Testujeme ty nejčistější Škody Octavia v historii. Ptejte se, co vás zajímá!

Škodu Octavia iV máme možnost poprvé vyzkoušet v Rakousku. Na testování se můžete opět podílet i vy. K dispozici máme i ostrou verzi RS.

Aktuální generace koncernových kompaktů nabízí širokou škálu pohonných ústrojí, mezi kterými nechybí ani plug-in hybridy. Kombinace spalovacího motoru a elektromotoru s velkým akumulátorem, který umožňuje čistou jízdu na elektřinu, najdete tedy i v nabídce Škody Octavia.

S celosvětově úspěšným modelem domácí automobilky jsme se setkali již několikrát, naposledy v rámci týdenního testu, kdy nám dělala společnost praktičtější verze kombi se zážehovým motorem 1.5 TSI. O plug-in hybridní motorizaci pak víme už v podstatě vše.

Světové auto roku 2021: Víme, kdo se utká o titul. V seznamu je i Škoda Octavia

Světové auto roku 2021: Víme, kdo se utká o titul. V seznamu je i Škoda Octavia

Zatím jsme však nevěděli, jak se s ní jezdí. Napravíme to dnes. Škoda nás pozvala na testování Octavie iV do Vídně. K dispozici máme standardní model i velmi očekávané iV RS. Vedle toho je pro nás k dispozici i Octavie s pohonem na stlačený zemní plyn.

Škoda Octavia iV kombinuje benzinovou čtrnáctistovku s elektromotorem o výkonu 75 kW. Kombinovaný výkon tak činí 150 kW (204 koní), se kterým umí octavia akcelerovat na stovku za 7,9 sekundy. Díky akumulátoru o kapacitě 13 kWh dokáže ujet čistě na elektřinu 55 km.

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Verze iV RS má k dispozici silnější elektromotor a její kombinovaný výkon tak činí 180 kW (245 koní). Točivý moment 400 N.m se přenáší přes 6stupňovou automatickou převodovku DSG na přední kola. Na stovku tak dokáže zrychlit za 7,3 sekundy a čistě na elektřinu ujede 60 km.

Na ostře střiženou verzi se zaměříme nejvíce. Bude nás zajímat rozložení hmotnosti a spolupráce obou pohonných ústrojí v řeči dynamiky. Do testování se můžete zapojit i vy. Pokud by vás něco zajímalo, napište svůj komentář pod tento článek. Dotazy se poté budeme snažit zohlednit v jízdních dojmech.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 45 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků