkých kruháčích
normální dyzajn a ne debilní hore nohama?

Odpovědět  |   | 
Roman  |  16. 09. 2020 00:41

za mě klasiku 2.0TSI nebo tak něco

Odpovědět  |   | 
Dieter  |  17. 09. 2020 21:18

Jste debilní?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je nové video z uzounkých ulic Štramberka

Tatra dělá geniální podvozky. Důkazem je no…

Tatra Force může sloužit u armády i hasičům. Kopřivničtí nyní ubezpečují, že se dostane opravdu všude.

29.  8.  2020 | | 19 N/A
Kadera Vladimír
TatraVideo
Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro