Testujeme ty nejčistější Škody Octavia v historii. Ptejte se, co vás zajímá!

28 komentářů

Dieter
17. září • 21:18

Jste debilní?

Roman
16. září • 0:41

za mě klasiku 2.0TSI nebo tak něco ;-)

JA
15. září • 15:54

Na kolik cyklů (let) nabíjení je testována baterie.
Kdy budou mít čísla na dvou velkých kruháčích
normální dyzajn a ne debilní hore nohama?

RR
15. září • 14:48

Bude i 4x4 plug in? A to tažné mě taky zajímá...

EL2020
15. září • 17:29

4x4 PHEV MQB neumí koncern ani u SUV (např. Tiguan), natož pak u osobáků. V tomto dost zaspali. I takový loser jako Opel má svůj GrandlandX AWD PHEV 300HP (za bláznivě nesmyslnou cenu), proti tomu koncern nemá odpověď.

xc
15. září • 17:42

Koncern má plnohodnotné 4x4 v PHEV tři prdky (Q5, Q7, Q8, Touareg, Cayenne), takže není důvod cpát to do MQB. To co jmenuješ u Opelu má do 4x4 hodně daleko, protože zadek je jenom na baterky, takže ho za sebou tahá jak chromý pes.

EL2020
15. září • 18:33

Navíc jsi nejmenoval ani jedno mainstreamové auto (ne, ani Touareg za 2 mil není mainstream). A pokud je ten Opel chromý pes, tak co je potom Tiguan PHEV FWD s těžkou baterií pod zadním sedadlem a bezmocně se protáčejícími se předními kolečky?

EL2020
15. září • 17:58

Jenom ten chromý zadek má u toho Opla 120 HP, díky tomu je na stovce pod 6 s a věřím, že zvládne i vyjet ze závěje. Víc od toho asi nelze čekat a 95% uživatelů ani víc nepotřebuje. Problém mají s cenou, to auto vypadá na 400tis a chtějí za něj skoro o milion víc :-D.

Michal
15. září • 13:59

Pocita se pri spotrebe i znecisteni z elektraren co musi vyrobit energii pro baterie a je to tak cistejsi nez naftak? Benziny maji take dost velkou ziznivost(pri vybitych bateriich) a vypousti jine skodlive latky ve vetsi mire nez naftaky

EL2020
15. září • 15:52

To jsou klasické výtky dieselofilů, nicméně hlavní rozdíl je v tom, že i ta nejhorší uhelná elektrárna vypouští škodliviny z 200 metrů vysokého komína v relativně liduprázdné krajině, zatímco dieselový smradlák vypouští své smrady a jedy uprostřed města z jednoho metru přímo do dětského kočárku. Nedokážu pochopit, že si tento elementární rozdíl pořád někdo neuvědomuje a lže si se svým dieselovým smradlákem do kapsy báchorkami o zaoceánských parnících apod.
Jinak zážehové motory samozřejmě také vypouštějí škodliviny, ale ve srovnání s dieselovým smradlákem je to o level jinde. Benzin je už od nějaké Euro4 (tedy nějakých 20 let) docela přijatelný, zatímco diesel se stal přijatelným možná až teď od Euro6, zatímco to předtím byl (a na českých silnicích stále je a ještě dlouho bude) totální hnůj.

Michal
15. září • 13:59

Pocita se pri spotrebe i znecisteni z elektraren co musi vyrobit energii pro baterie a je to tak cistejsi nez naftak? Benziny maji take dost velkou ziznivost(pri vybitych bateriich) a vypousti jine skodlive latky ve vetsi mire nez naftaky

EL2020
15. září • 11:39

Zajímají mě parametry tažného zařízení, které v konfigurátoru vůbec není, ale nějakým způsobem prý je možné: https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-s-el... ...

Atomas
15. září • 11:31

Už funguje bezchybně infotainment vozidla?

Petr
15. září • 22:05

Ne

..
15. září • 13:28

Ano.

Ignác
15. září • 11:21

Zajímala by mě spotřeba při "vybitých" baterkách, město/dálnice. Umí to rekuperovat jako toyota nebo to bez nabité baterky ztrácí smysl?

.
15. září • 12:00

Rekuperovat samozřejmě umí a sílu rekuperace lze řídit pádly pod volantem. Je to stejný systém jako v Superbu iV, tady je spotřeba Superbu změřená, takže u Octavie očekávám o něco nižší.
https://www.youtube.com/watch...

Ignác
15. září • 13:13

Dík, to se mohl rovnou Stealth pochlubit. :-) Zatím to nedává při občasném nabití ekonomický smysl, chce to brát jako vychytávku, za kterou se platí. Časem by ceny mohly spadnout.

.
15. září • 13:50

Je to skromňák a má pěkná videa. No vzhledem k tomu, že Superb iV je za stejné peníze jako 2.0 TDI 147 kW, tak to někomu smysl dávat může. Pokud někdo jezdí převážně velké dálky a má velké nájezdy, tak se pořád vyplatí TDI, ale na nějaký mix město, meziměsto a občas dálnice to iV smysl podle mě už dává, dnes je to v podstatě nejuniversálnější pohon, když chce, tak umí jezdit na elektriku a na druhou stranu na elektrice není závislý a když dojde, tak mastí jako obyčejný hybrid.
https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswag... ...
Otázka je, jak nacení Octavii iV ve vztahu k ostatním motorizacím.

Michal2
15. září • 18:03

Mezi pluginem a 1.5tsi s automatem je rozdíl u supa 110tisíc.Při rozdílu 2litry/100km a běžným používání se od 180tkm začne vyplácet.Možná o něco dříve kvůli jiným zvýhodněním.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
xc
15. září • 18:08

Jenže dynamicky ekvivalentní pohon je buď 2.0 TSI 140 kW nebo 2.0 TDI 147 kW.

Honimir
15. září • 15:02

Plug-in jako auto pro dedikovanyho ridice asi jo ... u sluzebaku casto neni ani dotaktovano ... ok, zdrzeni na par minut, nicmene mit kvuli tomu v aute prazdnou baterku s 100-200kg navic je takovy horsi.Znamim se ten plug in libi na cesty do Bolky kde delaji ... tu cestu z Prahy to jakz takz da a tam nabiji. Pak to vikendu nejakou delsi cestu/vylet taky da ... 1-2x rocne to bajny Chorvatsko taky da. Bonus je to parkovani po Praze.

stealth01
15. září • 11:55

Každý hybrid (plug in) dokáže rekuperovat. Ja s vybitymi bateriemi ujedu z 300km trasy cca 1/4 bez použití benzinového motoru.

Joe Doe
15. září • 12:27

Realne sa pytam, neprovokujem :)
1. Dokazes nabit bateriu na 100% cisto rekuperaciou? Alebo je tam limit (de facto auto funguje ako full-hybrid)?
2. Pri spominanom scenari (1/4 z 300 km) - ako sa to prejavi na spotrebe?Dik

iPace
16. září • 12:48

vzhledem k tomu ze rekuperovat umi Superb a umeli to vsechny predchozu PHEV od koncernu VW, tak Octavia to jite umet nebude ......:-O

stealth01
15. září • 16:18

1. Čistě rekuperací by to teoreticky šlo, ale prakticky určitě ne. Motorem se dokážu dostat na 96 procent. Ovšem klesání na nabití 7,2 kWh baterie by muselo hooodne dlouhé (10 km pozvolného klesání nabije tak 20 - 25 procent baterie).
2. Mám to v jednom blogu popsáno. Bez baterie a rekuperace mám spotřebu 7,5 cca (to je režim, kdy to auto jede stále v otáčkách - typicky dálnice několik set kilometrů). S rekuperaci mám spotřebu 4,6. Takže nějakých 65 procent lepší.

Xixao
16. září • 2:43

Takze realne velmi podobne, jako vetsina malych benzinovych spalovaku (ja mam na dalnici spotrebu 5.6 v sourozenci oktavie).

Dix_
15. září • 11:08

Bude od 45KT/20 dostupný Area View+Trailer Asisst ?

Doporučujeme

Články odjinud